11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
La Parisienne CX TRS d’Arno - weer door de APK
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2014 10:50 PM
  [ # 151 ]

Draden strippen doe je natuurlijk met je tanden Laughing

Maar een goede tang om een fatsoenlijke stekker eraan vast te zetten is een ander verhaal Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 oktober 2014 12:41 AM
  [ # 152 ]
F.SvM schreef:

Rommel niet met je bedrading tijden een evenement Wink
Vraag maar aan Freek Laughing

VgF

ja, voor je het weet doen je lampen het niet meer als je de ontsteking hebt gerepareerd.

@nielsje : welke tang moet dat zijn? ik kan amp of adereindhulstang meenemen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 oktober 2014 01:34 AM
  [ # 153 ]

Een tang om ongeïsoleerde contacten mee te plaatsen, deze:

Dat gaat helaas niet echt mooi met een amp tang dacht ik (je moet de lipjes echt naar binnen vouwen).
Adereindhuls tang gaat ook niet werken dan. Ik ga nog even zoeken of ik er een kan lenen bij iemand.


Overigens bedenk ik net dat ik nog wel wat amp-stekkers liggen, dus neem die tang maar mee als je wil!
Die kunnen we dan sowieso wel gebruiken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 oktober 2014 01:34 AM
  [ # 154 ]

Een tang om ongeïsoleerde contacten mee te plaatsen, deze:

Dat gaat helaas niet echt mooi met een amp tang dacht ik (je moet de lipjes echt naar binnen vouwen).
Adereindhuls tang gaat ook niet werken dan. Ik ga nog even zoeken of ik er een kan lenen bij iemand.


Overigens bedenk ik net dat ik nog wel wat amp-stekkers liggen, dus neem die tang maar mee als je wil!
Die kunnen we dan sowieso wel gebruiken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 oktober 2014 03:38 PM
  [ # 155 ]

Deze moet je hebben voor die geïsoleerde stekkers:

http://www.rdae.nl/ly-48b-krimptang-ong.html

Deze striptang is geweldig:

Die zag ik pas ook liggen bij de Hornbach.

Overigens gebruik ik die bovenste tang ook voor geïsoleerde stekkers, dat gaat ook vrij goed.

Laat deze niet in de buurt komen, want dat zijn echt ondingen.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 oktober 2014 08:14 PM
  [ # 156 ]

Je hebt helemaal gelijk m.b.t. de laatste. Deze is zo te zien voor AMP, je hebt ze ook voor ongeïsoleerd, maar wat een horken.
Vandaag even gekeken, maar ik heb helaas niet meer de juiste amp-stekkers liggen Sad

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 oktober 2014 09:37 PM
  [ # 157 ]

Bedankt Smile voor de extra info m.b.t. de tangen. Goede tangen moet ik inderdaad nog aanschaffen Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 oktober 2014 10:16 PM
  [ # 158 ]

Als je van die onderste de juiste variant hebt kun je er prima mee werken!
Dus niet die dingen van een tientje

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 oktober 2014 01:38 PM
  [ # 159 ]

Maar voor ongeisoleerde stekkers is de bovenste veruit het beste. Het materiaal wordt aan beide zijden naar binnen gekruld. Ziet er uit als fabrieksnieuw.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4926
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 oktober 2014 11:57 PM
  [ # 160 ]

Nou hebben we vandaag niet het stekkertje vervangen.. Uiteindelijk had Mickel overigens wél de goede tang bij zich.
Enfin, mocht het nog een keer nodig zijn, dan is het zo gepiept, de benodigde materialen zijn binnen handbereik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 06 oktober 2014 09:34 AM
  [ # 161 ]

Tangen en stekkertjes zijn prima, maar ik heb geleerd dat je stekkers soms gewoon moet solderen om een betrouwbare verbinding te krijgen die het jaren volhoudt.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 oktober 2014 09:59 AM
  [ # 162 ]

In theorie kan een soldeerverbinding weer breken door de trillingen. Fabrikanten gebruiken dat ook niet in een auto over het algemeen.

In de praktijk kan het natuurlijk heel lang goed gaan zonder veel nadelen die stekkers hebben.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 oktober 2014 11:44 AM
  [ # 163 ]

Mijn oplossing heeft zich naar de Najaarsrit prima gehouden. Nadat ik dit realiseerde ik dat dit euvel zich al 1½ jaar geleden al speelde, op weg naar Friesland. Maar toen toen was ik nog niet zo ver dat ik onder de motorkap ging zoeken. Langzaam je grenzen verleggen zeg maar cheese Maar het zal uiteindelijk toch definitief verholpen moeten worden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6173
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 06 oktober 2014 06:47 PM
  [ # 164 ]
Arjan Verkade schreef:

In theorie kan een soldeerverbinding weer breken door de trillingen. Fabrikanten gebruiken dat ook niet in een auto over het algemeen.

In de praktijk kan het natuurlijk heel lang goed gaan zonder veel nadelen die stekkers hebben.

Op de stekker van de olieniveau-sensor zitten de stekkers wel gesoldeerd. Nou heeft dat te maken met de weerstand die ertussen zit én ze gaan altijd stuk, die verbindingen, maar het wordt dus wel gebruikt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 oktober 2014 06:50 PM
  [ # 165 ]

Op printplaten zitten de componenten ook gesoldeerd Wink

Het wordt wel gebruikt, maar het wordt zoveel mogelijk voorkomen door de fabrikanten.

Profiel  
 
 
11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook