deur63 schreef:sorry, ik zei niets.. ops:
Maar ik zou niet weten of ie bij de 1.4 ook niet gewoon los te reinigen is. Aangezien ik ook injectieproblemen hebt met de 1.4 (hoog verbruik en soms stottoteren) EN aangezien ik nog van die rommel heb liggen (wie wat bewaart die heeft wat) zou ik best eens kunnen kijken of het om te wisselen is.
Dus als ik wil proberen om het gebeuren daar schoon te maken moet ik het injectiehuis eraf schroeven? Dan heb ik weer wat te doen binnenkort.
Ik heb van daan vandaag 2 gasklephuizen gekregen, volgens mij een van een BX 16 (Chic) en een BX14 (brakkie, de deauville), en die 2 gasklephuizen zijn gewoon identiek. ik weet niet 100% zeker of ze van de 16 en 14 zijn, maar volgens mij heeft daan geen andere auto’s gesloopt…
Harm schreef:Bij een 1,6 kun je inderdaad de gaskleppotdinges los vervangen. Heb ik bij mijn vorige BX wel eens gedaan, maar zo’n ding kost nieuw 120 euro.
Mark heeft het ook over een 1,6 natuurlijk, misschien zit ‘t bij een 1.4 wel anders
Bij de 1.4i is het niet veel anders, daar is het een plaatje met 2 schroefjes aan de zijkant van het gasklephuis.
Helaas is dat ding niet los te koop, enkel het complete gasklephuis voor c.a. €250
Citroen heeft op dat punt een exclusief contract met Bosch, op dat ding staat namelijk wel een Boschnr., bel je Bosch, dan hoor je het verhaal dat enkel de dealer dat mag leveren
Mocht je dat ding demonteren, teken het goed af, want het schijnt best gevoellig te zijn. Ik heb nog 2 van die gasklephuizen liggen, mocht je interesse hebben.
Is er nou een verschil tussen het gasklephuis en het monopointhuis? En welke moet ik nou eigenlijk vervangen/schoonmaken. Ik snap het even niet meer helemaal.
jebbers schreef:Is er nou een verschil tussen het gasklephuis en het monopointhuis? En welke moet ik nou eigenlijk vervangen/schoonmaken. Ik snap het even niet meer helemaal.
Het zijn 2 losse delen die boven elkaar zitten
gasklephuis bevat.
gasklep, gaskleppotentiometer, stappemmotor (die gasklep bedient voor de stationair toerental regeling)
injectiehuis bevat:
injector, inlaatluchttemperatuursensor, benzinedrukregelaar
Het injectiehuis zit bovenop het monopointhuis geschroefd.
Maar waarom staat er dan dit op de axclub?
Gaskleppotentiometer
De gaskleppotentiometer wil nog wel een problemen geven effecten zijn voornamelijk een niet instabiel stationair toerental. Bij twijfel is het het handigs om je ecu uit te laten lezen bij de garage of op de manier beschreven bij reparatiesDe aansluiting van de gaskleppotentiometer zit aan de rechterkant achter de benzineleidingen. Als deze kaduuk is dan moet je een heel nieuw injectiehuis hebben (zie injectiehuis). Koop dit beslist niet nieuw dat is niet te betalen maar haal er eentje op de sloop.
jebbers schreef:Maar waarom staat er dan dit op de axclub?
Goeie vraag. wat ik hier heb liggen zijn toch echt 2 losse delen. Tis me een beetje te laat om foto’s te maken.
Ben het volkomen met je eens, trusten!
Iemand die enig idee hoe dit nou precies zit?
jebbers schreef:Iemand die enig idee hoe dit nou precies zit?
Hoe bedoel je? Ik zal vanavond wel ff foto’s maken van de 2 aparte helften. Vergeet niet dat AXen nog later gemaakt zijn en dat er later aanpassingen geweest kunnen zijn.
Heb even met mijn telefoon foto’s gemaakt. Kun je het hier misschien op aangeven?
jebbers schreef:Heb even met mijn telefoon foto’s gemaakt. Kun je het hier misschien op aangeven?
Je kan hier niet zoveel op zien. Potentiometer en stappenmotor zitten aan de bestuurderszijde van het gasklephuis.
Oh, tsja op mijn telefoon zit geen flits dus dat wordt lastig.