Hallo,
Ik ben al een tijdje in stilte op zoek naar een mooie C6, ze worden nu wat betaalbaarder.
Nu kwam ik er 1 tegen met 295,000 op de teller, van juli 2007
Gaat om een C6 3.0 V6 benzine met een lichtkleurig interieur en bijna alle opties.
De distributieriemen en waterpomp en automaatbak zijn vervangen op 28-08-2013.
Ik maak mij nogal zorgen om de 295.000 dit is toch wel erg veel of is dit voor een C6 geen probleem.
Hij moet € 9000,00 gaan kosten.
Ben even benieuwd wat de kenners ervan vinden?
Ik rijd per jaar ongeveer 15000 kilometer
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
bijna 3 ton pff volgens mij vind je voor 9000,00 ook een met minder km
Vind ik persoonlijk stevig aan de prijs met die kilometer stand…..
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vind het allemaal nogal meevallen. Een nieuwe automaat, een nieuwe distributieriem en waterpomp zijn allemaal niet gratis hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je per se een benzine versie wil…...
2007 en nieuwe spullen en €9.000, dat kan wel zo’n beetje.
Die 300k km zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Als je regelmatig de beurten geeft heb je nog wel een paar ton te goed.
Ik zou zelf echt ook in een diesel proefrijden om het verschil te ervaren. Ik had eerst een benzine en daarna een 2.7 HDi, ik wil echt niet meer terug.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ben echt naar een benzine op zoek en die zijn wat lastiger te vinden.
Diesel is niet echt een optie, veel duurder in de wegenbelasting en ik rijd daar te weinig voor.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik nodig je van harte uit voor een proefrit in een C6 3.0 V6 benzine
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
ik heb ook beide typen gereden en benzine rijdt zeker niet verkeerd, maar als je eenmaal de diesel heb gereden is de keuze vrij snel gemaakt.
En wat wegenbelasting betreft; al met al maakt het niet eens zoveel uit al je rond de 15.000 km rijd, waar je al snel op zit denk ik.
gr giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
In mijn situatie zou bij 15000 km de benzineversie nog altijd duurder zijn dan de diesel.
Ik zou het wel weten.
Citroen C6 benzine Citroen C6 diesel V6 2.7
verbruik 1: 8,9 11,9
brandstofkosten 2798 1714
wegenbelasting 1212 2128
afschrijving 1000 1000
Verzekering 740 732
banden 480 480
onderhoud 1500 1500
Totaal: 7730 7554
kosten per maand 644,15 629,52
per km 0,52 0,50
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gewoon lekker proefrit maken bij johan oldenhage ,...
Niets mis met een V6 benzine als je geen haast hebt en gewoon wil genieten
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Jeetje jullie brengen mij wel aan het twijfelen.
Wel is het zo dat er in de diesel veel meer keus is dan Benzine
Ik denk dat ik gewoon eens een proefrit moet maken in benzine en diesel.
Hoe is de 2.2 of moet ik toch voor de 2.7 V6 gaan ?
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DE 2.2 Hdi is een prima keuze als je van relaxt cruisen houdt en niet per sé AMVAR en een automaat wil hebben. Hij is ook een stuk zuiniger dan de 2.7 Hdi.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
is het verschil tussen AMVAR en Hydractiv III goed merkbaar dan?
Ik lees hier dat de bollen van de C6 2.2 sowieso al wat zachter zijn dan die van dezelfde C5 met hydractive.
oldenhage schreef:Ik nodig je van harte uit voor een proefrit in een C6 3.0 V6 benzine
Hallo,
Ik heb u een mail gestuurd.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
guznax schreef:is het verschil tussen AMVAR en Hydractiv III goed merkbaar dan?
Ik lees hier dat de bollen van de C6 2.2 sowieso al wat zachter zijn dan die van dezelfde C5 met hydractive.
verschil is zeer duidelijk te merken hoor!!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@ Guznax: Je moet erg behoedzaam rijden met de benzineversie om in de buurt van 1:10 te komen. 1:12 in een dieselversie gaat moeiteloos.
Pas als je beide versies hebt geprobeerd ga je het verschil ten gunste van de diesel waarderen.
En dat mocht voor mij best een beetje kosten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop