5 van de 54
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 april 2014 02:29 PM
  [ # 61 ]

Kan, ik ken de constructie niet en heb nog niet eerder aan een 1,8 8V gesleuteld. Heb er ook nog niet naar gekeken, Odin mn schoonzoon was in zn eigen garage aan het sleutelen en belde me en vroeg me wat dat kon zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 april 2014 07:28 PM
  [ # 62 ]

Zeer waarschijnlijk kleppendeksel pakking, komt wel vaker voor, niets om je zorgen over te maken Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 april 2014 10:03 AM
  [ # 63 ]

voorlopig eerst maar schoongemaakt en kijken of het terugkomt, kan ook gemorste olie zijn.
Gisteren op de blauwe Xantia de achterlichten vervangen , voor 30 euro een mooi setje “smoked” achterlichten gescoord op de noorse marktplaats; http://www.finn.no

Stiefzoon is vooralsnog erg in zn nopjes met de Xantia.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 april 2014 02:48 PM
  [ # 64 ]

vandaag binnen gekomen en in mn pauze meteen maar gemonteerd; dakdragers voor mn break. Via internet voor 25 euro op d ekop getikt.
raar alleen dat de achterste niet via de achterste dakmontage openingen te monteren is. Moest via de voorste en dan naar achteren schuiven. Verder dan dit gaat ie niet. De rails wordt naar achteren steeds smaller. op de foto lijkt de bolling anders dan de voorste,  maar das gezichtsbedrog, beide dragers zijn identiek.

gelijk nog even een fotootje geknipt van Odins blauwe met “nieuwe” achterlichten

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 april 2014 03:08 PM
  [ # 65 ]

Heeft Odin’s Xantia dan ook als bijnaam Sleipnir?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 11 april 2014 08:16 PM
  [ # 66 ]
Gert-Jan Brink schreef:

raar alleen dat de achterste niet via de achterste dakmontage openingen te monteren is. Moest via de voorste en dan naar achteren schuiven. Verder dan dit gaat ie niet. De rails wordt naar achteren steeds smaller. op de foto lijkt de bolling anders dan de voorste,  maar das gezichtsbedrog, beide dragers zijn identiek.

Als je goede originele Xantia dakdragers hebt, dan is de lengte verschillend. De korte moet je vanaf de achterzijde monteren.

Adri

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 mei 2014 12:34 PM
  [ # 67 ]

zo met de Pasen even met de Xantia op en neer geweest naar NL , mooi ritje van 2000 km.

hier in Oslo spijkerbanden vervangen door zomerbanden , het had op de bergpassen nog gesneeuwd. Kon de spijkerbanden gelukkig bij kennissen in Oslo achterlaten.

terug een klein caravannetje meegenomen waarbij het me opviel dat dat op slechte wegen enorm hobbelt. De zachte vering lijkt me daar schuldig aan. Heb zon caravannetje ook achter DS gehad maar daar hobbelt het beduidend minder. Viel me een beetje tegen. Verder heeft de Xantia het zonder morren gedaan.

ik kreeg bij de auto dit wiellager, weet iemand of dit een Xantia lager is en is het een voorwiel of een achterwiel lager?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 mei 2014 12:37 PM
  [ # 68 ]

Vooras voor heel veel Citroën modellen. Even Googlen..

http://www.onderdelenstore24.nl/1363298-skf-wiellagerset

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 juli 2014 08:11 PM
  [ # 69 ]

Vandaag een voorraadbol binnengekregen van een toffe DS rijder die op vakantie is in Noorwegen. Alleen staat er op de doos veerbollen met code RP 62 DP. is een voorraadbol identiek aan een veerbol of is de doos fout en de code van een hogedrukbol?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 juli 2014 10:14 PM
  [ # 70 ]

RP 62 DP is een voorraadbol.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 juli 2014 10:43 PM
  [ # 71 ]

Thanks

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 september 2014 10:42 AM
  [ # 72 ]

Odins blauwe Xantia is blij met de nieuwe voorraadbol.Hij komt gelijk omhoog en blijft nu mooi op druk.

Ik heb echter zelf een probleem met de handrem op mijn groene break. Afgesteld volgens het boek maar de hendel moet nog steeds enorm ver uitgetrokken worden om hem op de handrem te zetten. Het is alsof de primaire kabel te lang is ,
Het eerste stuk is drukloos an pas na 45 graden beginnen de klikken.

Is die primaire kabel nog af te stellen op het verdeelstuk naar de twee secundaire kabels?

Voordat ik begin met het demonteren van hitteschilden an uitlaat en wat al niet meer om daar bij te komen….

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 11 september 2014 11:03 AM
  [ # 73 ]
Gert-Jan Brink schreef:

Het eerste stuk is drukloos an pas na 45 graden beginnen de klikken.

Dat klopt. Tot mijn verbazing was de Xantia de eerste Citroën die dit merkwaardige verschijnsel vertoont.
De andere vraag lijkt me inderdaad een te lange kabel. Maar er zijn mensen hier die dat veul beter weten. Zoniet probeer dan xantiaclub.net

Adri

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 september 2014 11:19 AM
  [ # 74 ]

op mijn 3 nieuwe Xantia’s en op Odins Xantia werkt de handrem normaal en staat huij vast met de handel op 45 graden. Ik moet hem nu tot het eind , sirka 80 graden omhoog trekken voordat hij vasstaat. Op een steile helling krijg ik hem niet geblokkeerd zonder versnelling. Hier is iets echt niet in orde.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 oktober 2014 09:58 AM
  [ # 75 ]

het handremverhaal kent inmiddels een vervolg. Afgelopen zaterdag merkte ik na een ritje dat de rechtervoorrrem stonk. Hij bleek bij nadere inspectie erg heet. Daar bleef dus iets hangen blijkaar.
Omdat De Xantia ook na een paar km rijden naar benzine stonk dus maar even direct mn werkplaats ingereden.

Benzinelucht kwam door een onvoldoende afdichtende fabrieksslangklemmetje.Bij hoge draaiende motor en dus onder druk , spoot er een beetje benzine uit als je de slang bewoog,cq de motor bewoog. Dat was gauw verholpen met een goede slangeklem.

Het warmlopen van de rem bleek veroorzaakt te worden doordat het hendeltje van de handrem op de remklauw bleef hangen. Afijn rubber opzij geschoven , de boel schoon gemaakt ,ontroest en opnieuw gesmeerd.Rubber treg en klaar. Gelijk ook maar de andere kant gedaan. Kost maar een paar minuten.

De handremkabels maar gelijk eens helemaal teruggesteld en de handrem weer volgens het boek afgesteld.
Ik heb met de motor stationair de remmen een aantal keren ingetrapt om het zelfstellend mechaninsme te activeren maar ik merkte geen resultaat. Weet iemend waar precies de 1 tot 1/5 mm speling op de kabels gemeten moet worden? Hij blijft hoog aangrijpen al werkt hij wel.

Afijn, ik blij dat ik klaar was op mn zaterdagavond, riijd ik de garage uit, ligt er ineens een plasje LHM op de grond… blijkt ik een lekkage bij de achteras te hebben ca 20 cm vanaf het linkerachterwiel. Ik ga vanavond maar eens kijken waar precies. Gisteren de Xantia binnengezet in mn werkplaats ipv de DS die ik na een heerlijk ritje in mn garage thuis binnen heb gezet. Vrouw en kind zijn een weekje bij Oma en ik heb het rijk even lekker een week alleen Wink)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
5 van de 54
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook