18 van de 19
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 Volgende > 
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
W_H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 21-02-2012

Gepost: 19 februari 2013 06:09 PM
  [ # 256 ]

Ik denk niet dat de prijs hierop van invloed is, meer het feit of die software er wel of niet opgezet is, of dat de instellingen helemaal kut zijn.
Lijkt mij dat wanneer ze standaardsoftware inlezen, en deze bij een eerdere DS3 getest is op +20pk, dan zou je hier ook wel noemenswaardig verschil moeten merken, ook al is de software niet op maat.

Daarom betwijfel ik of de software er uberhaupt opgezet is, of dat er tijdens het opzetten iets fout is gegaan. Ik zou dan ook zeker een check laten doen als ze me die zouden aanbieden.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 19 februari 2013 10:49 PM
  [ # 257 ]

De prijs zegt gedeeltelijk iets over kwaliteit. Kwaliteit kost namelijk arbeidsuren en arbeidsuren kosten geld. Zeker als het gaat om vakmensen.
Als je voor elke auto software wil ontwikkelen, ben je per auto een dag of wat bezig. Een dag arbeid van 1 man kost gauw 400 euro. Dat moet zo’n bedrijf terugverdienen.
Als de prijsverschillen groot zijn mag je dus bijna aannemen dat er minder tijd en aandacht in de tuning is gestoken.  Wat z’n invloed heeft op de kwaliteit, lijkt mij.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
W_H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 21-02-2012

Gepost: 20 februari 2013 10:03 PM
  [ # 258 ]

Nee, want zelfs als ze een standaard programma inladen (wat de meest goedkope oplossing is), wat normaal gesproken 20pk meer geeft, zonder maatwerk, zal dat wel iets aan verschil moeten geven. Als ik zo de verhalen lees was er (vrijwel) niets te merken aan vermogenstoename.
Wat mij in plaats van prutswerk dus eerder doet denken aan oplichting.

Verder, ik hoop voor degenen die gechipt hebben en het nu weer ongedaan hebben gemaakt, straks niet alsnog problemen krijgen met de garantie wanneer ze zien dat er aan de ecu gerommeld is.

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 20 februari 2013 11:13 PM
  [ # 259 ]

Ik ben het wel met W_H eens; ik geloof ook niet zo meer in dat ‘op maat’ tunen, dat ‘elke e-HDI anders is’. Volgens mij, als ze eenmaal een goede instelling hebben voor een bepaalde motor, is het ‘copy-paste’ bij de volgende. Of zullen ze in de fabriek ook elke auto individueel afstellen?
Ik heb ondertussen ook mijn eerste chip-ervaring en inderdaad er weer af laten halen. Déze was het niet..
Pas na de 2e (na)behandeling (!) merkte ik echt verschil, maar nóg scherper en er zou van alles mis gaan; slippende koppeling, het vliegwiel van de turbo die eruit zou vliegen als ik meer koppel bij lagere toeren zou willen..
Uiteindelijk is ie dus getest, vóórdat het eraf is gehaald. De auto kwam aan 269 Nm, maar dat lag dicht bij de 2500 toeren, voor mij -veel- te laat. Ook had ie 115 Pk, maar dát kwam er bij ruim 4000 toeren pas uit. Aan dat laatste zal niet veel te doen zijn, maar het gaat mij niet om topsnelheid of heel hoog in de toeren rijden.
Ik zeg dus niet dat ik niet meer wil chippen, maar ik zoek een veel betere koppelkromme. En dan moet ik zeggen dat die van Triplepower (CTH) er wel érg goed uitziet (zie p12 onderaan)..

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 21 februari 2013 09:23 AM
  [ # 260 ]

Wat ik dan ook bedoel is de hoeveelheid ontwikkeling die ze in dat standaard programma stoppen. Ze zullen toch eens zo’n auto in de werkplaats gehad moeten hebben, op de vermogensbank om te kijken of de map die zij in gedachten hebben ook daadwerkelijk werkt. En dan moet daar voor ieder type auto, misschien dat het voor de C3 en DS3 e-HDI gelijk zal zijn, misschien nog iets aan bijgeschaafd worden om bijvoorbeeld de versnellingsbak heel te houden. Zo’n eco modelletje heeft vaak net iets andere bakverhoudingen dan een niet eco-model. Als ze de ECU eruit halen en ze anderhalf uur werk hebben aan je auto dan mag je er rustig vanuit gaan dat ze daar ook 100 euro voor rekenen. Dan blijft er nog 150 euro over voor ontwikkeling, en je gaat me niet vertellen dat ze daar tientallen DS3’s per maand over de vloer krijgen om die kosten snel terug te verdienen.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
W_H
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 21-02-2012

Gepost: 21 februari 2013 03:55 PM
  [ # 261 ]

Nogmaals; ze hebben een programma voor de e-hdi motor en claimen om en nabij de 20pk.
Ze zeggen je ecu eruit te halen, het programma erin te laden en je zo dus met ongeveer 20pk meer weg te laten rijden. Of dat nou een crap goedkoop ontwikkeld programma is of niet, je moet iets merken van die +/- 20pk, ook al is het een standaardprogramma en niet geoptimaliseerd voor jouw auto specifiek.

Wat er dus naar mijn mening in werkelijkheid gebeurt;

Zeker:
Men gaat erheen en laat de auto achter

Vermoedelijk:
ecu gaat eruit

Waarschijnlijk niet:
programma wordt in de ecu geladen

Vermoedelijk:
ecu gaat erin

Zeker:
men rijdt weg en merkt niets van de vermogenswinst

Dus, hoe goedkoop en niet-gepersonaliseerd de software ook is, als je gewoon niets merkt ten opzichte van standaard software, vermoed ik dat ze gewoon niets doen.


Verder vind ik de grafief van CTH ook ERG netjes. Uitkomst is in die grafiek zelfs beter dan ze claimen te bereiken op hun eigen site. max koppel 500tpm eerder dan stock, max pk ook een stuk vroeger, van 1600 tot 3k tpm bijna vol vermogen, dat zal erg lekker rijden ten opzichte van stock waarbij je alleen even vermogen van 1700 tot 2200 tpm hebt.

Profiel  
 
kistigun
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-03-2009

- DS 3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
Gepost: 16 september 2014 03:03 PM
  [ # 262 ]

Wat zijn inmiddels de ervaringen met het verbruik na tuning?

Saxo 1.4 VTS
Grande Punto 1.4 16V T-jet sport

DS3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
http://www.autoweek.nl/verbruik/13739/citroen-ds3-e-hdi-90-so-chic-2011

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 17 september 2014 12:09 AM
  [ # 263 ]

Verbruik was hetzelfde het vermogen merkbaar meer, MAAR, ook meer roet.
Het Roetfilter na 40000km verstopt en bij snel optrekken duidelijk zwarte rook.
Ik heb hem dus weer orgineel, dus terug laten tunen.

Profiel  
 
kistigun
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 17-03-2009

- DS 3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
Gepost: 17 september 2014 01:04 PM
  [ # 264 ]

Waar hadden je hem laten tunen? En rij je veel korte of lange stukken?

Saxo 1.4 VTS
Grande Punto 1.4 16V T-jet sport

DS3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
http://www.autoweek.nl/verbruik/13739/citroen-ds3-e-hdi-90-so-chic-2011

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 17 september 2014 04:35 PM
  [ # 265 ]

Bij Tunex s,heerenberg. Gebruik hoofdzakelijk lange afstanden.
De zwarte rook is nu ook verdwenen,nadat hij weer orgineel is.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 14 december 2016 10:07 AM
  [ # 266 ]

Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en heeft mijn BX Deauville plaats gemaakt voor een 2012 DS3 met e-HDI motor. Stiller, sneller maar helaas niet zwevend zoals een BX dat doet. Maar verder volop voordelen zoals geen roest, rammeltjes en kraakjes. Smile

Afgelopen weekend met mevrouw Niek naar de Weihnachtsmarkt in Dortmund gereden. Top volgens GPS was 179 km/h na een flinke aanloop. Deze wagen gaat vrij vlot naar de 160 km/h, daarboven heeft-ie flink de ruimte nodig. Tijd voor gemodificeerde software?

Waar het mij vooral om te doen is, is verbruik en soepel rijden. De hierboven genoemde topsnelheid is leuk maar staat niet bovenaan de lijst met prioriteiten. Het huidige verbruik ligt tussen de 3,5 en 4,0 liter. (vol gas op de Autobahn doet-ie 11,7 liter haha)

Afgaande op de ervaringen hier, krijg ik de indruk dat Tunex niet de meest geschikte plaats is om goede resultaten te behalen. Wordt het dan CTH? Of een andere chipsbakker? Wat zijn jullie ervaringen na een aantal jaar?

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 14 december 2016 12:00 PM
  [ # 267 ]

Ik lees hier wat negatieve geluiden over Tunex. Ik ken het bedrijf al vanaf hun begin een goede 10 jaar geleden.

Ik ben er verschillende keren geweest (overigens voor het spoelen van mijn automaat en het fixen van mijn roetfilter issues) en het is alle waar naar het geld. Ze bieden net als andere tuners goedkope en duurdere pakketten aan.

Voor 250 EUR krijg je stage 1 tuning. Ze hebben wel veel ervaring met de motor want onder Volvo rijders is Tunex een zeer goed aangeschreven adres. Komt omdat veel Volvo rijders hun automaat laten spoelen en gelijk de wagen laten tunen.

Nu is het ook zo dat hun klantengroep uit de grensstreek komt, en zij hun “basis” tuning zo maken dat een auto ook door de Duitse TUV komt. Ik kan mij dus voorstellen dat de vermogenswinst beperkt over kan komen.

Samengevat: Ik ben zeker positief, maar zou als je de DS3 laat tunen altijd een rollenbanktest doen en met hun overleggen over stage 1 of stage 2.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 14 december 2016 12:06 PM
  [ # 268 ]

Stage 2? Daar heb ik geen melding van gezien op de website van Tunex. Enig idee wat stage 2 doet ten opzichte van stage 1?

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
ironisnl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-04-2017

Gepost: 25 april 2017 05:34 PM
  [ # 269 ]

Sinds kort ook een Ds3 e-hdi met 92pk. Deze wil ik ook chippen.
Ik heb al veel bedrijven gezien die chippen, de meeste die chippen de DS3 naar 115pk maar als je kijkt naar unlimited tuning die kan hem tunen naar 125pk en 290nm. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 25 april 2017 06:21 PM
  [ # 270 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Tunex maakt de (mogelijk niet onterechte) opmerking op hun site dat boven de koppeling problemen kan geven boven de 270 Nm.

Lees het hele draadje eens door, dan kun je een redelijke mening vormen over de diverse tuners. Mocht je nog twijfelen, stel dan gerust vragen.

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
 
18 van de 19
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook