32 van de 52
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 01 mei 2014 10:12 PM
  [ # 466 ]

Ik heb een foto gevonden uit een brochure (beetje klein), maar dat is natuurlijk een ‘rijdende’ CX, dus of het nu TRS doppen zijn, of die Leader doppen of nog iets anders… wie weet het?  Ik gok de nr11 doppen (al klopt dat dan weer niet met het lijstje)

Afbeelding Bijlagen
1988_Citroen_CX_Prestige.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2014 10:46 PM
  [ # 467 ]
Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 mei 2014 10:57 PM
  [ # 468 ]
Kunstenvliegwerk schreef:

Ja precies. 14 ” blokjesvelgen. Er zijn twee series van waarvan de blokjes bij de ene een fractie hoger zijn dan bij de tweede. De laatste hoort meen ik op serie2. Ik vind persoonlijk 15” of trx mooier staan, maar 14” is dus hoe het heurt.

Dat waren verschillende leveranciers allebei in dezelfde periode geleverd.
De 1 Belgisch en de ander volgens mij Engels.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 mei 2014 10:25 PM
  [ # 469 ]

Gisteren gebeld naar garage, “ja, we kijken elke dag naar je Prestige” (waarmee men dus bedoelt er naar kijken maar niets doen), maar dan blijkt dat ze er toch echt al wilden aan beginnen, maar er zou niks mis zijn met startmotor, ze starten hem elke dag zonder probleem. Maar de + kabel zat ‘los’ op de + pool. Okee, ik vind het niet echt overtuigend dat dat de reden zou zijn van het niet starten, maar kom… Kom thuis van mn werk, spring na 2 jaar nog eens op de fiets voor een bijna 2 uur durende tocht (lees: lijdensweg Wink ) Ik kom aan bij de garage iets voor 20h, en ik zie dat de man er aan bezig is, ahja, nog een piepende riem. Hij spant de riem aan en wil weer starten…

....

klikklik maar niks meer dan dat… “val nu dood!” zegt ie (en ik viel bijna dood…niet weer met de fiets teug….:s )

Dusja, de goede man heeft me terug naar huis gereden, en er zal dus een nieuwe startmotor in moeten komen. Helaas kan ik dus de rit van de CX club zondag weer niet met de CX rijden…

En zo koelen we onze frustratie op een pak frieten met stoofvlees! Weer een avond naar de ***** en geen CX, maarja, beter hier dan in Le Tréport maak ik mezelf dan maar wijs.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 16 mei 2014 10:35 PM
  [ # 470 ]

West-Vlaamse garagefolklore. In Holland zouden ze er theater over maken Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 03 juni 2014 11:08 PM
  [ # 471 ]

Ik denk dat ik begin te flippen… Bel ik vanavond naar de garage in de veronderstelling dat ze dus gemaakt is; “ahja, die CX, ja, nu je het zegt, we hebben die startmotor anderhalve week geleden al opgezonden en nog steeds niet teruggekregen (revisie), dat duurt inderdaad wel heel lang, we zullen eens bellen morgen. Maar ‘normaal’ moet ie volgende week wel gemaakt zijn hoor.”

Ik wil niet volgende week!!!! Om de één of andere reden wil ze nog steeds niet gereden worden als ik eens naar een evenement ga! grrr. En ik weiger met de DS naar Le Tréport te gaan, dan nog liever niet.

Ik denk dat ik maar een pilletje ga innemen…:s

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 juni 2014 11:43 PM
  [ # 472 ]

Hm, vrijdag mag ik terugbellen naar garage (ik kon het niet laten vandaag nog eens te bellen…) blijkbaar wacht revisiebedrijf op nieuw relais voor startmotor, hij hoopt het vrijdag binnen te hebben… ik mag vrijdagmorgen eens terugbellen, ik zie het eerlijk gezegd weer net niet goedkomen :s weeral ...

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 05 juni 2014 01:12 AM
  [ # 473 ]

ik weet niet wat er stuk is,maar de contacten kun je omdraaien.
zowel de aansluit boutjes als het plaatje.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 juni 2014 09:19 PM
  [ # 474 ]

Blijkbaar was het relais stuk… en enkel de 2500 injectie met automaat heeft dat type… gevolg, het hele startgedoe is van Mitsubishi (kwaliteit hoop ik). Ik zag trouwens dat deze op de site van CX Basis ook zo vermeld stond.

Er zit nog een rammeltje in, ik vermoed dat het hitteschildje niet goed is vastgezet, dat is iets om dit weekend even te fixen (als het dat is). Maar eerst krijgt ze morgen na ruim een half jaar nog eens een wasbeurt Smile

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 september 2014 01:14 PM
  [ # 475 ]

Gisteren rit CX club meegereden. Pik ik een vriend op in Wetteren (ik had dus al een uur snelweg achter de rug), begint ze op de snelweg plots wat vreemde tikken te krijgen (lees; lichtjes horten en stoten) Mijn vriend voelde het niet, maar ik wel, ik moest soms gas bijgeven om toch maar 120 te kunnen houden, dan eens doorgetrokken tot 150 en dan was het weg… ‘s avonds op de terugweg zet ik vriend weer af in Wetteren, ik wil keren en madam reageert niet op het gas en valt stil?! ik start opnieuw en ze draait onregelmatig rond, dan vol het gas ingetrapt, en het was weer weg. Vandaag nog mee gereden, geen problemen? Moet ik beginnen denken een een bdp sensor die aan het gaan is, of zijn er nog andere mogelijkheden (luchtlekken zijn gecontroleerd en uitgesloten)?

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9362

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 september 2014 01:19 PM
  [ # 476 ]

Sensor of lucht lekken inderdaad.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 september 2014 01:28 PM
  [ # 477 ]

hehe, zal al eens beginnen met kruipolie erop te spuiten… ik heb hier nog zo’n bdp sensor liggen, nieuw, maar hoe groot is de kans dat dat ding gezien zijn ouderdom ook snel stukgaat? Heb ook geen zin om die nieuwe erop te zetten en dan volgend jaar er zo’n alternatieve (was van een Ford zeker?)op te moeten zetten omdat de originele weer stuk is.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 september 2014 01:34 PM
  [ # 478 ]

bdp sensor hoor ik over het algemeen alleen klachten over bij slecht starten. Meestal niet bij het rijden.

Overigens klinken de klachten zoals ik tijdens de Le Citron Pressé ervaarde.
Dat schokken werd steeds erger, koppeling intrappen en flinke dot gas en het ging weer even.
Op een gegeven moment viel de motor dus gewoon uit.

De wegenwacht laten komen, ook op valse lucht gecontroleerd, dat was het niet.
Conclusie LMM, dus maar vervangen op goed geluk. Probleem weg, reed daarna veel beter met meer power!

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 september 2014 01:37 PM
  [ # 479 ]

och nee hé, niet DE LMM, pfffft Wink starten doet ze zoals altijd, daar geen klachten over.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 september 2014 01:39 PM
  [ # 480 ]

Wat heeft jouw motor gelopen, of is die LMM zover je weet eerder vervangen?

Toevallig geen reserve in de buurt?

Profiel  

32 van de 52
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook