maar met een prijs van 39.90 wel een van de goedkoperen…
en dat is erg gunstig voor een armere student
Maarja, ik wist niet dat vredestein bandjes levert voor de scoot…
Ik zal het eens even op Scooter-freaks.nl lanceren….
misschien een tip om de site in de gaten te houden, er worden regelmatig updates geplaatst… :wink
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ah, brommers.. ben er eigenlijk pas mee begonnen toen ik al rijlessen volgde. M’n allereerste heb ik wel gelijk 13 jaar in mijn bezit gehad. Een Peugeot 103.. dat ding was echt onverslijtbaar. Ik heb er krantenwijken mee gereden, hele tochten gemaakt door het Westland en verder en heb er ook tijdje mee gependeld tussen Vlaardingen (waar ik toen woonde) en Leiden (waar ik toen studeerde). Ook nog een aantal keren behoorlijk mee op m’n plaat gegaan.. Ik heb ‘m dus echt helemaal op gereden, R.I.P vriend!
Verder nog een Gilera Citta gehad (voordat alle jonge gasten er ineens een moesten hebben, hehheh..), een paar Puchjes, maar die Peug is er altijd bij gebleven.
Maar het echte werk? Nou ja, heb nog even rondgestuurd op een Yamaha RD80LC. Eigenlijk een motor, en zo reed het ook!! Mijn huidige brommer is een Kawa GPZ900r (zeg maar de oer-Ninja.. ), erg leuk om er naast te hebben. Maar mijn BX zou ik er niet voor opgeven!!
In de 2 jaar dat ik (een echte) Bromfiets reed…(1966 t/m 1968)....had ik ruim een jaar een Sparta met 2 versnellingen en JLO motor….ik dacht dat het een Sparta Sport was.
Ook heb ik nog een Italiaanse bromfiets gehad (ben de merknaam even kwijt).....uit rond 1964, met maar liefst 4 versnellingen....en met een 25 mm Dellorto carburateur plus een verstelbare koperen sproeier )...en die reed dik 80.
Maar in die tijd reden de *Juten* nog op Heinkel Scooters (echte Scooters dus )...en werd ik een keer meegenomen naar het Politie-bureau…..dat kostte me toen een boete van 6 hele guldens !
(was toen veel geld voor een 17-jarige)
Ik mocht hem terughalen als ik er weer een standaard carb. voor had (die moest ik dus 2e hands kopen)....wat was ik blij dat ik op mijn 18é verjaardag meteen de eerste autorijles kreeg….en na 6 lessen (2 maanden later) al examen deed voor BE.
Enfin…..mijn jongste broer Harrie (is nu 46) zat nog op de MTS en daar kocht ik toen een 2e hands Kreidler voor (ik was dus zijn *huis-sponsor* )....met een 80 cc cylinderset….en toen ik een keer achter hem aan reed om zijn exacte snelheid te controleren in mijn Simca 1501 special (bj. 1970).....passeerde mij opeens een witte Kever en ging achter mijn broer aanrijden….(Politie dus) en hij werd aangehouden.
Hij reed exact 75 ..zei ook de Politie
Kon ik EN zijn boete betalen….en er ook weer een 50CC set op zetten. ops:
Sinds die tijd dus nooit meer op een echte Bromfiets gereden…..nu, sinds 2 jaar….heb ik wel een Sparta-Met waar ik lekker de binnenstad mee intuf..omdat je een auto daar niet kwijt kunt.
Ik heb er wel een Puch-zweefzadel op zitten….omdat die dingen geen vering hebben.
Ik knetter (bijna) iedere schooldag op een Honda SFX 50 naar school (en weer terug). Leuk met mooi weer, maar ik rij op dat ding omdat het goedkoper is. Als iemand mij een andere goeie skoeter geeft (zelfde kwaliteit als deze) dan vouw ik mijn huidige rustig om een boom (niet met mezelf er op, zit niet zoveel kreukelzone in/op/aan).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Beste Brommerende Citrofielen.
Vanaf volgend jaar september wordt het verplicht om op elke brommer of snorfiets een kenteken hebben!
na september heeft de goegemeente 14 maanden de tijd om zn brommer te ‘schouwen’ bij een erkende dealer en…. NU KOMT HET:
27,50 op het postkantoor te brengen voor een kenteken bewijs….
Hoeveel brommers en snorfietsen zijn er in NL?
En als je hem verkoopt? Overschrijven , dus weer betalen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb begrepen dat het nog even duurt voordat dat werkelijkheid wordt, maar ik wacht rustig af ...
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja het moet nog door de kamer….
Voorstel is dat alle nieuwe brommers vanaf sept.2005 geleverd worden met kenteken en nummerplaat.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Lelijke Eend schreef:Ik knetter (bijna) iedere schooldag op een Honda SFX 50 naar school (en weer terug). Leuk met mooi weer, maar ik rij op dat ding omdat het goedkoper is. Als iemand mij een andere goeie skoeter geeft (zelfde kwaliteit als deze) dan vouw ik mijn huidige rustig om een boom (niet met mezelf er op, zit niet zoveel kreukelzone in/op/aan).
SFX 50 een goeie scooter?!? Wacht maar tot je krukaslagers het gaan begeven. Dan piep je wel anders. Of je standaard afbreekt (2x meegemaakt) of dat je niet kon starten omdat de remlichtschakkelaars het niet deden.
Maar helaas is mijn Kymco ook niet echt vrij van mankementen. Als het kouder is als 10 graden kan ik alleen starten met de kickstart. En beneden de 5 graden gaat dat ook zelfs heel moeilijk. Loopt ie, dan moet je ook als het warm is gas bijgeven, anders slaat ie af. Ook mis ik heel erg de schijfrem voor die de SFX wel had. Bij stoplichten kon ik vol gas aan komen scheren om op het allerlaatste moment vlak voor de achterbumper van een auto tot stilstand te komen. Een keer haalde ik dat geintje uit bij een vent met een Jaguar, dan ben je blij dat je scooter wendbaarder is dan een auto van bijna 5 meter
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Krukaslager heeft het al begeven. Is ook al gerepareerd. Verder vreet het ding banden, maar dat komt door mijn rem-stijl.
Standaard wordt idd minder, maar voordat die afknapte o.i.d. heeft pa em al verstevigd/gerepareerd.
Schijt aan originaliteit.
Nou vanmiddag heb ik ‘HET’ op gehaald…
Die jongen kreeg de scooter amper aan de praat en afslag was dan ook meteen het gevolg….
Eenmaal thuis gekomen kreeg ik het ding ook niet aan de praat.
Ik heb heel dat ding uit mekaar gehaald, alle slangen los gehad ondertussen en hij deed het nog niet…
Inmiddels werd het donker en besloot ik ermee te stoppen voor vandaag.
Ik duw de brommer aan de kant, en ruim het gereedschap op…
Vervolgens draai ik de scooter de garage in maar ik kan het niet laten om nog 1 keer te kicken…
Wederom bleef de motor uit…
Opeens valt mij op dat er een tuitje op de benzine tank zit.
Naja, ik denk, ik probeer maar even te balzen op dat ding….
Dus na een heftige bek sessie met de benzinetank probeer ik het voor de laatste keer en bwop..het blokkie sloeg aan
Dus morgen kan ik de rest gaan terug bouwen en de originele ontsteking erin zetten want een remlichtje is zo nu en dan wel handig…
@ Bram,
maakte ze al dellorto’s in jouw tijd
Wat er nog aan zit te komen:
Electra repareren,
Kabelboomaansluiten
binnenrotor vervangen door de originele ontsteking
Accu in bouwen
Verlichting aan de achterzijde aanpassen
Nieuwe bandjes
Nieuwe kleurencombi
Brembo remklauw schoonmaken
etc…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik heb heel dat ding uit mekaar gehaald, alle slangen los gehad ondertussen en hij deed het nog niet…
Ehh….dat kan wel kloppen ja,....dat hij het dan niet doet !
@ Bram,
maakte ze al dellorto’s in jouw tijd
Jazeker…..en het merk Bromfiets met die 4 versn. was (dacht ik) een Benelli !
Op deze foto staat een Benelli met 3 versnellingen en kickstarter….maar de Benelli die ik toen had ....had 4 versn.
Overigens heb ik ook heel kort nog een Berini gehad (Eitje).....en nog een Kaptein Mobylette…...en dat allemaal in die 2 jaar tijd.
Wat dat betreft is er in die 36 jaar niet veel aan me veranderd qua wisselen.
Ik mag altijd graag van alles uitproberen, qua techniek.
ZO we zijn weer wat weekjes verder en ook ik heb niet stil gezeten…
De huidige staat van de scooter is na te lezen op mijn persoonlijke pagina
Hieronder de scooter die ik ingeruild heb in de huidige staat
en op de achtergrond, die blauwe is de andere scooter van die jongen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zo, Het merk Derbi komt met een paar nieuwe modellen, ik zou bijna een schakelbrommer gaan kopen.:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ahhh, grasmaaiers…..
Vriend van me heeft een RS125… motor dus, en dan staat ie naast het stoplicht naast een rs50 oid en dan hoor je, gave brommer….. En dan trekt ie op en zien ze die grote plaat…..
Aprilia!!! Vind het dan altijd zo jammer dat ze er snel en stoer uit zien maar dan gewoon met 45 kakken en er een takke herrie uit die uitlaat komt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI