Ik overweeg een Berlingo van de eerste generatie aan te schaffen. Omdat ik weinig km’s zal maken met deze auto moet het dus een benzine worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.4. Omdat er weinig benzine’s op grijs kenteken zijn zal het een geel kenteken worden waarschijnlijk.
Het valt me op dat er heel veel te koop staan met kmstanden ver boven de 200.000 km. Wat zijn de belangrijkste (zwakke)punten om in de gaten te houden en is een kmstand van 200.000 km een probleem voor een Berlingo.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kom alleen een paar topic’s tegen met aankooptips van jaren geleden.
Alvast bedankt voor jullie tips/ervaringen.
TU blok dus het bekende hoekje vooraan wat kan beginnen lekken.
Scheefstand achterwielen.
uitgesleten sloten (deur en contact)
Verder heb je nog de radiator die kan beginnen dichtslibben en de kachelradiator die mogelijk begint te lekken, beide niet duur als je het zelf doet maar die laatste daar moet je het dashbord voor verwijderen (dikke dag werk)dus heel goed op de matten drukken ter hoogte van het gaspedaal en aan de andere kant van de middenconsole (passagier), druk even aanhouden, als er water zit ga je het dan wel voelen.
En zoals bij alle wagens achterstallig onderhoud
Kan me voorstellen dat er weinig met airco te vinden zijn, probeer er eentje te vinden met een isothermische voorruit (warmtewerend glas), te herkennen aan de blauwachtige schijn van de ruit en bij de stempel in de ruit staat een symbool met een paar warmte golfjes , geweldige optie
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt voor je snelle reactie en goede tips. Heb vanavond net mijn auto verkocht dus kan gelijk serieus op zoek.
Zijn er eigenlijk nog plekken die ik in de gaten moet houden ivm roest?
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 08-08-2010
- Berlingo Multispace. 1.6-16V
De veerschalen boven de voorveren/schokbrekers zijn wel eens doorgeroest.
Denk dat dat nogal meevalt, voorste langsliggers naast de motor (net achter de koplampen)is de eerste plek waar mogelijke roest zich laat zien, en dan nog eens geen gaten, beginnend aan de naden.
Het roestprobleem waar ik vooral aan moet denken is de remkrachtverdeler op de achteras, dat kreng roest al eens vast.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017