Sinds kort krijg ik via de Lexia de volgende storingsmeldingen:
010F + 010E: geen samenhang tussen de voorste en achterste luchthoeveelheidsmeters
2199: signaal inlaatluchtemperatuur. Verschil tussen inlaat temperatuur en luchthoeveelheidsmeter
Bovenstaande storingen leiden er soms toe dat de motor in een soort noodloop valt (toeren niet boven 3000, en geen power). Kan het zo zijn dat een niet goed functionerende achterste EGR-klep bijdraagt aan bovenstaande problemen. Dit vraag ik omdat ik al enige tijd met een vervuilde en soms niet goed werkende EGR-klep rijdt (EGR-klep is soms ook geblokkeerd, foutcode 0489). Ik rijd nu overigens al enkele duizenden km’s met Shell V-power.
Ook heb ik de vraag of er iemand is met een tip of een simpele remedie heeft voor bovenstaand probleem. Iemand herkenning ook?
Alvast dank voor jullie reacties….
gr.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als het echt de EGR kleppen zouden zijn, zou ik beginnen met afbinden en kijken of je dan storingsvrij kan rijden.
Scheel erg veel kosten en ergernis.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:Als het echt de EGR kleppen zouden zijn, zou ik beginnen met afbinden en kijken of je dan storingsvrij kan rijden.
Storingsvrij rijden met afgekoppeld egr-systeem trekt de C6 ecu niet, storingsmeldingen en noodloop zullen het gevolg zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dan moeten we dus op zoek naar een tuner die dat in zijn tune-up dingetje doet. Die kan geld verdienen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop