storing 010F + 010E ?
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 20 september 2014 03:39 PM

Sinds kort krijg ik via de Lexia de volgende storingsmeldingen:

010F + 010E: geen samenhang tussen de voorste en achterste luchthoeveelheidsmeters

2199: signaal inlaatluchtemperatuur. Verschil tussen inlaat temperatuur en luchthoeveelheidsmeter

Bovenstaande storingen leiden er soms toe dat de motor in een soort noodloop valt (toeren niet boven 3000, en geen power). Kan het zo zijn dat een niet goed functionerende achterste EGR-klep bijdraagt aan bovenstaande problemen. Dit vraag ik omdat ik al enige tijd met een vervuilde en soms niet goed werkende EGR-klep rijdt (EGR-klep is soms ook geblokkeerd, foutcode 0489). Ik rijd nu overigens al enkele duizenden km’s met Shell V-power.

Ook heb ik de vraag of er iemand is met een tip of een simpele remedie heeft voor bovenstaand probleem. Iemand herkenning ook?

Alvast dank voor jullie reacties….

gr.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 september 2014 06:18 PM
  [ # 1 ]

Als het echt de EGR kleppen zouden zijn, zou ik beginnen met afbinden en kijken of je dan storingsvrij kan rijden.
Scheel erg veel kosten en ergernis.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 september 2014 06:32 PM
  [ # 2 ]
JanSr schreef:

Als het echt de EGR kleppen zouden zijn, zou ik beginnen met afbinden en kijken of je dan storingsvrij kan rijden.

Storingsvrij rijden met afgekoppeld egr-systeem trekt de C6 ecu niet, storingsmeldingen en noodloop zullen het gevolg zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 september 2014 06:39 PM
  [ # 3 ]

Dan moeten we dus op zoek naar een tuner die dat in zijn tune-up dingetje doet. Die kan geld verdienen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook