6 van de 54
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 oktober 2014 06:15 PM
  [ # 76 ]

wat een dag.. vanmorgen belt Linda; de Subaru doet het niet meer!!! wat doet het niet meer? hij start wel maar krijg em niet in de versnelling….., eeh wel in de versnelling maar hij komt niet van zn plek,.... eh ik moet naar school .. doei… ok….. , ze staat in Volda, 2 uur en een ferry hiervandaan….... De Xantia lekt LHM en de DS blijkt een lekke voorband te hebben, staat platter dan plat.

Ik moet dus naar Volda. Als ik de Subaru niet aan de gang krijg moet ik Linda , mn schoonma en mn zoontje meenemen dus de 2CV valt eigenlijk af. Nog even schoonma naar de handel van hoge en lage gearing van de Subaru laten kijken maar die staat volgens haar helemaal naar beneden. Is het dus ook niet.. Hmm maar extra LHM mee, gereedschapskist mee en naar Volda met de Xantia. Ik vermoed dat er een remleiding lekt. Dus maar niet teveel remmen dan.
Prachtig herfstweer, hier en daar een beetje vochtig. Onderweg werk ik op mn telefoon en laptop gewoon door al duurt de reis daardoor wel langer, ik moet soms even stoppen om te emailen. Gelukkig kan ik het meeste doen in het half uur op de ferry.

Afijn na aankomst blijkt de hendel van de hoge en lage gearing in het midden te staan, Probleem dus in 1 seconde opgelost. Vrouwen en autos… waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen.
Ik weer terug naar Alesund, de mooie onverharde bergpas genomen waardoor de Xantia zo smerig werd dat ik hem maar gelijk even gewassen hen bij thuiskomst. Was toch hard nodig en werken aan een schone auto is wel lekker.Ook met de hogedrukreiniger maar even de onderkant schoongeblazen.
DS band nog even gewisseld en Xantia in de werkplaats op hoge bokken gezet zodat ik er vanavond aan kan werken. Lekker autodagje dus, Gelukkig heb ik de eend nog als vervoer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 oktober 2014 09:45 PM
  [ # 77 ]

de lekkage gevonden, 1 of 2 leidingen bovenop de achterbrug, beetje moeilijk te zien met een spiegel. Deze leidingen lopen helemaal naar de voorkant van de auto, ik neem aan naar de pomp. Waar ze in een bevestigingsbrug gedrukt zitten op de achterbrug zijn 2 leidingen zwaar aangeroest. Die moeten dus vervangen worden. Is het mogelijk de leidingen af te knippen en met koppelingen te werken of moeten de hele leidingen vervangen worden?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 oktober 2014 10:44 AM
  [ # 78 ]

de lokale Citroendealer gebeld en ze kunnen leidingen maken voor ca 10 euro de meter. Vanavond de boel maar demonteren. Is laagste stand genoeg om de druk weg te nemen van het systeem?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 14 oktober 2014 11:19 PM
  [ # 79 ]

Gelukkig heb je veel auto’s Smile Drukloos maken met draaiende motor, (vanwege de anti sink kleppen had ik begrepen) laagste stand dus en dan ontlastschroef bij drukregelaar slagje losdraaien. Dat is wat ik nog weet maar als ik het fout heb dan komt een expert het vast nog wel zeggen Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 oktober 2014 10:59 AM
  [ # 80 ]

klopt helemaal. gisteren avond 3 leidingen gedemonteer. Das best een tijdrovende klus. om 23.15 had ik er genoeg van. Vandaag de leidingen naar de Dealer brengen.

hierbij nog een fotootje van de rit naar Volda maandag.


Gisterenmiddag was het prachtig weer . Dus nadat ik de binnenband van de DS had laten vervangen heb ik een mooie rit van 250 km gemaakt naart Andalsnes en natuurlijk over Trollstiggen. Fijn 5 uur gezweefd.foto zie DS forum.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 oktober 2014 05:01 PM
  [ # 81 ]

met de 2Cv de leidingen naar de dealer gebracht en na 2 uur kn ik de nieuwe alweer ophalen. Mooi reostvrij materiaal, waarom gebruikt Citroen dat spul niet gewoon standaard?
Afijn 210 euro armer en vanavond breng ik dus weer door onder de Xantia.

Ben benieuwd hoelang het me gaat kosten om de boel weer te monteren.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2014 07:35 PM
  [ # 82 ]

Nou, een besparing van 2 euro op alle gefabriceerde xantia’s levert aardig wat op. Zo wordt er gedacht.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 oktober 2014 08:18 PM
  [ # 83 ]

Dat is ook merkwaardig.
Als je nagaat dat alle DS, SM, CX, GS, BX, Xantia en XM modellen in meerdere en mindere mate werden geteisterd door doorrottende hydrauliekleidingen, terwijl je vanaf het begin kon bedenken dat potentiële klanten dat eng vonden, al die hydrauliek, dan snap je niet waarom Citroen niet vanaf dag 1 alle leidingen in RVS uitvoerde. Ik zou wel eens weten hoeveel klanten dat gekost heeft.
Zeker de eerste series DS rotten al in de folder, vooral op onze wat vochtige breedtes. Met als stip op 1 de leidingbundel links achter voor het achterwiel.
Zelfs merkwaardig als je je realiseert dat RVS in die jaren nog minstens 5 x zo duur was als staal, want zoveel kilo’s ging er niet in die leidingen zitten.

Maar ja, Gouverner c’est prévoir.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 15 oktober 2014 11:47 PM
  [ # 84 ]

RVS is als materieaal niet alleen duurder maar waarschijnlijk ook in het verwerken tot een eindproduct.

Vaak weet je niet welke overwegingen mee hebben geteld tijdens de ontwikkeling van een voertuig. RVS is harder en misschien scheurt/breekt het daarom ook weer sneller. Of zijn aansluitingen moeilijker lekvrij te houden.

Een duurzaam laagje verf op alle leidingen zou al veel verschil hebben gemaakt.


Grt. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 oktober 2014 10:13 AM
  [ # 85 ]

Zo gisterenavond de leidingen gemonteerd, kosste me 3 uur werk. En na starten kwam ze redelijk snel omhoog.
Wat een genot om dat na al dat werk te zien gebeuren. sta je toch met een lach op je gezicht. Even flink gynastieken om alle lucht kwijt te raken.
De nieuwe leidingen zijn weliswaar rostvrij maar geen RVS. het is volgens mij een koper/nikkel legering. Buigzamer dan de originele stalen wat het monteren vergemakkelijkt.

Overigens kwam ik een raar iets tegen; in 1 van de leidingen stak een ijzerdraad. De leiding was gebroken en eerst dacht ik dat de dealer dit gedaan had om het bij elkaar te houden. Hij heeft de nieuwe leidingen in model gebogen en met tape aan de oude vast genmaakt op de vorm te kunnen volgen. Maar om het ijzerdraad te kunnen verwijderen moest ik de leiding geheel recht buigen en totaal zat er een ijzerdraad van zon 50 cm in..

Dit is overigens de leiding die naar een klein rubberslangtje op ht LHM vat gaat dus een lage drukleiding. Dit was de boosdoener qua lekkeage en dat had ik dus ook met een rubber slang kunnen repareren. Afijn de 2 andre leidingen hadden ook roestschade en het is goed dat ik ze gelijk vervangen heb. Die hadden zowiezo niet veel lang meer geleefd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 oktober 2014 11:06 AM
  [ # 86 ]

hierbij nog wat fotos, sinds mn militaire dienst niet meer zoveel getijgerd Wink)

en het rare ijzerdraadje :

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 16 oktober 2014 11:53 AM
  [ # 87 ]
Gert-Jan Brink schreef:

De nieuwe leidingen zijn weliswaar rostvrij maar geen RVS. het is volgens mij een koper/nikkel legering.

Dat is hoogstwaarschijnlijk CuNiFer (koper nikkel ijzer) en dat is zeer duurzaam. Wordt ook in de scheepsbouw veel gebruikt.

Leuk die Trollentrap-rit. Was er in augustus met een CX in de aanloop naar de Raid Arctique. Zelfs in de stromende regen vond ik het zeer indrukwekkend en heel leuk rijden.

Adri

N.b. mooie sleutelruimte, jaloers.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 oktober 2014 08:39 PM
  [ # 88 ]

yeah…beruchte plek. Mooie plaatjes, maakt veel Nederlanders misschien wel wat jaloers Smile Maar ook ik had regen daar toen ik er was..Smile

Leuke oplossing voor met die brugjes Smile

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 13 november 2014 05:21 PM
  [ # 89 ]

net een rode Xantia sedan uit 1999 gekocht met maar 125000 km op de teller.
Net een beurt gehad en 5 nieuwe bollen. incl 1 set goede zomerbanden, 1 set goede winterbanden en 1 set goede spijkerbanden. En dat voor 500 euro. Zit nog een jaar APK op.

Staat wel in Oslo maar dat wrdt dus een mooi tripje. Reden voor de verkoop is een kleine hydrolieklekkasje in 1 leiding achter de versnellingsbak. Is echter niet dermate groot dat er niet mee gereden kan worden.

weet nog niet wat ik ermee ga doen. Waarschijnlijk repareren en verkopen of er gaat een andere auto uit.
Ik ga hem dinsdag halen. Uurtje vliegen en dan 7 uur terugrijden.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 november 2014 05:40 PM
  [ # 90 ]

Mooi!  Moet jij niet eens een brug gaan kopen, GertJan?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
6 van de 54
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook