43 van de 110
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »

Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 oktober 2014 09:04 AM
  [ # 631 ]
dutmar schreef:

Op 4 juli hebben wij de Citroen Cactus BlueHdi Business Edition besteld met alles erop en eraan!  De eerste afleverdatum zou half september zijn. Begin september werd ons verteld dat het half oktober zou worden. Gisteren nu gehoord dat het waarschijnlijk half december gaat worden: er zijn volgens de dealer problemen met de levering van het glazen dak; i.v.m grote vraag naar deze optie kan er niet tijdig geleverd worden!
Wij worden hier natuurlijk niet vrolijk van. Iemand hier ook ervaring mee?

Vreemd, mijn dealer vertelde me dat er pas in november worden begonnen met de BlueHDi wagens te produceren. En mijn auto kan ergens rond de jaarwisseling verwacht worden. Geen glazen dak, lijkt mij dus een beetje een onzinverhaal.

Profiel  

konajra
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 10 oktober 2014 09:15 AM
  [ # 632 ]

Het is spijtig te horen dat door het aangevinkte panoramadak de levertijd oploopt. Echter vind ik zelf de optie dat zeker wel waard Niet alleen vanwege het extra licht dat binnenvalt, maar ik zelf vind de balk die zichtbaar is tussen de b stijlen in het dak echt niet mooi. 

Ik heb diverse malen in een Cactus gezeten zonder glazen dak en stoorde mij echt aan die verdikking. Maar gelukkig vind niet iedereen het zelfde mooi.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
Gepost: 10 oktober 2014 09:54 AM
  [ # 633 ]
daniell schreef:

Wisten jullie trouwens dat de verlichting van de stuurbedieningen nog een poosje blijven branden nadat je de wagen aan de kant hebt gezet.

Is dat misschien gekoppeld aan de ‘follow me home’-verlichting?

Profiel  

Sympathique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

- DS 3 1.6 vti so chic
Gepost: 10 oktober 2014 10:38 AM
  [ # 634 ]
Mickey80 schreef:

Als ik zo Sympathique hoor, dan ben ik blij dat ik juist niet de optie heb gekozen. Wij hebben de auto ook rond die tijd aangeschaft en hebben inmiddels belletje gehad voor een afspraak volgende week om ‘haar’ op te halen.

Maar wel balen, ik zou er echt stevig van balen als ze zo lopen te dollen tav de levertijd. Ik heb zelf de dealer continue benaderd om vinger aan de pols te houden. Succes ermee iig. Wellicht even contact zoeken met Citroen Nederland import via de dealer tav een extra ‘tje.

Het is denk ik afhankelijk van de motor wanneer de levering zal zijn. Het lijkt erop dat de krachtigere varianten pas later in productie worden genomen.

C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)

Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.

Profiel  

Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1800

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 10 oktober 2014 10:45 AM
  [ # 635 ]
Poekoek schreef:
daniell schreef:

Wisten jullie trouwens dat de verlichting van de stuurbedieningen nog een poosje blijven branden nadat je de wagen aan de kant hebt gezet.

Is dat misschien gekoppeld aan de ‘follow me home’-verlichting?

Niets nieuws hoor, dat brandt bij meeste nieuwe psa modellen gewoon nog even, net als dat je de ramen nog kan bedienen of andere elektrische items.

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  

ATimmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 10 oktober 2014 11:15 AM
  [ # 636 ]
CBR600F4i schreef:

Vreemd, mijn dealer vertelde me dat er pas in november worden begonnen met de BlueHDi wagens te produceren. En mijn auto kan ergens rond de jaarwisseling verwacht worden. Geen glazen dak, lijkt mij dus een beetje een onzinverhaal.

Ik heb er weinig ervaring mee, maar dat lijkt me sterk. Toen ik de offerte kreeg begin augustus was de leverdatum in november. Neem aan dat als ze pas in november beginnen deze niet in november al geleverd kan worden?
Nu hij pas eind augustus is besteld is de verwachting dat hij begin december binnen is.
Ik heb ook de BlueHDI zonder glazen dak besteld.

Profiel  

yvan s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 10 oktober 2014 11:31 AM
  [ # 637 ]
daniell schreef:

Onze ehdi 92pk met automaatbak heeft er al meer dan 5.000km op zitten en daar het eigenlijk de auto is voor mijn vrouw betrap ik me er wel vaak op dat ik nogal snel even de sleutels uit haar handtas neem om er ook even mee naar het dorp verderop te cruizen. Ik vind hem na 3 maanden nog steeds een heerlijk wagentje met leuke rijeigenschappen.

Ook weet mijn vrouw te vertellen dat ze vaak word aangesproken over haar wagen die veel mensen als erg leuk vinden.

Kan je ons ook even het gemiddelde verbruik bezorgen?
thnx!

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
Gepost: 10 oktober 2014 12:53 PM
  [ # 638 ]
ATimmer schreef:
CBR600F4i schreef:

Ik heb er weinig ervaring mee, maar dat lijkt me sterk. Toen ik de offerte kreeg begin augustus was de leverdatum in november. Neem aan dat als ze pas in november beginnen deze niet in november al geleverd kan worden?
Nu hij pas eind augustus is besteld is de verwachting dat hij begin december binnen is.
Ik heb ook de BlueHDI zonder glazen dak besteld.

Dat zou vreemd zijn, aangezien ik in een BlueHDi rijd die al voor augustus is geproduceerd Wink

Profiel  

Mickey80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 10 oktober 2014 02:46 PM
  [ # 639 ]

Dat is wat ik ooit in mijn originele bericht had gezet.
Dealers zijden dat de motor pas gemaakt werd in november, terwijl er in augustus al in duitsland auto’s reden met de motor. Mijn verzoek daarbij bij de importeur van Citroen NL hoe dit kon resulteerde in het antwoord dat ze iets eerder waren begonnen,,,,yeah rigth… daarna bij aandringen bij dealer kon de auto naar nu blijkt ook ineens snel geleverd worden, ondanks de eerste voorspelling.

Tip van de week. Kies een model met een simpele configuratie en je zou hem zo kunnen rijden. MBT de balk aan het plafond van de b style. Heeft iemand daar een foto van. Ik heb alleen gereden in de glazen dak versie, met warm weer. en dat heeft me er juist van weerhouden om hem te kiezen. Was Peugeot gewend met scherm, maar die konden verduisterd worden. Heb echter nog niet versie gezien zonder glazen dak, dus ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet…

Profiel  

konajra
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 10 oktober 2014 03:43 PM
  [ # 640 ]

hier is ie te zien. Op de foto valt hij niet heel erg op maar ik stoorde me er aan. Bij mijn huidige Astra is het hele hemel gewoon vlak. Dat vind ik veel mooier.

Wat mij trouwens ook op valt is dat er gezegd wordt dat de hoofd ruimte afneemt door het glazen dak. Dat is toch juist door het ontbreken van het afdekscherm niet het geval

Afbeelding Bijlagen
citroen dak..jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Mickey80
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 oktober 2014 03:46 PM
  [ # 641 ]

Dank voor het plaatje. Zal wel zien in het echt in hoeverre het me stoort…. veranderen kunnen we het toch niet meer Wink

wat betreft je verhaal. Klopt. Door glazen dak heb je juist meer hoofdruimte, zonder iets minder, maar verschil is in de cactus te verwaarlozen.

Profiel  

Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 12 oktober 2014 01:20 AM
  [ # 642 ]

Deze week beslissing nemen om er ook 1 te bestellen. C1 te klein. 7 Is verkocht.

Waarschijnlijk wordt het de demo van Citroen Amsterdam. De 100HDi. Full Options. Heeft 16.000 km gereden. Met korting en meteen rijden.

Profiel  

florus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 12 oktober 2014 11:02 PM
  [ # 643 ]

Heb op 08 juli j.l. de E-HDI 90 ETG6 Shine besteld met Velours Habana bekleding in de kleur Gris aluminium met zwarte Airbumps en als extra optie de park assist. De verwachting is dat ik de Cactus eind oktober in week 44 op kan halen. Ruil een C4 Grande Picasso op LPG van 2008 in. Hoef geen caravan meer te trekken en kan nu volstaan met een kleinere en lichtere auto. Scheelt toch maar even ruim 500 kg minder wegenbelasting.

Had aanvankelijk ook een panorama dak besteld, maar hoorde dat de dakstijl een paar centimeters lager ligt wat hinderlijk kan zijn bij het instappen. Bij de dealer geïnformeerd die dit bevestigde. Eenmaal zittend achter het stuur heb je iets meer hoofdruimte. Ben zelf 1.85 m lang en schuurde bij het instappen in een Cactus met panorama dak langs de dakstijl. Heb vervolgens maar voor het vaste dak gekozen.

ik vraag mij overigens wel af of de inruilwaarde tzt nog van invloed is op een auto welke in januari of oktober van hetzelfde jaar op het kentekenbewijs als afgiftedatum vermeld staat. Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Heb wel met de dealer afgesproken, dat mocht de aflevering vertraging oplopen en pas in december afgeleverd kan worden het kenteken op januari 2015 wordt gezet.

C4GP EVB6 Ambiance afn. trekhaak, zwart, LPG sinds 27-05-08 (priverijder)

Profiel  

Mickey80
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 oktober 2014 07:56 AM
  [ # 644 ]

Volgens mij heeft dat geen invloed. Wij hadden in juli besteld en zouden ook pas in eerste instantie december de auto krijgen, waaarop ook de vraag was wat dit deed met de inruil, maar volgens onze dealer, was dat risico van het vak als het later werd. Dus geen probleem. ook geen beperkingen van aantal km die we nog zouden rijden. Dus denk niet dat het uitmaakt.

Profiel  

florus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 13 oktober 2014 08:33 AM
  [ # 645 ]

Ik druk mij wellicht wat onduidelijk uit, maar ik bedoel de inruilwaarde van de auto als ik deze tzt weer inruil voor een andere en het kentekenbewijs geeft aan december 2014 of januari 2015. Ik heb bij de bestelling in juli al een inruilbedrag vastgesteld. Dit blijft zo, ook al wordt de auto in januari geleverd.

C4GP EVB6 Ambiance afn. trekhaak, zwart, LPG sinds 27-05-08 (priverijder)

Profiel  

43 van de 110
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook