Mijn, tot nu toe, bijna perfecte XM 3.0 V6 automaat uit ‘97 (170dkm) ruikt de laatste tijd zo ‘heet’.
Zonet een ritje van 10km gedaan, maar als ik dan uitstapt ruikte het alsof de motor te heet is. De temp-meter staat mooi op 90gr. dus geen probleem denk ik dan. Met de motorkap open komt er een naar mijn idee te hete lucht onder vandaan. Voorheen was dat anders en het valt zelfs mijn vrouw op. Even aan de remschijven gevoeld, en die zijn goed heet, maar op de krik blijkt dat ze wel goed vrij draaien, dus geen vastzittende remblokken o.i.d.
Ik ben even met de infrarood thermometer onder de motorkap langs gegegaan. Kop is 90gr, bovenste koelslang 75gr, dus is ook goed. Wat me wel opviel is dat de bobine 70gr. was, deugt dat wel?
Ik heb de laatste tijd namelijk soms, 1x per week ofzo, dat de motor niet goed loopt. Auto start dan moeilijk en wil niet op toeren komen. Na een minuutje ofzo is dat weer voorbij en de volgende keer start en loopt ie weer als een zonnetje.
Is er iemand die een idee heeft bij bovenstaande omschrijving?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik heb ook zo’n apparaat gehad en die straalde ook altijd een hitte uit van heb ik jou daar…...ook al bij korte ritjes. Vergeet niet dat de thermostaat ook niet meteen open is en de eerste kilometers juist in het teken staan van het op temperatuur komen.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Bij mij is het ook altijd erg warm onder de kap. Bobine kan ik na een lange rit echt niet vasthouden. Accu ook erg warm, lijkt me ook niet fijn. Ben bang dat het zo hoort. Zit ook best een luchtje aan bij mij, ben er nu aan gewent maar lekker is het niet. Voor het stoplicht met de raampjes open ruik en merk je het wel.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Sluit me aan bij Jaap en Bouke want nu je het zegt: ik ruik ook regelmatig iets ‘heets’ bij de V6, en ken dat niet van mijn oude TD. Het zal er dus vermoedelijk bij horen.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als jullie hetzelfde aan je V6 ruiken als ik eerder deed, dan zou het ook aan de dop van het koelvloeistofreservoir kunnen liggen…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In hoeverre kan de warme lucht er bij een xm v6 uit?
Bij een sm, zeker bij de injectie, wordt het daardoor echt heet onder de kap. Er is erg weing ruimte waar de lucht er naar onderen weer uit kan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Kijk eens naar de radiator, die kan behoorlijk vervuilen aan de luchtzijde., soms is er nog maar een klein gaatje achter een fan “open”.
Gewoon met de HD spuit te lijf gaan kan veel schelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop