2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Auto in de fik :(
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 09 februari 2006 12:09 AM
  [ # 16 ]

och, tsja, kleinigheidje hou je toch Wink Noem het maar een vurig karakter…

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 februari 2006 12:40 AM
  [ # 17 ]

Het is blijkbaar heel moeilijk om dit nieuws foutloos neer te typen…

Heilige koe in brand

Dokkum - Dinsdagavond ontdekte de eigenaar van een groene Citroen BX rond 21.40 op de Altenastreek dat zijn heilige koe in brandt stond. De brandweer was net klaar met een oefening en kon direct doorrijden.

De gehele voorkant van de auto is uitgebrand en total-loss verklaard. De berger uit Wouterswoude heeft de auto afgevoerd. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.

Bron:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/19675

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 09 februari 2006 12:58 AM
  [ # 18 ]
karel schreef:

Een BX met een uitgebrande motor-ruimte. De passagiersruimte lijkt me nog intact.
Gevolg van de stalen motorkap, zo te zien. Bij een kunststof kap slaan de vlammen door.

Dat is niet waar. De kunststoffen BX-motorkappen zijn van glasvezelversterkt materiaal en daar slaan de vlammen echt niet zomaar doorheen -> Glasvezel=onbrandbaar!
Ik dacht bij het zien van de foto’s eerder aan een kunststof motorkap omdat deze zo doorhing. Dat was bij een stalen exemplaar niet het geval geweest, denk ik
Wel is het zo dat de bindende kunststof tussen de glasvezel door de hitte verdampt en gaat branden en wat overblijft is een herinnering van het object in de vorm van een met kool omklede glasvezelmat en als het vuur heet genoeg was en niet voortijdig gedoofd zelfs een schone glasvezelmat. Ik heb meermalen polyester en andere glasvezelversterkte dingen verbrand gezien of zien afbranden met het hoervoorbeschreven resultaat.

`verum ipsum factum’

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 februari 2006 01:01 AM
  [ # 19 ]

Ik dacht bij het zien van de foto’s eerder aan een kunststof motorkap omdat deze zo doorhing. Dat was bij een stalen exemplaar niet het geval geweest, denk ik

Volgens mij is ‘t een stalen kap, je ziet het binnenwerk bovenop de motor liggen. Plastic kappen hebben geen binnenwerk, en niet dat V-profiel

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 09 februari 2006 01:03 AM
  [ # 20 ]

bx fikken nog wel eens af. Vooral 14 modellen. Schijnt te komen dat de kabelboom wat losjes door de koets gestoken is. daar gaat ie dan slijten met kortsluiting als gevolg. Fikt ie mooi af. De duurdere modellen hadden een beter omhulsel.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 februari 2006 01:08 AM
  [ # 21 ]
Harm schreef:

Volgens mij is ‘t een stalen kap, je ziet het binnenwerk bovenop de motor liggen. Plastic kappen hebben geen binnenwerk, en niet dat V-profiel

Daar heb jij weer een punt. Nu ik nog eens goed kijk zie ik het ook (dat V-vormige framewerk) en de vlammen weerkaatsen tegen het blik-> dat gaat niet bij een verkoolde polyestermassa..  Wellicht dat hij zo kromgetrokken is van de hitte.

`verum ipsum factum’

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 09 februari 2006 01:18 AM
  [ # 22 ]
verkuilm schreef:

bx fikken nog wel eens af. Vooral 14 modellen. Schijnt te komen dat de kabelboom wat losjes door de koets gestoken is. daar gaat ie dan slijten met kortsluiting als gevolg. Fikt ie mooi af. De duurdere modellen hadden een beter omhulsel.

de bx had in de begin jaren een inferieure benzinepomp
Dat heeft wel wat bx-en gekost
maar de laatste tijd blijken vooral slechte brandstofslangen fataal, bij de injectiemodellen. Iets om op te letten bij je eigen bx.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 09 februari 2006 01:26 AM
  [ # 23 ]
stoterstangen90 schreef:
verkuilm schreef:

de bx had in de begin jaren een inferieure benzinepomp
Dat heeft wel wat bx-en gekost
maar de laatste tijd blijken vooral slechte brandstofslangen fataal, bij de injectiemodellen. Iets om op te letten bij je eigen bx.

Ja, of een drukregelaar op de injectierail die uit elkaar valt (Wessel, BX GTI 16V: gelukkig op tijd opgemerkt).

Kortsluiting in de (motor)bedrading kan natuurlijk ook nog.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 februari 2006 12:18 AM
  [ # 24 ]
jeroen_m schreef:
karel schreef:

Een BX met een uitgebrande motor-ruimte. De passagiersruimte lijkt me nog intact.
Gevolg van de stalen motorkap, zo te zien. Bij een kunststof kap slaan de vlammen door.

Dat is niet waar. De kunststoffen BX-motorkappen zijn van glasvezelversterkt materiaal en daar slaan de vlammen echt niet zomaar doorheen -> Glasvezel=onbrandbaar!
Wel is het zo dat de bindende kunststof tussen de glasvezel door de hitte verdampt en gaat branden en wat overblijft is een herinnering van het object in de vorm van een met kool omklede glasvezelmat en als het vuur heet genoeg was en niet voortijdig gedoofd zelfs een schone glasvezelmat. Ik heb meermalen polyester en andere glasvezelversterkte dingen verbrand gezien of zien afbranden met het hoervoorbeschreven resultaat.

Nou, zoek dan maar eens goed naar plaatjes van uitgefikte 16v’s (ik heb er al zat gezien), dan zul je zien dat de vlammen gewoon door de motorkap en de voorruit heen naar binnen zijn geslagen.

Van de kunststof zie je helemaal niks meer terug. Zulk romantisch spul is het ook allemaal niet; goedkope prutspolyestertroep met glasvezel. Blijft weinig van over.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 10 februari 2006 02:07 PM
  [ # 25 ]

Ok, Harm, als jij dat zo hebt gezien, dan zal dat zo zijn. Ik heb niet zoveel (geen) ervaring met afgebrande BXen en dan de kunststofmotorkap in het bijzonder. Ik neem mijn stellige “Dat is niet waar” terug.
Ik heb meer ervaring met glasvezelversterkte schakelkasten, een polyester kajuitbootje en golfplaten. Het is niet zo dat de vlammen er doorheen slaan, maar wel dat het materiaal aan de andere kant na verloop van enige tijd begint te branden (en behoorlijk goed).
Nu zijn die schakelkasten bij nader inzien van halyester en daar zit een brandvertrager (halogeen) doorheen. Vandaar dat daarvan het meest overblijft na brand. Miusschien een goed idee geweest voor de BX motorkap…

`verum ipsum factum’

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 11 februari 2006 02:23 AM
  [ # 26 ]
Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 11 februari 2006 03:07 AM
  [ # 27 ]

onderhoud kost geld,, dan maar aan de hobby of de hobbyist op de hoek…
resultaat,, zie foto’s pagina 1 post 1.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 11 februari 2006 02:48 PM
  [ # 28 ]

Ok, Harm, als jij dat zo hebt gezien, dan zal dat zo zijn.

Ikke??

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 11 februari 2006 03:15 PM
  [ # 29 ]
Harm schreef:

Ok, Harm, als jij dat zo hebt gezien, dan zal dat zo zijn.

Ikke??

Volgens mij bedoelde Jeroen Karel…..

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 11 februari 2006 04:50 PM
  [ # 30 ]
BX19trs schreef:

Maare dit is niet de eerste bx die spontaan uitfikt, volgens mij had de sport last van lekkende benzinepompen achterop het blok, boven het uitlaatspruitstuk…

Niet alleen de Sport had dit euvel, maar ook de GT/Digit, waarbij een metalen benzinepomp bovenop het motorblok zit. De pakking tussen de 2 delen van de pomp ging vaak lekken. Benzine die druppelt op een warm motorblok levert brand op, maar dat lijkt me logisch.  Rolling Eyes

Verder waren vooral de BX 19 Digit’s erg gevoelig voor kortsluiting in de ingewikkelde bedrading…

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook