Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Inderdaad mooi stuk Wouter.
Beste mensen, zie de lange en langer wordende levertijden maar als een positief teken. Want veroorzaakt doordat de Cactus een groter verkoopsucces is dan vooraf verwacht.
Is je voorpret gewoon nog wat groter! Veel plezier!
Ik kan niet eens bestellen, dat is nog veel vervelender…
PS. Grappig om trouwens te lezen dat deze Cactus weer gemaakt is voor de Franse maximumsnelheden. Dan juist lekker loopt. Dus bij 60, 90 en 130 km/u. Is bij mijn DS’en en CX’en net zo!
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Duidelijk, ik reken maar nergens op, dan valt het ook niet tegen. Desondanks kan ik niet wachten totdat hij hier voor de deur staat.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Goed verhaal Wouter en mooie foto’s! Hoewel ik nog niet in een Cactus gereden heb zie ik je vergelijking met de BX wel zitten. Net als de BX is de Cactus denk ik de eerste in een nieuwe richting van Citroën, ditmaal binnen de C-lijn. En qua design vernieuwend ten opzichte van auto’s van andere merken.
Mooi verhaal Wouter!
Ook ik ben in afwachting van mijn nieuwe Cactus. Een witte met chocolade bruine airbumps en Habanna interieur.
Hij is half September besteld en verwacht hem eind november of begin december.
Wat een gave auto is het geworden. Iets wat mij al jaren verbaast, is het feit dat auto’s ontworpen zijn om mooi te zijn.
Terwijl een auto robuust zou moeten zijn, immers het is een gebruiksvoorwerp.
Je hoeft maar 1x in Parijs te zijn geweest en je snapt direct wat ik bedoel.
Al die in kleur gespoten bumpers zijn daar beschadigd.
Citroen snapt dat. En ik denk dat de Cactus mensen aan het denken gaat zetten. Vooral mensen die vaak hun auto op strakke parkeerplaatsen moeten parkeren.
Citroen durft daar iets aan te doen. En dat is dan ook een reden om voor deze auto te vallen.
Maar het duurt nog zo lang voordat hij voor de deur staat…..
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Zoals beloofd een update. Dinsdag door dealer bevestigd dat de cactus maandag is afgeleverd bij hun. vandaag gaan ze bellen voor een nadere afspraak, benieuwd….... (maak me agenda alvast vrij !!!)
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bedankt voor jullie leuke reacties! Hopelijk kunnen de mensen die hier aan het wachten zijn, (of nog niet eens ), er binnenkort net zo van genieten.
Zijn er hier trouwens mensen die hier net als ik de EBS subwoofer en versterker besteld hebben? Ik heb geen vergelijking met de originele installatie, maar het geluid is nu wel erg lekker!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Het leuke van deze wagen is de diversiteit van alle wagens. Iedereen heeft hem in zijn kleur, maar dan zijn de panelen weer anders of spiegels, super leuk! Al heb ik geen Cactus, lijkt het me best leuk een “Cactus” meeting te zien . Dat wordt een kleurige bedoeling
EBS hebben wij er niet bij besteld. Tijdens de proefrit vond ik het geluid echter niet tegen vallen. Ik heb toen wel zitten zoeken naar de bass en treble instellingen, om te kijken hoe eventuele aanpassingen klonken, maar die kon ik zo gauw niet vinden. Daarbij komt dat als ik met de auto weg ga meestal mijn hele gezin mee gaat. Echt heel hard gaat het volume dan toch niet.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
de Cactus ontbeert een toerenteller…
Dat is wel een beetje karig zeg..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Weer een parallel. B-niksen hadden ook geen toerenteller…
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk stukje Wouter!
Ik vind het ook een geweldig ontwerp.
Als ik nu een nieuwe auto zou moeten kopen was dat absoluut een gele Cactus geworden!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat een lekker informatief en leesbaar stuk Wouter. Ik heb het meteen even doorgestuurd naar mijn pa die met smart wacht op zijn bestelde C4-Cactus.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik vind het zelf ook echt een geweldige auto. Verder dan de ‘configurator’ komt het voor mij helaas niet.
Hierbij de ‘test’ met Maarten van Rossum:
https://www.youtube.com/watch?v=zKsC2mqRlBk
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is, wat wordt er op de Cactus ingeruild?
Mijn Toyota IQ, wat ook een bijzonder autootje is, gaat vervangen worden door de Cactus.
Die paar tientjes meer in wegenbelasting heb ik daar wel voor over.
Ik zal hem ook wel gaan missen de IQ maar goed ik krijg er weer iets leuks voor terug.
Citroen is mijn eerste merk geweest zo’n dertig jaar geleden.
En nu ben ik er weer helemaal terug. Een bijzondere Citroen heeft mij daar toe doen besluiten.
De Cactus!
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Wij hebben een Opel Astra H uit 2004 ingeruild op de Cactus. Na een Opel, een Renault, nog een opel, nu de eerste Citroen