1 van de 2
 1 2 Volgende > 

vervelend signaal in z’n achteruit
citroenotter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

Gepost: 09 februari 2006 12:32 AM

Weet iemand misschien hoe je het piepend signaal bij het zetten in z’n achteruit, kan uitschakelen? Of misschien kan dit helemaal niet eens?
<nov 2002 C5 2.0 prestige>

Profiel  

jeroen_m
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 09 februari 2006 12:41 AM
  [ # 1 ]

Dat moet softwarematig op te lossen zijn, alleen weet ik niet hoe je daar bij komt. Alle features van die auto zijn configureerbaar, maar je komt er als gewone eindgebruiker waarschijnlijk niet zomaar bij.
Zegt de gebruiksaanwijzing hier wat over?
Misschien weet Oldenhage hier wat over te vertellen, die is dealert…

`verum ipsum factum’

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 februari 2006 12:44 AM
  [ # 2 ]

je hebt dus een achteruitrijradar?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 09 februari 2006 12:46 AM
  [ # 3 ]
oldenhage schreef:

Die behoort toch te piepen??

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

pami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 09 februari 2006 06:34 AM
  [ # 4 ]
Ds23man schreef:
oldenhage schreef:

Die behoort toch te piepen??

Inderdaad: 1x bij het achteruitschakelen zelf en daarna
alsmaar frequenter tot je een obstakel nadert.
Vanaf +/- 20 cm een volle toon.
Werkt hier prima om ‘m achterwaarts in de (donkere) garage te rijden
Ik zou dat alleen maar uitschakelen indien er een
suplementaire achteruitrij-camera geinstalleerd is.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 09 februari 2006 11:56 AM
  [ # 5 ]

Misschien dat topicstarter een al dan niet afneembare trekhaak onder zn auto heeft zitten. Als er een trekhaak is gemonteerd zal het PDC constant piepen. Dit is overigens heel makkelijk te verhelpen. Ga naar de halfords en koop een verloopstekker van 13 naar 7 polig of andersom. Even inpluggen en het probleem is weg!

Xsara_Coupe

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 09 februari 2006 12:24 PM
  [ # 6 ]

als je toch geen pack parking hebt hoor je toch altijd zo’n gong geluid Confused:

misschien bedoelt ie dat Confused  om pack parking uit te zetten tja waarom

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 09 februari 2006 12:39 PM
  [ # 7 ]

Zonder pack parking hoor je inderdaad bij inschakelen achteruit een gong . Maar ik heb dat nooit irritant gevonden, is een niet hard en kort geluidje. Kun je je ook nooit vergissen…

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 februari 2006 01:16 PM
  [ # 8 ]
M&M schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Als er een trekhaak is gemonteerd zal het PDC constant piepen.

Dat is maar heel soms het geval .... Vriend van mij heeft trekhaak en PDC en die doet het prima , en ik neem aan dat de C5’en die je rond ziet rijden met trekhaak en PDC ( en dat zijn er nogal wat ) het ook prima doen , waarom anders die PDC , kun je dan net zo goed niet plaatsen .

? Razz

Ik weet niet of het een algemeen euvel is, maar de afneembare trekhaak die bij ons door de dealer is gemonteerd is al verschillende malen vervangen. Het slotmechanisme liet het steeds afweten. Hierdoor heeft de auto eigenlijk 90% van de tijd bij ons met trekhaak doorgebracht. Dit probleem kwam volgens de dealer vaker voor. Ze hadden zelfs al standaard gereviseerde exemplaren liggen Exclamation
Vandaar mijn gedachtegang. En bij ons gingen PDC en een trekhaak dus niet samen Wink

Xsara_Coupe

Profiel  

citroenotter
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 februari 2006 01:26 PM
  [ # 9 ]

Dank voor alle antwoorden zover. Ik heb helemaal geen PDC of achteruitrijd radar!
Als er niets achter mijn auto staat zoals muurtje of auto dan nog blijft het constante piepsignaal( geen gongsignaal).
Dus ik denk dat het dan idd. met de trekhaak te maken zal hebben.
Verloopstekker 13>7 polig waar in te pluggen?

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 09 februari 2006 01:36 PM
  [ # 10 ]
citroenotter schreef:

Dank voor alle antwoorden zover. Ik heb helemaal geen PDC of achteruitrijd radar!
Als er niets achter mijn auto staat zoals muurtje of auto dan nog blijft het constante piepsignaal( geen gongsignaal).
Dus ik denk dat het dan idd. met de trekhaak te maken zal hebben.
Verloopstekker 13>7 polig waar in te pluggen?

Ik weet niet of deze tip ook werkt bij geen PDC. Het punt is dat de pdc normaal gesproken uitgeschakeld wordt bij de aanwezigheid van een aanhanger. Een verloopstekker ziet de computer ook al als aanhanger en dus wordt PDC uitgeschakeld. Nogmaals, ik weet niet of deze truc opgaat als je geen PDC hebt…

Xsara_Coupe

Profiel  

Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 09 februari 2006 11:46 PM
  [ # 11 ]
Xsara_Coupe schreef:
M&M schreef:
Xsara_Coupe schreef:

Als er een trekhaak is gemonteerd zal het PDC constant piepen.

Dat is maar heel soms het geval .... Vriend van mij heeft trekhaak en PDC en die doet het prima , en ik neem aan dat de C5’en die je rond ziet rijden met trekhaak en PDC ( en dat zijn er nogal wat ) het ook prima doen , waarom anders die PDC , kun je dan net zo goed niet plaatsen .

? Razz

Ik weet niet of het een algemeen euvel is, maar de afneembare trekhaak die bij ons door de dealer is gemonteerd is al verschillende malen vervangen. Het slotmechanisme liet het steeds afweten. Hierdoor heeft de auto eigenlijk 90% van de tijd bij ons met trekhaak doorgebracht. Dit probleem kwam volgens de dealer vaker voor. Ze hadden zelfs al standaard gereviseerde exemplaren liggen Exclamation
Vandaar mijn gedachtegang. En bij ons gingen PDC en een trekhaak dus niet samen Wink

Xsara_Coupe

Dat van dat slotmechanisme heb ik ook gehad bij een afneembare trekhaak van Bosal. Is vervangen door een nieuwe trekhaak, maar heb het tot nog toe maar 1 keer meegemaakt.
En inderdaad, met trekhaak piept de PDC als een gek, dus hij is er bij mij altijd af.

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  

JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 10 februari 2006 12:32 AM
  [ # 12 ]

Dag Citroenotter,

ik denk dat je je probleem even helder moet stellen: als ik het zo lees, heb je last van een constant piepend signaal (géén gong) als je achteruit rijdt. Aangezien je óók meldt dat je géén Pack Parking hebt, lijkt het mij zéér onwaarschijnlijk dat er een relatie bestaat tussen dit constante piepgeluid en een trekhaak (dit fenomeen doet zich immers altijd voor bij C5’s mét Pack Parking en mét een trekhaak, en dat heeft niet te maken met de aansluitingen maar met het feit dat de detectoren de trekhaakkop “zien” als obstakel waarvoor ze de bestuurder waarschuwen, vandaar dat er demontabele koppen zijn). De kosten van de aanschaf van een verloopstekker kun je je dus besparen, lijkt mij. Er hoeft slechts één vraag beantwoord te worden: is het normaal dat bij een C5 zonder Pack Parking het piepsignaal constant werkt bij het achteruitrijden, en zo ja: kan dat signaal uitgeschakeld worden ?
Dan nu mijn vraag (om het nog wat verwarrender te maken): leg mij eens uit waarom het monteren van een verloopstekker tot gevolg heeft dat de 4 sensoren de kop van de trekhaak niet meer “zien” ???

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 10 februari 2006 12:39 AM
  [ # 13 ]

Omdat de computer zo is geprogrammeerd dat bij het aankoppelen van een aanhanger de sensoren worden uitgeschakeld. Dit omdat dit altijd verkeerd zou gaan en constant een melding zou geven.
Nu zijn wij er bij toeval achter gekomen dat het monteren van een verloopstekker door de computer van de c5 ook wordt gezien als het aankoppelen van een aanhanger.
Logisch gevolg is dus dat de sensoren uitgeschakeld worden…
Heeft bij ons anderhalf jaar lang gewerkt Smile

Maar ik moet beamen wat jij zegt, als er geen parkeersensoren en geen trekhaak aanwezig zijn, heeft de aankoop van een verloopstekker natuurlijk ook geen zin…

Xsara_Coupe

Profiel  

Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 10 februari 2006 10:46 PM
  [ # 14 ]
Xsara_Coupe schreef:

Omdat de computer zo is geprogrammeerd dat bij het aankoppelen van een aanhanger de sensoren worden uitgeschakeld. Dit omdat dit altijd verkeerd zou gaan en constant een melding zou geven.
Nu zijn wij er bij toeval achter gekomen dat het monteren van een verloopstekker door de computer van de c5 ook wordt gezien als het aankoppelen van een aanhanger.
Logisch gevolg is dus dat de sensoren uitgeschakeld worden…
Heeft bij ons anderhalf jaar lang gewerkt Smile

Maar ik moet beamen wat jij zegt, als er geen parkeersensoren en geen trekhaak aanwezig zijn, heeft de aankoop van een verloopstekker natuurlijk ook geen zin…

Xsara_Coupe

Niet dus.
Pas met een Twinnyload en wat later met een aanhanger gereden, maar toch gewoon een constante piep te horen bij het achter uit rijden.

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  

citroenotter
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 februari 2006 12:10 AM
  [ # 15 ]

Aangezien je óók meldt dat je géén Pack Parking hebt, lijkt het mij zéér onwaarschijnlijk dat er een relatie bestaat tussen dit constante piepgeluid en een trekhaak (dit fenomeen doet zich immers altijd voor bij C5’s mét Pack Parking en mét een trekhaak, en dat heeft niet te maken met de aansluitingen maar met het feit dat de detectoren de trekhaakkop “zien” als obstakel waarvoor ze de bestuurder waarschuwen, vandaar dat er demontabele koppen zijn).

Ik kom toch nog even terug hierop. Hoe weet ik of ik wel of niet Pack Parking in mijn C5 heb? Door de trekhaak eraf te halen. Pff wat een karwei! Of toch nog iemand een idee betreft wel of niet Pack Parking?

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook