En wat te zeggen van deze.
dashboard in hoogglans zwart, verkeerde bekleding in de deuren, vraagprijs gelijk aan het veel-te-hoge taxatierapport
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar, hoe bepaal je nou dat die taxatiewaarde te hoog is dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb eerlijk gezegd maar zelden meegemaakt dat de inschatting van de vervangingswaarde haalbaar blijkt als verkoopprijs, tenzij bij een zeer gerenommeerd bedrijf dat in ruil daarvoor dan ook enige garantie c.q. nazorg biedt.
Anyway, dat dashboardkastje en onderrand van het dashboard in hoogglanslak is een beetje een zwaktebod. Maak het dan af en doe hetzelfde met het deel voor de bestuurder. Of beter: doe het gewoon in krimplak. De bovenrand van de deurpanelen afwerken alsof het een uitvoering met stoffen bekleding betreft is misschien een kwestie van smaak, maar een beetje onbenullig ziet het er wel uit. Maar da’s een kwestie van smaak. En ik snap niet waarom iemand een gasinstallatie in een IE legt, maar dat is mijn afwijking.
Verder wel een mooie auto overigens.
Het is best een mooie auto inderdaad.
@Waterman tja, deze vraagprijs zou denk ik ok kunnen zijn als ie echt zo mooi is als hij lijkt, maar dan met een interieur dat in ieder geval de originaliteit redelijk benaderd.
Buiten dat is de taxatieprijs inderdaad nooit echt een realistische marktprijs. Maar goed, het is een vraagprijs..
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
maxcitro schreef:
Buiten dat is de taxatieprijs inderdaad nooit echt een realistische marktprijs. ..
Daar ben ik het, als ex-taxateur, toch niet helemaal mee eens. Ik kan je genoeg voorbeelden laten zien waarbij de verkoopwaarde de taxatiewaarde ruimschoots overschreed
Daarbij worden er natuurlijk genoeg prachtige ds’sen en Id’tjes verkocht voor bedragen die ver boven de gevraagde 23k van het getoonde exemplaar liggen. Alleen niet via het schrapersmedium marktplaats…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En heb ik het fout voor of staan er niet-pallas achterlichten gemonteerd?
En heeft een pallas geen chromen boordje rond het klokje?
De bekleding van de hoedplank lijkt me ook vreemd (overschotje van de koffer?)
En moeten de opbouw delen van de sloten niet in inox zijn?
En het achterbumpertje lijkt wat naar beneden te hangen ook. Wellicht de moeren niet goed aangedraaid, maar meestal betekent het (deels) rotte achterbumpersteunen.
@Waterman, tja ik ben nooit taxateur geweest, ik vind die taxaties eigenlijk maar een beetje natte vingerwerk. Hangt denk ik erg van de taxateur af. Net zoals een apk soms van de keurmeester afhangt.. Ik laat me er niet door beinvloeden en probeer naar de auto te kijken.
Er is inderdaad het een en ander aan zwart geschilderd, dasboard, deurgrepen, en achter ook de kokers voor de kofferklepveren.
@Waterman, jij als ex taxateur, hoe zit dat nou eigenlijk dan ? Ik kan me voorstellen dat een taxateur die dit ziet en de ds niet zo goed kent, dit een erg netjes en perfect interieur vind, en dan op zo’n prijs uitkomt. Nergens staat immers in de wet dat een auto taxateur verstand van het type moet hebben toch ? Of zit ik mis ?
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een beedigd taxateur hoort een prijs op te geven die een daadwerkelijke relatie heeft met de waarde. Heels soms laat een taxateur de investeringen in de auto meewegen in de waarde. En dan kun je al snel wat hoog uitkomen. En wat Waterman zegt dat klopt ook: als je een echt nette prijs wilt hebben, is Marktplaats misschien niet de handigste ingang.
Dat gezegd hebbend: mijn DS is door een zeer deskundig taxateur ooit zo laag getaxeerd dat ik ‘t ding aan de eerste de beste op Marktplaats heb meegegeven. Later kwam ik erachter dat alleen de fabrieksairco zo ongeveer al meer waard was ... Dus ook kenners kunnen tot een waardebepaling komen die ruimte laat voor discussie. Blijft mensenwerk.
break23m schreef:.. En wat Waterman zegt dat klopt ook: als je een echt nette prijs wilt hebben, is Marktplaats misschien niet de handigste ingang..
Eens, das ook de reden dat ik deze advertentie hier met jullie wilde delen. Marktplaats is een spiegel van de maatschappij. Van mensen voor mensen. Daar kom je van alles tegen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De prijzen die de gemiddelde mens in Nederland bereidt is te betalen liggen helaas wel op een héél ander niveau dan in het buitenland.. Het bepalen van een taxatiewaarde is trouwens een kwestie van een aantal factoren, o.a. de markt, maar ook de gedane investeringen, historie van de auto, originaliteit, kwaliteit van de werkzaamheden, maar bv ook de kosten die men zou moeten maken om een “niet origineel” detail te corrigeren. Daarnaast speelt de kilometerstand een rol, maar ook afschrijvingen op in het verleden uitgevoerde werkzaamheden, zeldzaamheid van het object én het gebruik er van een rol bij het bepalen van een juiste taxatiewaarde. Die waarde kan dan weer worden verdeeld in een vervangingswaarde (het bedrag dat men nodig heeft om een gelijkwaardige auto op de markt te kopen) en een herbouwwaarde (het bedrag dat men nodig heeft om een verglijkbare auto te bouwen cq tot in vergelijkbare staat te restaureren).
Omdat we van veel auto’s die hier voorbijkomen helemaal niets weten behalve wat er op MP staat is het naar mijn idee veel te makkelijk om te roepen dat ie “te duur” of “te hoog getaxeerd” bij een auto die er op het eerste gezicht mooi uit ziet.
Als iemand een wrak van een snoek of een BX aanbied voor 20 ruggen met een taxatiewaarde van 20k.. ja.. dán kun je je afvragen hoe het zit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je kunt er kort en lang over discussieren maar ik vind dat ik deze auto met een vp van 23500 te duur.
Met name vanwege de orginaliteitsfactor.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jij vraagt om een uitleg toch????
maxcitro schreef:
@Waterman, jij als ex taxateur, hoe zit dat nou eigenlijk dan ?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee. Lees even terug!!!
Ik vroeg je of een taxateur ook verstand van het specifieke type zou moeten hebben. Dus maw dat hij kan zien dat er aan deze auto best veel dingen te zien zijn die niet origineel zijn.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat zou wel handig zijn, maar de taxateurs die echt een dergelijke specifieke kennis hebben van bepaalde merken en/of types houden zich niet bezig met dit soort waardes.
Voor een taxateur van dat niveau zijn dit soort taxaties ‘geneuzel in de marges’.
Natuurlijk kan je dit door een specialist laten taxeren. Die zoekt alles uit en komt met een compleet rapport. Ben je wel minimaal 2 duizend euro kwijt voor je rapport en dat vinden de meeste hobbyisten dan weer te veel. Je krijgt de taxatie waarvoor je betaalt.
Verder heeft Waterman het kristalhelder verwoord.