42 van de 110
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »

Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
konajra
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 08 oktober 2014 05:34 PM
  [ # 616 ]
Poekoek schreef:

..

Zelf moet ik nog bezig met het parkeersysteem. Niet dat ik verwacht dat ik ‘m echt ga gebruiken, maar ik zou toch wel erg graag weten hoe ie werkt en het is me tot nu toe niet gelukt om ‘m te gebruiken (na het meten gebeurt er niks).

Ik weet niet of je het al wist, maar ergens anders las ik dat het systeem alleen inschakelt als er tenminste een stoeprand naast het vak aanwezig is.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 08 oktober 2014 06:35 PM
  [ # 617 ]

Die pagina’s van de handleiding zijn de enige die ik nog even overgeslagen had. Aankomend weekend o.i.d. me maar eens verdiepen in hoe dat werkt.

@ allen: bedankt voor alle leuke reacties op het stukje Smile

Profiel  

Jeroen210
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 08 oktober 2014 07:49 PM
  [ # 618 ]
hoeksepeet schreef:

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is, wat wordt er op de Cactus ingeruild?
Mijn Toyota IQ, wat ook een bijzonder autootje is, gaat vervangen worden door de Cactus.
Die paar tientjes meer in wegenbelasting heb ik daar wel voor over.
Ik zal hem ook wel gaan missen de IQ maar goed ik krijg er weer iets leuks voor terug.
Citroen is mijn eerste merk geweest zo’n dertig jaar geleden.
En nu ben ik er weer helemaal terug. Een bijzondere Citroen heeft mij daar toe doen besluiten.
De Cactus!

Voor ons is de Cactus een tweede auto (voor mijn vrouw), we hebben er een Ford Fiesta (2009) op ingeruild. Ik rij zelf in een Audi TT van 2010.

Om heel eerlijk de waarheid te zeggen had ik nix met Citroën, toen we de Cactus echter zagen waren we verkocht….. wat een ontzettend leuke en originele auto !

C4 Cactus Hello Yellow VTI 82

Profiel  

I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 548

Gepost: 08 oktober 2014 08:02 PM
  [ # 619 ]

Fantasties ding, heb ermee gereden op ons kampeerweekend van de Visa-club (begin september , een lid had zo’n Cactus van de Citro-garage bij zich)
Wat de Cactus ook zo bijzonder maakt is dat ie nét zo afgewogen op de markt komt als toendertijds de 2cv… ik vind hem geweldig, en al heb ik er nu het geld niet voor…ooit als een dikke 2e hands misschien ...das zeker!!! love

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  

hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 334

Gepost: 08 oktober 2014 08:04 PM
  [ # 620 ]

Ha Jeroen, goed om te lezen dat er een ander merk is ingeruild. Dat kan betekenen dat Citroen een hoop nieuwe klanten heeft gekregen door de Cactus. Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat de cactus wel eens vaak in het straatbeeld gaat verschijnen.
Om hier nog even op door te gaan, mijn vrouw zat laatst te praten met een vriendin en vertelde dat ik een nieuwe auto had gekocht.
De vriendin gaf te kennen dat zij ook toevallig een nieuwe had gekocht. Maar zei ze, die is wel bijzonder. mijn vrouw vertelde toen dat ik ook een bijzondere auto had gekocht.
Tja het eind van het verhaal, beiden dezelfde auto gekocht, zelfde kleur en uitvoering. alleen heb ik geen glazen dak….
Hoe toevallig…

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  

albveld
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 08 oktober 2014 10:41 PM
  [ # 621 ]

Hier nog een vreemd-merk-overstapper Wink ... Ik heb een zwarte ‘13 Seat Leon 1.2tsi erop ingeruild, type 1P, het vorige type. Eén van de meest saaie auto’s in mijn behoorlijk gevarieerde autohistorie, met PSA als rode draad.

Vanaf de eerste aanblik op het Salon van Brussel vond ik de Cactus lekker bijzonder. Maar toen ik mij erin ging verdiepen en de specificaties en mogelijkheden (en prijs) in mij opnam, toen werd ik pas echt enthousiast. Na de proefrit was ik eigenlijk al om, maar de zeer interessante inruil was de druppel, zeg maar.

Profiel  

Rene E
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174

- DS 7 opera
Gepost: 09 oktober 2014 12:48 AM
  [ # 622 ]
hoeksepeet schreef:

Ik heb mijn ds3 e-hdi igeruild, was een fijne auto, maar die wegenbelasting nekt me, we rijden maar 12000km per jaar,hoofdzakelijk vakantie km,s , dus diesel niet rendabel.
Cactus benzine, gewicht 950 kg en goedkoop in verzekering en onderhoud. De ideale auto voor ons.
Daarbij nog prakties en heeel mooi.

Profiel  

yvan s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 09 oktober 2014 10:29 AM
  [ # 623 ]
hoeksepeet schreef:

Ik heb een Mercedes Viano 3.0 ingeruild voor een Cactus. Heb de Cactus nu al twee maanden (2500 km) en nog steeds tevreden.
Ik mis wel de power van de 240pk van de Viano, maar dat wist ik op voorhand he.

Qua rijcomfort en gebruiksgemak ben ik tot nu toe heel tevreden. Hij mocht naar mijn zin wel ietsje groter zijn van koffer. Bv. mijn nieuwe herenfiets kan er (met de bank neergeklapt) niet in .
En de achteruitrijcamera blijft me storen qua nachtzicht. Zelfs een beetje valavond geeft totaal geen beeld meer.
Verbruik ligt nog steeds op 5,8 l/100km. Wat ik ook wel heel veel vind. Ik doe wel enkel ritjes rond de kerktoren.

Profiel  

hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 334

Gepost: 09 oktober 2014 01:10 PM
  [ # 624 ]

Er worden dus diverse auto’s ingeruild, van klein tot groot. Dat pleit voor de Cactus.
Over het verbruik, ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Mijn Toyota IQ rijdt makkelijk 1 op 20. Echter je moet wel in acht nemen dat je met een 3 cilinder op pad ben. Dus goed anticiperen en in zijn versnelling uit laten rollen.
Dit weekend krijg ik de gelegenheid om een lange afstand te rijden met een Cactus, tijdens deze rit ga ik ook speciaal op zuinigheid rijden.
Ik wil gewoon weten wat er uit te halen is kwa verbruik.
Natuurlijk zal ik van de uitkomst kond doen op dit forum.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  

thekinghimself
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32

Gepost: 09 oktober 2014 06:30 PM
  [ # 625 ]
hoeksepeet schreef:

Mijn Toyota IQ, wat ook een bijzonder autootje is, gaat vervangen worden door de Cactus.
Die paar tientjes meer in wegenbelasting heb ik daar wel voor over.
Ik zal hem ook wel gaan missen de IQ maar goed ik krijg er weer iets leuks voor terug.
Citroen is mijn eerste merk geweest zo’n dertig jaar geleden.
En nu ben ik er weer helemaal terug. Een bijzondere Citroen heeft mij daar toe doen besluiten.
De Cactus!

Wij gaan onze Citroën C4 grand Picasso uit 2008(7P)op de Cactus inruilen.
Door het feit dat er 3 kinderen rondhuppelen thuis hebben we deze aankoop ooit noodgedwongen moet doen. We reden hiervoor een Mazda 5 met schuifdeuren. Dit laatste was ook de reden dat er geen 3 stoeltjes naast elkaar pasten.
Zeker geen spijt van hoor, maar die vaste lasten!!!
We hopen door de vrij vlakke achterbank van de Cactus, dat we ook hier 3 kinderstoeltjes/-verhogers op kwijt kunnen.
Het is zelden dat we met het hele gezin ver moeten rijden. Onze oudste dochter zal dus over het algemeen naast de bestuurder zitten, en de tweeling heeft dan nog een hele achterbank voor zichzelf.
Als we dan wel een keer verder weg moeten, proppen we ze gewoon alledrie op de achterbank.
In het ergste geval rijden we met 2 auto’s. We hebben namelijk nog een Citroën C1 uit 2010 achter de hand. cheese

Profiel  

PPL
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 09 oktober 2014 06:58 PM
  [ # 626 ]
hoeksepeet schreef:

Afkomstig van de C3 Picasso, gebouwd in 2010 en van ons geworden (geimporteerd) in 2011.
Was op zich niets mee, prima auto.
Wij waren ons wel langzaam aan het oriënteren op iets nieuws, zaten te denken aan een (gewone) C4.
C4 Picasso was net te groot voor ons en eigenlijk ook boven budget.
Het liefste ook dit keer weer een jonge occassion.
Kopje er af, dan is het voor ons nog te doen.

Bij de Citroen dealer tegen de C4C aangelopen en op slag verliefd.
Na plussen en minnen en een mooi bod op onze C3 Picasso uiteindelijk een Cactus aangeschaft die al 1000 km op de teller had staan wegens proefritjes.
Daar rij ik nu dus sinds 01 oktober in, naar volle tevredenheid.
Alles er op en er aan.
Enige wat ik eigenlijk nog wel had gewild is habana bekleding, maar aangezien de auto al gefabriceerd is en het voor ons geen breekpunt is ben ik nu volledig tevreden met Mica Grey.
Des te meer omdat alle andere speeltjes er wel op zitten (panorama dak, pack park assist, connect box, reservewiel ipv luchtpomp, lichtmetalen velgen).
Dan ben ik toch weer de stereotype ICT-nerd (heerlijk trouwens; die enigzins futuristische, minimalistische displays) die om zijn gadgets geeft.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  

dutmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 09 oktober 2014 09:20 PM
  [ # 627 ]

Op 4 juli hebben wij de Citroen Cactus BlueHdi Business Edition besteld met alles erop en eraan!  De eerste afleverdatum zou half september zijn. Begin september werd ons verteld dat het half oktober zou worden. Gisteren nu gehoord dat het waarschijnlijk half december gaat worden: er zijn volgens de dealer problemen met de levering van het glazen dak; i.v.m grote vraag naar deze optie kan er niet tijdig geleverd worden!
Wij worden hier natuurlijk niet vrolijk van. Iemand hier ook ervaring mee?

Profiel  

Sympathique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

- DS 3 1.6 vti so chic
Gepost: 09 oktober 2014 09:36 PM
  [ # 628 ]

Vreemd dat er juist met het glazen dak (leverings)problemen zouden zijn. De auto wordt enkel met een glazen dak gepromoot. Het is een van de gewichtsbesparende maatregelen waar meegeschermd wordt. Al vind ik het wel vreemd dat het (voor zover ik weet) het in de meeste gevallen een optie is.

C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)

Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.

Profiel  

daniell
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 94

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 oktober 2014 09:44 PM
  [ # 629 ]

Onze ehdi 92pk met automaatbak heeft er al meer dan 5.000km op zitten en daar het eigenlijk de auto is voor mijn vrouw betrap ik me er wel vaak op dat ik nogal snel even de sleutels uit haar handtas neem om er ook even mee naar het dorp verderop te cruizen. Ik vind hem na 3 maanden nog steeds een heerlijk wagentje met leuke rijeigenschappen.

Ook weet mijn vrouw te vertellen dat ze vaak word aangesproken over haar wagen die veel mensen als erg leuk vinden.

Wisten jullie trouwens dat de verlichting van de stuurbedieningen nog een poosje blijven branden nadat je de wagen aan de kant hebt gezet.

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  

Mickey80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 10 oktober 2014 08:45 AM
  [ # 630 ]

Als ik zo Sympathique hoor, dan ben ik blij dat ik juist niet de optie heb gekozen. Wij hebben de auto ook rond die tijd aangeschaft en hebben inmiddels belletje gehad voor een afspraak volgende week om ‘haar’ op te halen.

Maar wel balen, ik zou er echt stevig van balen als ze zo lopen te dollen tav de levertijd. Ik heb zelf de dealer continue benaderd om vinger aan de pols te houden. Succes ermee iig. Wellicht even contact zoeken met Citroen Nederland import via de dealer tav een extra ‘tje.

Profiel  

42 van de 110
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook