Ik rij niet weinig (per werkdag), ongeveer 120 km per dag. Auto heeft toch een zeer behoorlijk comfort. Ook het uiterlijk vind ik helemaal niet slecht. (smaken verschillen idd). In combinatie met de kleur Blue Initiatique en Attraction model mag ie er echt wezen.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Zeker een mooi model..die attraction was mijn keuze ook geworden. Ben benieuwd wanneer ik naar de dealer kan voor een proefrit maar voor mij is het duidelijk geworden.
Rien
mooi kleurtje die berlingo.
vooral blijven posten die foto’s.ik ben volop aan het nadenken welke kleur het zal worden.
ik twijfel tussen het donker metallic blauw en het donker metallic grijs.het fotootje van michiel bliekendaal doet me alweer meer twijfelen.
vind ze nog steeds ‘t mooist in zwart hoor! Maar inderdaad, deze berlingo ziet er ook zeker niet slecht uit!
hier de Foto van mijn ex-Berlingo.
ik wil wel toevoegen aan de hele discussie dat het verhaal wat ik over de 1.9D schreef mijn ervaring was.
ik had van tevoren een Evasion 1.9 TD en die ging toch wat beter.
maar ik geloof best dat er veel mensen zijn die tevreden zijn met hun 1.9D.
grt
de kogel is door de kerk.
het wordt een berlingo 1600 hdi tentation.
kleur grijs FER
de leveringsdatum is nog ff af te wachten.
jantje schreef:de kogel is door de kerk.
het wordt een berlingo 1600 hdi tentation.
kleur grijs FER
de leveringsdatum is nog ff af te wachten.
toch al proficiat (autogarden????)
Heb sinds vrijdag 03/02/06 ook mijn nieuwe Berlingo.
Ben er zeer tevreden over, is een 16HDi 90pk.
Is zeer zuinig en rijdt zeer goed.
Momenteel nog maar 150km gedaan maar nu reeds een gemiddeld verbruik van 6,2L/100km.
1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV
Tja, als ik geweten had dat de 2.0 HDi vervangen zou worden door een 1.6HDi, dan had ik wellicht nog even gewacht.
Beide gefeliciteerd met de aanschaf! Toch wel met Modutop hè?
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
ModuTop vond ik niet nodig, de bakjes zijn wel aardig maar steeds die zon op je kop is minder vind ik.
1° Citroën BX 14RE
2° Volvo 440 1.9TDI
3° Volvo 460 1.9TDI
4° Citroën Berlingo 1.6HDi
5° Citroën C4 Picasso 1.6HDI 110 FAP EGMV
Met die zon valt het wel mee. Het is warmtewerend glas en bovendien zwaar getint.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 07-02-2006
- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
Ik lees hier tevredenheid van mensen die een 2.0 HDi hebben. Als ik het goed heb levert die 90 pk. Ik heb een 1.6 HDi 75 besteld. Te licht? Mijn indruk bij de testrit was positief, maar dat is natuurlijk nog geen gebruikservaring.
PlusMinus schreef:Ik lees hier tevredenheid van mensen die een 2.0 HDi hebben. Als ik het goed heb levert die 90 pk. Ik heb een 1.6 HDi 75 besteld. Te licht? Mijn indruk bij de testrit was positief, maar dat is natuurlijk nog geen gebruikservaring.
gezien de BIV en wegentaks gelijk zijn zou ik toch voor de 90pk gaan.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 07-02-2006
- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
In de folder van de verkoper zie ik dingen die ik niet begrijp. Op de afgebeelde curven zie ik dat de 1.6 HDi 75 een koppel heeft dat gestaag stijgt naargelang het toerental; de 90 pk-versie bereikt vlug een top om dan vrij snel te dalen. Maar bij het lagere koppel bij hogere toerentallen ontwikkelt die dan schijnbaar weer minder vermogen. Ik heb ergens gelezen dat vermogen, koppel en toerental aan elkaar gelinkt zijn pk = Nm x tpm / 7023,5. Beide motorversies zouden hun maximum koppel bereiken bij 1750 toeren. Ik zie dit wel bij de HDi 90, maar niet bij de 75; als ik de curve goed bekijk bereikt die dit pas bij 3500 toeren. Je snapt ‘m ik snap ‘t niet…
Ook verbaasd was ik toen de verkoper de 1.6 HDi 90 afraadde, tenzij ik absoluut ‘sportief’ wou rijden. Verder maakte het nauwelijks iets uit, zei hij. Ja, een verschil van € 1000 (min een beetje korting).
PlusMinus schreef:. Ik zie dit wel bij de HDi 90, maar niet bij de 75; als ik de curve goed bekijk bereikt die dit pas bij 3500 toeren. Je snapt ‘m: ik snap ‘t niet…
Ook verbaasd was ik toen de verkoper de 1.6 HDi 90 afraadde, tenzij ik absoluut ‘sportief’ wou rijden. Verder maakte het nauwelijks iets uit, zei hij. Ja, een verschil van € 1000 (min een beetje korting).
Een Proefrit met beide versies, zowel de HDI 75 PK als de HDI 90 PK is het enige wat je een persoonlijke indruk zal geven.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......