Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is de retour van de remservo [edit: daar zou ik nu m’n geld op in zetten]. Hij zit daar getiewrapped aan de hd-leiding van je veerpoot RV. Simpel gezegd is het een lange rubberen slang die eindigt bij je LHM vat. Het is degene met een t-stuk erin, vlakbij het LHM-vat. Ik heb voor iemand anders die slang een half jaar geleden nog nieuw besteld, maar hij is iets van 45-50 euro. Zelf heb ik de laatste halve meter bij de remservo eraf geknipt en een nieuw stukje slang eraan gezet.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Een koppelstukje er tussen met 2 slangklemmen zal ook wel even uithouden totdat je de slang echt wil vervangen
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Thanks voor de reacties.
Ik zal de slang op korte termijn moeten vervangen want inmiddels is ze doorgebroken. Ik liep een beetje te klooien om te kijken hoe ze precies liep.
Het is de slang die van het LHM vat naar een ijzeren unit loopt. Zie het gemarkeerde deel op onderstaande foto. In de cirkel staat de ijzeren unit. De pijl wijst op de plek waar je het korte stukje van de slang nog ziet zitten.
Is dit inderdaad de door @Vermond genoemde retour van de remservo? In dat geval ga ik de slang bestellen.
Ik ga ook eens op zoek naar een goed overzicht van dat LHM systeem. Zo leer ik tenminste een beetje waar welke slangen lopen.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Vermond schreef:Dat is de retour van de remservo [edit: daar zou ik nu m’n geld op in zetten]. Hij zit daar getiewrapped aan de hd-leiding van je veerpoot RV. Simpel gezegd is het een lange rubberen slang die eindigt bij je LHM vat. Het is degene met een t-stuk erin, vlakbij het LHM-vat. Ik heb voor iemand anders die slang een half jaar geleden nog nieuw besteld, maar hij is iets van 45-50 euro. Zelf heb ik de laatste halve meter bij de remservo eraf geknipt en een nieuw stukje slang eraan gezet.
€51,61 ....
Thanks, ik ga eens checken of ik die remservo bij Citrotech kan bestellen.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Je hoeft niet de hele remservo te bestellen, alleen die slang
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
ops: euh, foutje van mijn kant. Citrotech liet me ook al weten dat ik alleen de slang nodig heb…
Origineel kan Citrotech hem waarschijnlijk niet meer leveren. Of ik kijk nog even verder of ik bestel een stuk LHM slang met de juiste diameter en knutsel dat ertussen.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Ik heb net geprobeerd om de (iets ingekorte) huidige slang weer op de remservo te monteren. Ik had namelijk nog lengte genoeg. Maar helaas lijkt de huidige slang te slecht want zodra ik hem erover schuif scheurt hij in bij de naad heb ik dus weer een lekkage.
Citrotech kan deze slang niet origineel leveren en noemt koppelstukjes als oplossing. Dit laatste wil ik liever niet want daar heb ik slechte ervaringen mee gehad bij mijn vorige BX.
Weet iemand waar ik deze slang kan bestellen?
edit: het gaat dus om de slang die van de remservo naar het LHM vat loopt. Als ik afga op onderstaand schema heeft deze slang géén vertakkingen is het de gele slang die van links (C, Brake Valve) naar rechts loopt.
@hans, jij noemde eerder een prijs tot achter de komma. Heb je er nog een eentje liggen of weet jij een adresje?
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Dan zou een universele slang in de juiste diameter/lengte en oliebestendig toch voldoende moeten zijn?
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb die voor H@ns gewoon bij d’n dealert gehaald .
Omdat H@ns zijn dealert hem niet meer kon bestellen…
Eeuwig dankbaar….
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Met dit bestelnummer: 96056235.
Goedkoper geworden H@ns! EUR 41.21
Thanks voor de info en het bestelnummer. Ik ga een nieuwe poging wagen, hopen dat een dealer verderop hem nog kan leveren.
Dan zou een universele slang in de juiste diameter/lengte en oliebestendig toch voldoende moeten zijn?
In principe wel, maar met een universele slang heb ik misschien iets meer kans dat ook die inscheurt zodra ik hem bevestig aan de hoofdremcilinder. Ik moet hem daar namelijk over een verdikking schuiven voordat ik hem met een slangklemmetje kan vastzetten.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Over dat inscheuren tijdens bevestigen zou ik me niet zoveel zorgen maken, nieuwe slangen zijn redelijk flexibel. Benzine slang 8mm gaat ook over een pijp van 10mm zeg ik uit ervaring
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Okay, dan maak ik me over het inscheuren van die nieuwe slang minder zorgen. De huidige zit er immers ook al 26 jaar in.
Vandaag met de dealer gemaild. Ik vroeg om slang C (zie bovenstaand schema in eerdere post) en hij kwam terug met ‘dat is de kleine octopus met het bestelnummer 95638836. De kleine octopus heeft wél vertakkingen en kost 75 euro.
Even checken hier zodat ik de juiste slang bestel (of universele haal): klopt het dat de kleine octopus op die hoofdremcilinder zit? en dan - met vertakkingen - terugloopt naar het vat?
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic