Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het “probleem” is vooral dat je van staal naar RVS en weer naar staal en dan meer naar RVS gaat. Dat is niet erg ideaal voor de afvoer van warmte. Ideaal is een systeem met een eerste stuk (“vlampijp”) van RVS “409” en de rest van de uitlaat van RVS “340” (da’s harder en blijft glimmen). Wat ook prima gaat is het eerste deel van “normaal” staal en na de vlampijp de rest van rvs “340”. Voordeel is dat een stalen vlampijp erg goed warmte kan afvoeren en toch niet zo snel doorrot.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het een fabeltje dat als je staal aan RVS vast last dat het RVS ook gaat roesten? Dat argument hoor je namelijk ook…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Als ik snel her en der lees, hebben ze het idd over ’ 409’ voor vooraan / de vlampjp.
En naar achter in ‘304’. dat bedoel jij ook ? (ipv ’ 340’ ?) En die blijft glimmen ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
foutje, 340 moet inderdaad 304 zijn…. 409 is wat zachter. Het krijgt, vooral op de heetste delen, vaak een dun laagje oppervlakteroest. De 304 is harder en als je dat hoogglans polijst blijft het mooi en glimmen, zelfs na jaren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
304 is gewoon “pisbak” rvs, alhoewel je die er niet uit moet gaan maken
409 ken ik niet, maar zal wel iets met scheurgevoeligheid te maken hebben denk ik.
bijvoorbeeld als je met een goed hete uitlaat door een diepe plas gaat gebeuren er gekke dingen.
over het algemeen is de 300 reeks beter bestand tegen roesten dan de 400.
@arjen: als je verschillende soorten aan elkaar maakt wordt het minst edele opgeofferd.
alleen in de las krijg je een mix waarvan het de vraag is wat er gebeurt.
je moet eigenlijk alleen verschillende soorten aan elkaar lassen als je weet hoe en wat.
ik vraag altijd de leverancier van het lasmateriaal om advies.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat Erik zegt is waar,maar je RVS gaat ook oxideren ( roesten) daar waar het met gewoon staal in aanraking komt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de set van Bonhof is modulair, pijpen / dempers schuiven in elkaar, zitten dan vast met uitlaatklemmen. Dus niets gelast, dan zou dat redelijk moeten houden. In ieder geval beter dan laswerk denk ik.
Diameter pijp 6 cm.
(Set zelf nog niet gezien)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Volledig RVS uitlaat volgt na de zomer vakantie, net zoals de schade herstel aan bumper en scherm links voor.
Wel enkele andere klusjes:
Huidige uitlaat achterdemper provisorisch vast gelast met versteviging er langs. Niet zo handig als de achterdemper er onder uit valt… moet t nog even vol houden…..
Raam links voor zakte uit mechanisme.
Er in laten zetten en afstellen. Die 2 boutjes zijn ook net iets lager geplaatst zodat ie beter loopt. Das mooi !
Alleen is het kastje van de spiegelbediening uit elkaar gekomen bij demontage….. Dus prutswerkje om die weer goed in elkaar te krijgen…. Eerst ledje zoeken voor de verlichting gelijk maar. Hoeft ie nooit meer open. Dat volgt nog.
En nu doet het linker raam het opeens niet meer…
Zal wel slechte schakelaar zijn…. of zo….
1 nokje vd digi display toch weer los… dus weer anders fabriceren…..
1 klepje vd opberg vakjes boven in de middenconsole weer afgebroken….
Het houdt je bezig…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Allemaal typische CX kwaaltjes!
Zorg wel dat je die veertjes niet kwijt raak van de spiegelbediening.
Raam links of rechts stuk? Recht is gelukkig te testen met de andere schakelaar.
In de schakelaars zit vet dat na verloop van tijd en stof hard wordt en daardoor slecht contact maakt. Schoonmaken fixt het dan gelukkig. Makkelijk te testen door ze om te ruilen natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Spiegelschakelaar weer in elkaar gekregen. Nog niet een passend ledje gevonden. Lastig. Weinig plek daarvoor.
Maar hij doet t nog, das beter !
Schakelaar links voor het raam rechts-voor was brak…. Donker gebrand van binnen, dus verwisseld voor een andere. En doet t weer.
Ondertussen….. Is er stevig gebruik gemaakt van de slijptol. Links de schade. Voorkant en rechts heeft wat roestissues. Waar nodig worden die er ook uit gezaagd. Je moet wat….. Garage is er nog mee bezig. Update volgt. Duurt wat langer dan gepland…. Wat meer werk….. Zucht…...
Dus de afspraak voor de RVS uitlaat naar wat later in oktober gezet.
En….. Vraagje. Stoffen binnenbekleding a-b-c stijlen moet ik vervangen….. Die hangt nu ondertussen toch te los….. Die schuimlaag is verpulverd…. (Bekende issue)
Stof trek je er zo af, maar hoe verwijder ik de resten van de schuimlaag het makkelijkste ? Terpentine ? Suggesties ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat is de ondergrond?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Sterkte met de bestrijding van het roestspook.
In de spiegelbediening past hetzelfde ledje als in de raamschakelaars
Draadjes inkorten en solderen maar. Mij is het gelukt er eentje weer brandend te krijgen. Wel ontzettend priegelwerk.
Met de hemel ben ik nog niet bezig geweest, geen idee of je een oplosmiddel moet gebruiken of dat een harde borstel danwel een een schuursponsje de oplossing is.
Totaal aantal Berichten: 9407
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De restanten van de schuimlaag op de kunststof panelen van de A-B-C en D-stijlen heb ik er afgekregen door de combinatie van Dasty en een harde boender.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De harde kunststof delen kun je inderdaad goed schoon krijgen met Dasty zoals rene zegt. Goed boenen, afnemen met een beetje thinner en daarna netjes glad schuren voor je de nieuwe stof gaat plakken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
So I guess I have to wait a little longer to get your Old exhaust
Wat is Citroën rijden toch formidabel !