Vooral blik maar dat is allemaal te vervangen, niet echt te herstellen.
Probleem is dat de wagen van 2003 is en 295000 op de teller heeft, voor de verzekering is dat schrootwaarde zoiets.
De rechtsbijstand zal zijn best mogen doen, aan occasie stukken kost me dat al 1000-1500 € niet gemonteerd.
We zien wel net het ongevalformulier naar de makelaar gebracht, ga hem nog een mail sturen dat ik vaart achter de zaak wil hebben aangezien het een uitgemaakte zaak is dat de tegenpartij volledigd in fout was.
Toch ben ik pessimistisch, echt geen goed oog op.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Citroën dealer heeft me wat gerust gesteld, hij kan de expert wel overtuigen als hij occasie stukken mag gebruiken, maakt mij niet uit als het maar terug deftig word.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
AAi dat is zonde…Hopelijk kun je hem nog behouden.
Evasion 2,0 Hdi
Het is geen auto met een wauw gevoel voor me maar wel luxe lekker ruim, niet onplezierig om mee op pad te zijn dus ja wil hem niet zomaar kwijt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Het is een genot zo’n Auto, de ruimte en het zitten…...Heb de mijne nu twee weken. Ben weer helemaal blij. Heb vijf jaar andere Autos gehad, en daarvoor twee 806’en. Echt ideale Autos!!
Evasion 2,0 Hdi
Daarstraks op het net ff op zoek gegaan achter stukken voor de aanrijschade te herstellen, moet nog bericht terug krijgen maar denk dat hij er mooier gaat uitkomen….Als er iemand anders eentje met kleurcode EZRC (zilver mettalic) weet staan klaar voor afbraak (in een cirkel van 50-100km rond Antwerpen)...
Ook onderhoudje gedaan, olie+filter en dieselfilter want de laatste dagen reed hij niet zo goed, filter zag goed zwart.
Ook geleerd dat ik beter geen Total meer tank, elke keer ik Total ging tanken liep hij minder mooi, laatste keer was het reeds na 3 km voelbaar, kan zijn dat de excelium zoveel additieven heeft dat die het water er door gooit of wat dan ook, dat is dan goed maar voor mij hoeft dat niet, genoeg andere merken die ik dagelijks tegen kom waar ik geen hinder van heb.
Mijn onderdelenboer vertelde me daarstraks dat hij dezelfde ervaring daarmee had op zijn C5.
Morgen nog een mooie dag dan gooi ik de winterbanden eronder en kijk ik ff naar de achterremmen, denk dat die aan vervanging toe zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Update, Tank nu Texaco en loopt volgens mij merkbaar beter dan met de Total.
Toch hapert hij soms nog een poosje, gaat dan over en volgende weken geen zier problemen tot….
De motor is het niet, al eens laten uitmeten, injectors ook niet, vooral in lage toeren 1000-1500 rpm wil hij niet oppakken, als ik dan plank vliegt hij met een enorme rookpluim stevig vooruit.
Omdat het zo’n lage toeren zijn sluit ik de turbo ook uit.
Maar ach hij is op leeftijd, 300000 komt er eerstdaags op te staan, achterremmen-achterveren, aanrijschade (krijg deze week 2000 gestort daarvoor).
Ga hem weg doen.
Morgen ga ik kijken naar iets Galant’s…. ok ik spoel mijn mond maar zo’n sharknose is best knap.
Kom ik daarstraks een Phedra tegen, http://www.2dehands.be/autos/lancia/phedra/lancia-phedra-2-2-diesel-200000km-221308228.html ziet er uit alsof daar wel eens achterstallig onderhoud aan is (anders doe je toch minstens moeite om hem te kuisen.
Keuze’s, was die ruimte en het relax rijden (in tijden van geen probleem) best wel gewoon geworden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Inruiler of komt ie nog te koop op dit forum?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Trés chique, die lancia
Evasion 2,0 Hdi
René Jongejan schreef:Inruiler of komt ie nog te koop op dit forum?
De lijst van gebreken is eigenlijk te lang om er iets van te maken.
Als ik de Phedra koop dan steek ik de versleten zomerset erop, schroef de trekhaak eraf en zet hem te koop voor iets met max 3 cijfers.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vroeg me af of de auto nog in staat is 2000 km v.v. richting wintersport te maken.
Dus door alleen de tank vol te houden en niet te sleutelen.
Maar 5 stoelen toch?
Heb er 7 nodig in dat geval.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik ben er ook mee naar Swiss gereden, snelweg verteerd hij nog als geen ander, kan hem misschien nog eens laten uitlezen.
Wat me het meest stoort en wat het meest werk is dat is een olielek vooral achterzijde blok, blok moet eronderuit daarvoor, ik hou dat nu bij met remreiniger of de selfcarwash anders is het elke dag paar dikke druppels.
koppeling is vernieuwd maar pompjes niet en die zijn ook nodig, pedaal staat haast volledig boven (vrije slag bijna weg)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vanaf vandaag de syncro van 2é die het laat afweten, elke keer tanden poetsen.
Einde oefening.
Net C8je gaan kopen in alles bijna identiek behalve dan 6 zitter exclusief, bijna full option (geen navi), 2.2hdi, 100000km minder morgen gaat hij voor een verkoopkeuring, morgenavond afhalen hoop ik.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Jammer van je oude auto. Maar wel erg fijn dat je nu zo’n leuke op het oog hebt.
Mag ik vragen wat je met je oude gaat doen?
Hangt een beetje af of ik nog onderdelen zou overbouwen, heb de andere spijtig genoeg nog niet, hij was niet goedgekeurd (band en papieren niet volledig bij).
En inderdaad wel spijtig want voor een 110pk is hij heel vinnig (geen chiptuning)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017