theiz schreef:....
Het is een actiemodel geweest gok ik. Wellicht eentje om het oude model te verkopen na de facelift, of het reservemodel na invoering van de Xsara?
het is het nieuwe type. hij is van september ‘96
het lampje in de koffer heb ik ook
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 186
- Xsara 1.9 TD Prestige Break
harry schreef:ik denk dat de 16v zich duidelijk onderscheid door de bodykit er omheen, dat was ook de grootste reden dat ik er 1 kocht
je hebt volgens mij ook de 1.8 16v, weet alleen niet welk model dat was
en er zijn volgens mij meer verschillen tussen de volcane en de 16v
remsysteem, schijven achter +abs
spoiler
enz.
Dat is ook de reden dat ik nu in mijnen Volcane rondrij.. Zonder sideskirts en spoilertjes had ik um vast niet gekocht
theiz schreef:Er zijn een hoop actiemodellen geweest. Furio bijvoorbeeld is in het leven geroepen als ‘sportief model’ voor mensen die geen 16V konden betalen (en die kans was groot..)
Er is echter bij de Furio op de meest basale dingen bezuinigd, om een voorbeeld te noemen zit er geen lampje in de achterbak (!?). Over vergaand bezuinigen gesproken….
Inderdaad. Een fatsoenlijk handschoenkastje zit er ook niet in, slechts een vakje dat nog te klein is om een wegenkaart in te leggen.
In feite is een Furio een Avantage met sportstoelen, mistlampen en in kleur gespoten bumpers.
De 1.8i 16v is vanaf 1996 geleverd, 112 pk en 195 km/h (tegen 103 pk en 188 km/h voor de 8v)
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Patrick schreef:Patrick schreef:16v, volcane, reflex, aura.
ik heb een Avoriaz(ph2) waar hoort deze thuis in het rijtje ZX-en??
hij is naar mijn mening luxe uitgevoerd:
- mistlampen
- stuurbekrachtinging
- grepen in kleur
- getinte achterlichten
oh ja,mijn daklijsten zijn ook in kleur.
de blanke lak laat wel los maar ik heb gezien dat dat een veel voorkomend probleem is.
er ligt een 1.4 in, maar ik heb op marktplaats en op autoonline ook 1.6-en gezien.
ben je mij nou al vergeten
ik heb ook een 1.6 avoriaz versie
geen franje luxe eraan maar wel alles meegespoten (ook de deurgrepen) en een sportbumper + bovenspoiler op de achterklep.
en bij mij laat die lak ook los
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX