Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker zwarte die LHM!
Nu gewoon elke 2 jaar verversen. Bij mij is het na 2 jaar gewoon nog groen.
Je kan die voorbumper in de Trim Restorer zetten, dan wordt die weer mooi rood. Dat is me al eens eerder gelukt bij zo’n rode bumper die wit was geworden.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Nee! Niet alle koplampen zijn hetzelfde. Daar kwam ik achter toen ik bij de lokale sloop een van de laatste exemplaren ophaalde om in mijn ‘92-er te zetten. De ‘nieuwe’ koplamp kwam uit een ‘88-er en daar is de houder voor het stadslampje net even anders. Met wat vijlen en een stukje McGyvertape zit het nu op zijn plek, maar het was dus geen plug&play;. Even de originele lamp meenemen of goed kijken voordat je er een andere in zet. Succes met deze en de andere klussen op de lijst.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zolang de krasjes in het onderste gedeelte van de spiegel zitten is er geen probleem voor APK hoor, het lichtbeeld wordt er niet door verstoord. Je kunt je de aanschaf van een koplamp ook besparen
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Koplampen heb je van Ducellier en Cibié, niet alleen de plaatsing van het stadslicht is anders, maar ook het glas wat er voor zit is anders. En als je die samen monteert zie je dat wel. Dus als je ze vervangt zou ik ze allebei doen. Of je moet een zelfde vinden natuurlijk :p
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Die koplampen zijn dus iets lastiger dan ik dacht. Dat dit geen ramp is voor de apk vertelde mijn vader ook. Maar mocht ik tegen de juiste lampen aan lopen dan neem ik die waarschijnlijk wel mee.
En ja, de bumper is nu wel heel erg. Voor meetings gooide ik er nog een goedkoop spraytje overheen waardoor het een paar dagen weer wat leek, maar dat is nu maanden geleden. Daarom is het zo vreselijk op het moment. Trim Restorer kan ik eens proberen, maar ik moet ook de op dit forum veelgeprezen Riwax testen. Als ik de BX volgend jaar uit de stalling haal rijd ik wel even langs Bossinkje hier in Enschede om een randje uit te proberen, kijken of dat werkt en houdt.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
MWH.C schreef:Terug naar de BX. De kvs-niveausensor heb ik meerdere keren goed schoongemaakt, geen effect. Daar moet dus gewoon een nieuwe in komen. Is inderdaad nog niet gebeurd, ik heb hem afgekoppeld en daardoor heb ik niet meer dat rode lampje als reminder… Ik rijd ook weinig, dan denk je er niet aan.
Dit verbaasd mij! Als ik het mij goed herinner, ging bij mij het lampje juist wel branden bij het lostrekken van de stekker op de sensor.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Tsja, wie het weet mag het zeggen. Of het werkt bij mij andersom, of er is iets anders mis…
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hilko16TZI schreef:Of een brak draadje (!)
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Oh ja, sorry Hilko. Maar op welke manier zou een brak draadje ervoor zorgen dat het aan/uit-principe zich compleet omdraait, als ik Timo mag geloven?
Ik neem aan dat de sensor werkt door een stroompje te sturen door de kvs. Bij een niet gesloten stroomkring door te laag niveau gaat het lampje branden. Oké, dan kan inderdaad het lampje aan gaan bij een gebroken draadje. Maar waarom gaat hij dan weer uit bij het ontkoppelen van de sensor? Dan is er toch ook geen gesloten kring?
edit: Wacht, nu ben ik mezelf in de war aan het maken. Zonder brak draadje zou het ontkoppelde lampje bij het door mij veronderstelde principe ook moeten gaan branden, wat hij niet doet. Kortom: Ik snap er geen hout van.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Haha, ik lees hier even terug, die sensor hangt er nog exact hetzelfde bij. Zoals ik vorig jaar al zei word ik er niet meer aan herinnerd nu het lampje niet meer brandt.
Dit seizoen rijd ik weer veel te weinig met de GT. Vakantie is na een mislukte poging met de Acadiane met de C3 Pluriël van mijn ouders ondernomen, de BX zuipt teveel om even 3500km te gassen.
Na anderhalve maand stilstaan (schandalig…) bleek de accu aardig te zijn leeggelopen, en ik had beloofd om mijn vriendin die avond ergens naartoe te brengen. Dat moest snel opgelost worden. Een vriend van me had de BMW van zijn vader mee, dus we dachten aan een starthulpje. Zoals je ziet vonden mijn vrienden het tafereel best vermakelijk.
Dat duurde echter te lang, dus toch maar besloten om het kreng aan te duwen. Hij startte gelukkig snel, wat erg ver had ik niet kunnen rollen tot de volgende drempel. Daar kom ik op de lage stand natuurlijk niet overeen.
Toen de BX weer eens bij mijn ouders stond, vond mijn vader dat ik toch echt weer eens moest gaan poetsen. Goed idee, de BX werd er ineens een stuk roder van. Er zaten al langer gekke vlekken op de motorkap die ik er niet makkelijk af kreeg. Mijn vader had nog wel een middeltje dat hielp, en ik had een charmante assistente die zich over de vlekken ontfermde. Beter kan niet.
Afgelopen woensdag moest mijn vriendin invallen bij een ander korfbalteam dan het hare. Ik had aangeboden het halve korfbalteam naar de wedstrijd te rijden. Op de verzamelplek stonden we te wachten op de tweede auto toen een bijzonder beeld zich vormde. De tweede auto, van een teamgenoot, bleek een felrode BX 19 TRD te zijn van forummer Durksz. Uit 1986, inmiddels voorzien van een turbodiesel uit een Xsara. Die bleek nog best hard te trekken aan de BX, het stoplichtsprintje won ik nauwelijks. Wat een bizar toeval, twee rode BX’en die geheel toevallig bijeen komen om een korfbalteam te vervoeren.
BX 19 GT/TRD by MilanWH, on Flickr
Wat de to-do-list betreft, niet heel veel gedaan. De meest slechte brandstofslang is vervangen, bij de apk bleken er namelijk druppels aan te hangen… Die was iets verder heen dan ik dacht. De toerenteller bleek een los kabeltje, de speaker doet het met verschuiven van de balans op de radio prima. De riemen moet ik binnenkort echt laten doen, dat moet echt dit jaar nog. Verder gaat soms het eind 2012 al behandelde schommelen in de toeren weer optreden. Even een paar keer volgas doortrekken tot boven de 5000 toeren en hij loopt weer soepel. Zou het vervuiling zijn? Filter vervangen kan iig geen kwaad lijkt me.
Nog een plaatje dan:
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je weet dat het niet verstandig is om een moderne auto te gebruiken als starthulp toch?
BX is weer mooi rood!
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik had geen flauw idee. Wat is het verhaal daarachter?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat je de elektronica in zo’n auto om zeep kan helpen
Jouw BX als starthulp gebruiken kan geen kwaad.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi rood! Nu je bumpers nog
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ja, die blijven erg… Op de lange termijn wordt het een kwestie van spuiten vrees ik. Hoewel ik nog steeds Riwax moet proberen. Ik denk er alsmaar niet aan op handige momenten.