Bij mijn DSuper is de uitlaat niet aan de steun bevestigd die aan het oliecarter zit.
ik heb op dit moment enkel de felx pijp via een half rond klem aan de vlampijp bevestigd.
Dit is niet helemaal ok ivm trillingen van de motor.
Wat heb ik precies nodig om dit te monteren ? De steun aan het oliecarter zit er nog wel.
Ik zie bijvoorbeeld dit setje :
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=120&returnId=120&itemId=1232
Er is tevens een rubber afgebeeld. En nog een andere klem. is dat origineel zo ?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mijn ervaring is dat de originele klem (eerste op de foto’s van je link) niet goed afdicht.
Heb er voor gekozen een kwaliteitsklem voor de afdichting te monteren en de steun beetje aan te passen en meer naar achteren te laten aangrijpen.
De tweede klem zal horen bij de overgang van flex.pijp naar demper, rubber lijkt me te horen bij de ophanging van de dwarsdemper.
Inderdaad die zwarte klem van citroworld, de andere 2 plaatjes heb je niet nodig
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Inderdaad die zwarte klem van citroworld, de andere 2 plaatjes heb je niet nodig
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ok. Alleen die ene klem dus.
Zonder een klem daar gaat de verbinding vlampijp/flex pijp ook snel lekken
Thanks Vlietmansje en Egbert !