Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
omdat we allemaal sleutelen, hier even een aandacht puntje, ik vervang al 30 jaar remblokken, en weet ik al niet wat nog meer, maar omdat alles universieel is, en dus op meerdere merken passen, merk ik de laatste tijd dat remblokken te hoog zijn, als je ze monteerd dan komt de remvoering gelijk uit met de remschijf, dus aan de buitenkant van de schijf, dit klopt niet de blokken moeten min 2a3mm onder de schijf zitten, in het begin merk je hier niks van, maar na 200km gaat de remblok over de schijf heen, en veroorzaakt zo trilingen, komt omdat het blokje dan niet meer kan bewegen, de schijven en blokken waren gewoon van een goed merk. maar ja het is allemaal massa productie.
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Ik vervang maar eens in de paar jaar remblokken en soms schijven, nog nooit gemerkt.
Ik gebruik meestal Textar, maar laatst had ik “Bolk”. Dat leek mij Chinese namaak!
Dus je beveelt aan om de blokken dan maar iets af te schuinen aan de hoge kant?
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
als ze te hoog zijn, ja, of gewoon terug brengen, ja en merk, het net wat ik zeg allemaal massa producten, dus het kan wel eens verkeert gaan, het is gewoon iets waar je op moet letten, meestal monteer je het en ga je ervan uit dat het goed is, maar dat hoeft dan niet altijd zo te zijn.
Nou universeel dat valt wel mee ze passen misschien op meerdere PSA modellen maar dat is het dan wel.
Ik weet niet wat voor meuk je koopt als ze boven je schijven uitkomen maar ik heb het met Ferodo, Brembo of orginele blokken nog nooit gezien, Zal wel goedkope imitatie zijn.
Voor mijn remmen kies ik sowieso voor orgineel of de bekende OEM leveranciers zoals net genoemd, geef liever wat meer uit dan op veiligheid te bezuinigen.
Geef dan het “goede merk” ook nog even want dat het massaproductie is maakt niet uit de schijven en blokken moeten voldoen aan de toleranties van het orgineel.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Ik zet meestal lucas/trw/bosch, nog noot gemerkt dat ze zo (te) groot zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Met remmen beter geen ‘maf’ merk nemen.
TRW
Lucas
Brembo
Ferodo
Met deze merken kan je niet de mist in gaan.
Ik ben fan van Brembo (geventileerde) schijven en TRW of Ferodo remblokken. Zal je denken dat is iet wat overdreven. Maar remkracht ligt beduidend hoger en dat is erg prettig met een noodstop. Het geventileerde heeft als groot voordeel: warmte afvoer.
met een noodstop van 120-0 in een hele korte tijd geen last van fading, (dus een kortere remweg) wat met massieve schijven wel zo is door te veel warmte in de schijf. (Dan voelt de rem als een spons)