waterman771 schreef:
Waarschijnlijk maakt een van de draadjes die aan de remblokjes zitten contact met de masa, waardoor het lampje flikkert.
Kan zijn dat je remblokken gaar zijn ( de draadjes zijn namelijk een slijtage indicator) of de draadjes naar de remblokken toe maken ergens sluiting op een massa punt!
caroline81 schreef:
Volgens mij is dat ook gewoon een waarschuwing dat je remblokken op zijn en de “naam kwijt” te ver naar buiten komen.
Zag het namelijk ook in een tweecylinder waar ik pas in heb gereden. En hij vertelde een verhaaltje over de remmen waar wat aan gedaan moest worden.
Als dat lampje soms oplicht is het of je remvloeistof niveau, of je voorremblokken of je handrem contact.
Punt 1 is gecontroleerd, punt 3 heb ik nog nooit meegemaakt bij een van mijn visa’s. Punt 2 heb ik bij alle visa’s meegemmaakt, dus dat lijkt mij het waarschijnlijkst. Ik ben het dus eens met Waterman771.
ALs je pas nieuwe remblokken hebt maakt niets uit. Bij mij gebeurde het na 200km met nieuwe blokken. Probleem toen was dat ik de boel niet had gereinigd bij het vervangen van de blokken. De cilinders gingen dus niet goed meer terug. Hierdoor werden mijn nieuwe blokken en schijven heel heet en de isolatie van de draadjes smolt waardoor ze soms contact maakten en het lampje ging flikkeren. (Bekend visa probleem; op deze manier ben ik ook ooit nog eens door mijn remmen getrapt omdat de boel zo heet werd dat de remvloeistof ging koken!)
Ik zou zeggen haal de draadjes los en kijk of het probleem is opgelost (als je het precies wilt weten eerst de ene kant, dan de andere kant). If so dan kun je besluiten of je nieuwe blokken monteert of de contacten los laat. Blijft het probleem dan misschien toch het handremcontactje.
Ik ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
mmm bekend probleem helaas,
ik dar RH gelijk heeft. Sowieso om de zoveel tijd de remmen checken van een visa kan geen kwaad. We hebben dat ook wel eens gehad toen we een noodstop moesten maken. Daarna remde ze niet meer…Maar nu weer wel hoor:D
Maar de remmen van de visa zijn 10x beter als van een oude mazda 323
is al gefixed, waren idd die blokjes,
heb de draadjes eraf geknipt, die geven veel eerder aan dat ze op zijn dan ze daadwerkelijk op zijn…
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto