6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 september 2014 01:09 PM
  [ # 76 ]

Goed bezig!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2014 09:39 PM
  [ # 77 ]

Zo’n volgende keer komt altijd eerder dan je denkt. De AX liep heet. Er zat lucht in het koelsysteem, dus ontlucht. Toen liep het ding weer heet en nu lurkt het autootje continu koelvloeistof. In combinatie met de de heetloperij en de witte pluim aan de achterzijde, denk ik dat het TU-spook is opgedoken: koppakking gaar. Fijn.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2014 09:47 PM
  [ # 78 ]

Shit happens!

Maar ook dit is op te lossen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2014 09:55 PM
  [ # 79 ]

Klopt, de benodigde onderdelen lijken hier in Alkmaar op voorraad. Pakking, bouten, van die dingen. Overigens was ik juist bezig met een ander eigenaardig probleem: platte accu. De dynamo leek niet te laden, maar bij nadere (lees: betere) meting deed het ding toch zijn werk. Op het dash lichtte het laadstroomlampje voorzichtig een beetje op. Nu in ieder geval een andere accu in de AX gezet. Eens kijken of ik de kop dit weekeinde kan lichten en laten vlakken…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2014 10:01 PM
  [ # 80 ]

Eerst afpersen voor het vlakken?

Bij Westra aan het Huiswaarderplein?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2014 10:18 PM
  [ # 81 ]

Kan bij Westra, maar ik heb hier geen sleutelruimte in het weekeinde. Om het nu voor de deur te doen… Mag ook eigenlijk niet meer. Dacht het dus in de polder te doen en met de kop naar Technomotion te gaan. Dat red ik lopend… Westra is trouwens dicht in het weekeinde, dacht ik.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2014 10:22 PM
  [ # 82 ]

Technomotion is dan wel open?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2014 10:26 PM
  [ # 83 ]

Dacht tot 12.00 uur… Die AX moet eigenlijk maandag weer draaien.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2014 10:31 PM
  [ # 84 ]

Beschik je over momentsleutel, hoekverdraaiingsmeter en speciale buitentorxdop?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2014 10:59 PM
  [ # 85 ]

Alleen de hoekverdraaiingsmeter zou ik moeten checken, de rest is beschikbaar. Moeten die bouten 120 graden hebben (eenderde slag) in de tweede of derde fase?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2014 11:11 PM
  [ # 86 ]

1e fase 20 Nm
2e fase 120 graden
3e fase 120 graden

Dit geldt voor gietijzeren onderblokken, volgens mij heb jij die.

Voor Alu onderblokken is het in de 2de fase meteen 240 graden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2014 11:14 PM
  [ # 87 ]

Dank. Alu of ijzer, zal ik even moeten bekijken. Heb ik me nog niet in verdiept, al denk ik dat het inderdaad ijzer is…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 september 2014 11:18 AM
  [ # 88 ]

ff koelkastmagneetje tegen het blok houden weet je zeker of het alu of ijzer is.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 september 2014 12:12 PM
  [ # 89 ]

Niet elke gietijzer-soort is overigens magnetisch!

Geen magneetje nodig, je ziet het zo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2014 09:17 PM
  [ # 90 ]

Klein lichtpuntje: misschien is de koppakking gespaard gebleven. De koelfan draait in ieder geval niet als het nodig is. Uit een simpel testje blijkt dat de fan zelf wel werkt, de aansturing laat het dus afweten. Zekeringen zijn intact, dus zoek ik het in het thermocontact. Helaas is het nu donker, dus ben ik uitgeklooid. Hoe kan ik dat contact testen/doormeten?

Overigens heb ik de pakkingset en de bouten al aangevraagd. Die kunnen wel op de plank tot het TU-spook werkelijk opduikt, moocht het nu loos alarm zijn. Het blokje zweet namelijk wel in de bekende hoek en ook de kleppendekselpakking en de o-ring bij de verdeler lekken…

Tussen haakjes (er zit geen olie in de kvs en de witte pluim is weg. Denk dat het toch condens was).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook