Totaal aantal Berichten: 132
- C5 1.8 16V Ligne Business
Ik hoop op enige coulance van Citroen aangezien ik al meer dan 25 jaar merktrouw ben.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mijn zus heeft ook net sinds tweeenhalve week een C1. Voor de oude prijs cry . Je loopt altijd de kans een actie mis te lopen. Immers als je alles van te voren weet kun je met een dubbeltje de wereld rond…. Maar 1000 euro (2200 gulden cry ) is wel heel erg veel, vooral op de prijs van een C1. Ik vrees echter dat je geen barst terug krijgt. Waarom? Slecht gevoel. De importeur - want daar moet je zijn - geeft vast niet thuis. Die autowereld is knetterhard. Ik weet niet of het al tot m’n zus is doorgedrongen dat haar rode C1 in no-time zoveel godkoper is geworden. Ik durf het haar niet te zeggen. Ze is immers zo tevreden met haar karretje…
- C1 Shine Airscape ETG
Tja, daar was ik bang voor… Een modelletje van een C1? Dan kunnen ze beter niks sturen. Belachelijk. ?
al eens het licht opgestoken bij de consumentenbond?
of tros-radar…..?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
zulke dingen heb je toch altijd als je dure dingen aankoopt. Koop maar eens een nieuwe TV of radio oid. Het is bijna zeker dat hetzelfde ding opeens stukken goedkoper ergens anders is. Dat is gewoon dikke pech en niets aan te doen!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Ik wacht nog de reactie van de dealer af, want die zit ook in het schip door deze actie.Ben benieuwd of hij ook een paar modelletjes aangeboden krijgt van Citroen.
- C1 Shine Airscape ETG
Ja, misschien krijgt de dealer modellen van de C6, schaal 1 op 18… lol
Ik kreeg bij de aanschaf in juli 2005 al een korting van dik 800 Euro op mijn C1. Ik neem niet aan dat de dealer nog veel gaat onderhandelen als hij nu al een korting “uit eigen zak” van 1000 Euro op de C1 geeft.
Deze email heb ik naar Citroen gestuurd n.a.v. de mail die ik van hun kreeg vandaag.
From: Citroën
To: marco
Sent: Thursday, February 09, 2006 6:51 PM
Subject: Citroën geeft fiscaal milieuvoordeel nu al aan de klant
Beste Marco,
Deze maand: Vanaf 1 juli 2006 beloont de overheid zuinige auto’s met een fiscaal voordeel. Citroën wil hier echter niet op wachten en laat haar klanten én het milieu nu al meeprofiteren. Hiermee is Citroën het eerste merk dat deze milieusubsidie op al haar modellen met A- en B-labels doorvoert.
MIJN REACTIE HIEROP:
T.a.v. Roland van Ro.
Directeur Citroen nederland.
Dit is nu juist mijn probleem met mijn afgeleverde C1.
Dat is dus net te laat.
Ik heb mijn C1 besteld in november vorig jaar met de vraag of hij in maart geleverd kon worden vanwege de financien.
Dit was geen probleem volgens mijn dealer.(ik kom hier al twintig jaar).
Half januari kreeg ik een telefoontje van de dealer dat mijn C1 al binnen was en of ik hem nu al wilde hebben.
Ik strubbelde wat tegen,maar ja een nieuwe auto lokt je nieuwsgierigheid, dus ik zeg laat hem volgende week maar komen,dan
probeer ik financieel het een en ander in orde te brengen.
Wat heb ik nu een spijt daarvan en wat heb ik nu als consument die al meer dan 25 jaar Citrofiel is een wrang gevoel hierover.
Want waarom moest mijn C1 ineens zo snel uitgeleverd worden???
Ik heb in die meer dan 25 jaar heel wat mensen in een (vaak nieuwe) Citroen gepraat.Als hobby dus en niet om er financieel gewin uit te halen.
Nee, alleen om mensen ook een beetje Citroengevoel bij te brengen en er voor te zorgen dat het merk nog meer trouwe fans zou
krijgen als ik.
Gaarne uw reactie hier op van een teleurgesteld en gekrenkt Citrofiel.
En mij niet afschepen met een modelletje van een C1, maar een man tot man reactie waar ik wat mee kan.
Met vriendelijke Citroen groet,
M.Groeneveld.
Nooit wat van gehoord,echter van mijn dealer wel:
Hij vond het zo rot voor mij en omdat ik er al 20 jaar kom , wilde hij me toch tegemoet komen in de vorm van onderhoud,banden o.i.d.
Mijn C5 moet voor de apk volgende maand,en ik moet daar zeker 2 nieuwe banden voor hebben.
Nu heb ik het volgende afgesproken;ik koop zelf bij een bekende bandenboer van mij een nieuw setje lichtmetaal van 17’’ en de dealer verzorgt de 225/45/17 voor mij uit eigen zak.
Hier kan :cevr nog wat van leren.
Hiermee is voor mij de zaak afgedaan.
Ben wel benieuwd naar je antwoord.
Maar het schijnt dat de importeur ook oost-indisch doof is, zelfs naar merkgetrouwe mensen zoals ik (is 23 jaar nog niet genoeg).
En zelfs naar de dealer toe die al 30 jaar het merk
uitdraagt zijn ze onvermurwbaar.
Ik ben zelf ook een soort Dennis van der Ven voor het merk, zonder er ook maar een cent aan te verdienen,maar die het leuk vind om andere mensen ook in een Citroen te lullen.
Jammer dat dat niet door Citroen beloond wordt.