Dat tikken van de motor had ik ook,systeem laten fluschen bij dealer,goeie olie erop en liep een stuk beter..
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Oh ja, wacht. Nieuwerwetse troep.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij de volgende wissel gaat er betere olie in. Ik had laatst een collega die gooide action olie in zijn Seat, ding liep als een trekker…
De stoters tikken dus wat stationair, is dit eigelijk schadelijk voor die dingen? Of kan ik er nog wel ff mee door?
Gisteren is er een nieuwe stabilisatorstang onder gekomen. Echt versleten was hij nog niet, ik hoorde hem dan ook alleen maar op een echt hele slechte klinkerweg. Anyway, het is weer gefixt! De motorsteun was overigens niet gescheurd, maar er miste een boutje van. Het gekloenkt kwam daar overigens niet vandaan, maar dat was de uitlaat die tegen de achteras tikte. Stuk eendenband om de achteras en je hoort hem nauwelijks meer.
De hele aandrijflijn voelt wel een stuk strakker trouwens, het blok schud veel minder bij het gas intrappen!
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Bart1989 schreef:Het gekloenkt kwam daar overigens niet vandaan, maar dat was de uitlaat die tegen de achteras tikte. Stuk eendenband om de achteras en je hoort hem nauwelijks meer.
Waarom hang je je uitlaat niet gewoon goed?
Die hing goed, het leek er eerder op dat die uitlaat gewoon niet helemaal goed is. Hij is aan de onderkant ook helemaal ingedeukt, alsof hij een keer op de grond geklapt is.
De benzinemeter werkt nog altijd niet en het lijkt me toch wel leuk als deze een keer gaat werken.
Voor de vakantie is de Xsara uitgelezen en hij gaf de melding dat er ergens kortsluiting zit.
Ik heb voor zover mogelijk de bedrading al nagekeken maar kan nergens wat raars vinden.
Zou het simpel kunnen zijn dat gewoon de benzinemeter stuk is? Of zou het zelfs kunnen zijn dat er ergens een storing zit in de computer? Dat zou weer geen kortsluiting moeten zijn dunkt me…
Ik heb van die toffe raamspoilers gekocht. Origineel van Citroën, ik snap echter helemaal niks van hoe ik die dingen monteer.
Dit zit erbij aan materiaal.
Dit is het bevestigingsplaatje. KLIK voor groot
Als ik het goed begrijp mis ik 2 van die clipjes en een of ander haakje. Wat opzich weer vreemd is aangezien het zakje toch echt dichtzat.
Anyway, ik begrijp niets van het instructie plaatje.
Wie helpt me uit de brand?
En de winterbanden zijn binnen.
Het zijn Firestone’s Winterhawk 3 195-55-15 geworden. 4e in de winterbandentest van de ANWB 2013.
Altijd fijn als je ziet dat de dotcode’s 3714 en 3614 zijn.. Fijne verse banden.
Stalen velgen heb ik na eventjes zoeken voor een leuk prijsje opgescharreld via marktplaats.
Volgende week met de APK van de Visa laat ik de banden op de velgen leggen en zodra de tijd rijp is gaan ze eronder!
De Xsara doet het overigens nog uitstekend. Merk dat het getik waar ik eerder over schreef niet meer hoorbaar is nu de temperaturen dalen…
Wel zag ik bij toeval wat haarscheurtjes in de multiriem dus daar zou eigenlijk een andere opmoeten.
Totaal aantal Berichten: 1376
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Nog gelukt met die tochtlatten?
Helaas niet, nadat ik een scheur in mijn raamrubber had ben ik er maar mee gestopt. Wel jammer want het ziet er tof uit!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bart1989 schreef:Wie helpt me uit de brand?
Volgens mij heb ik nog een complete nieuwe set liggen. Mocht je over twee weken naar de meeting komen kan ik die vast wel meenemen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor het aanbod 2D, maar dat haakje heb ik zelf al gemaakt en dat ik 2 van die dingen mis maakt denk ik niet zoveel uit.
Wat ik me wel afvraag, kun je bevestigen aan de hand van de foto dat ik de juiste bevestigingsonderdeeltjes heb?
Misschien dat ze gewoon verkeerd zijn en ik ze daarom niet in het raam gedrukt krijg…
Het gekloenk is er trouwens ook nog steeds. Die uitlaat knalt helemaal niet tegen de achteras aan, het geluid lijkt wel uit de demper te komen.
Totaal aantal Berichten: 6127
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bart1989 schreef:
Wel zag ik bij toeval wat haarscheurtjes in de multiriem dus daar zou eigenlijk een andere opmoeten.
Daar zou ik maar haast mee maken. Je zal de eerste niet zijn bij wie de gebroken multiriem dwars door de distributie heengaat.
In principe makkelijk zelf te doen toch? De spanrol naar je toe trekken met sleutel 15, riem eraf, nieuwe erop en klaar..
‘t zijn van die dingen die ik nog nooit heb gedaan en dan toch tegenaan hik…
EDIT: deze moet ik hebben? http://www.mister-auto.nl/fl/multiriem/contitech-6pk1560_g305_a0316PK1560.html
Totaal aantal Berichten: 6127
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Die riem lijkt me de goede.