7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 26 september 2014 11:25 PM
  [ # 91 ]

Testen met een multimeter, thermocontact in bijna kokend water.
Bij iets van 95 C moet ie schakelen, dus doorverbinden.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 27 september 2014 11:11 AM
  [ # 92 ]

Thermocontact overleden. Nu om te testen het contact doorgelust om de koelfan te laten draaien. Motor loopt niet heet, maar ze loopt ook niet netjes. Pruttelt een beetje. Kan natuurlijk los staan van deze kwestie.

Tussen haakjes: (voor de temperatuurmelding (lampje) op het dash wordt een ander thermocontactje (schakelt later in dan de fan) gebruikt, hoop ik).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 september 2014 02:14 PM
  [ # 93 ]

Thermocontact voor de tellerpartij zit in de linkerkant van de kop, boven het koppelingshuis.

Kan natuurlijk zijn dat de kop toch een knauw heeft gekregen van het heet lopen en krom getrokken is, waardoor de pakking is gaan lekken.
En dat daardoor de boel pruttelt.

Maar dat zal blijken uit kvs-verlies.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 27 september 2014 03:23 PM
  [ # 94 ]

Testritje is geslaagd, geen heetloperij. Wel een iets mayo onder de oliedop, geen kvs-verlies van betekenis. ‘k Hou ‘m in de smiezen!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2014 01:17 AM
  [ # 95 ]

Dus toch. De koppakking is overleden, evenals de dynamo. Gaat lekker zo…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 september 2014 10:01 AM
  [ # 96 ]

Helaas!

Van heet lopen worden ze nooit beter, geen mazzel dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2014 11:17 AM
  [ # 97 ]

Klopt natuurlijk, het was het proberen waard. Na de heetloper de wegenwacht gebeld voor een ‘second opnion’, maar die stelde dezelfde diagnose natuurlijk (plus de overleden dynamo). De de nieuwe koppakking plus bouten lagen op dat moment al achterin…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 28 september 2014 11:41 AM
  [ # 98 ]

Ha Hans wat en pech wat een pech. Ik heb nu met de BX nu ook hydrauliek narigheid, misschien moet ik ook maar gaan AX’en. Al geef je me zo niet echt veel hoop. Ik loop straks ff langs om te kijken wat je allemaal heb staan.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Gepost: 28 september 2014 12:20 PM
  [ # 99 ]

AX rijden is niet te vergelijken met het rijden in een citroën met bollen! Wat voor narigheid heb je? Ik zag geen ‘update’ op het BX-deel van het forum…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 28 september 2014 01:03 PM
  [ # 100 ]

Ja mijn updates zijn een beetje uitgebleven, maar met de reden waarom zal ik jouw topic niet vervuilen.

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Gepost: 29 september 2014 05:38 PM
  [ # 101 ]

Vol goede moed aan de demontage van de kop begonnen, maar toen sneuvelde er een kopbout. Ik krijg het kreng met geen mogelijkheid los, de dop draait over de torxkop heen, de ribbels zijn beschadigd. Geklier met andere doppen, vijlen en ander onheil had tot op heden geen zin. Iemand een goede suggestie om die %&$#@bout te lossen?

Ook heeft de vorige eigenaar (of die daar voor) het nodig gevonden het schild aan het uitlaatspruitstuk vast te lassen. De drie bouten zijn vastgepriekt. Enfin, ik haal de kop met spruitstuk en al van het blok (als ik de niet-zo-fijne-kopbout tenminste klein krijg) en dan zal ik wel zien of het nodig is die bouten ook te lijf te gaan…

Sleutelcredo van dit moment: voortmodderen maar weer.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 29 september 2014 07:47 PM
  [ # 102 ]

Ow ow ow, het zit ook niet mee he!

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 september 2014 08:59 PM
  [ # 103 ]

De juiste torxdop is E14 had je die gebruikt?

Zelf zou ik die dop er nu op rammen en een streep vastlassen met electrode (halfautomaat is te harde las), achteraf nieuwe dop kopen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 29 september 2014 10:19 PM
  [ # 104 ]

Yep, ik had de juiste dop. De andere negen bouten gingen zonder problemen los. De AX staat een in gemeentelijke sleutelplaats (aangezien je hier niet meer voor de deur mag sleutelen en ik dat ook niet wil met een lekke koppakking) en die is van hout. Nou en, zul je zeggen. Het heeft echter tot gevolg dat er niet gelast of heet gestookt mag worden en dat is soms best ehhh… vervelend. In het ergste geval moet ik het ding naar buiten rollen en daar de dop vastlassen. Alleen hebben ze daar natuurlijk geen lasapparaat (en ik heb ook niet zo’n ding). Beunen is niet altijd een pretje, dus.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9405
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 september 2014 10:38 PM
  [ # 105 ]

Heb je een plaatje van die bout?

Welke is het?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook