2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
inhouden turbo CT
Marcel Reimer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-06-2014

Gepost: 21 juni 2014 12:35 PM
  [ # 16 ]

Bij mijn TCT lijkt het probleem vooral op te spelen naarmate de tank leeg begint te raken. Als de wijzer onder de helft aangeeft, begint het inhouden, tegen de tijd dat hij bijna leeg is is het het ergst. Tank opnieuw volgooien en het inhouden is nog even erg, maar na een tijdje begint hij weer normaal te lopen. Bij Gert de Jong snappen ze er ook niks van. Na een lange proefrit reed hij normaal ... maar ik ben er niet gerust op.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 juni 2014 01:20 PM
  [ # 17 ]

Is de ontluchting van de tank niet verstopt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Marcel Reimer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-06-2014

Gepost: 21 juni 2014 01:28 PM
  [ # 18 ]

Ik heb het de garage meegegeven. We zullen zien ...

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 juni 2014 05:01 PM
  [ # 19 ]

Nou dat idee heb ik dus ook. Maar ik ben er nog niet helemaal zeker van.
Er zit ook een onluchter op de tank die naar de inlaat loopt als ik het goed heb.
Maar ik ben er nog niet helemaal uit waar dat zit en hoe dat exact werkt.

Want soms is het echt nauwlijks. En dan weer heel erg. Ben ook al een het opletten of het meet vochtig weer te maken heeft.
Of juist droog. Koud of warm.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2014 05:08 PM
  [ # 20 ]

Meten is weten. Bij problemen die je zou kunnen wijten aan de brandstofdruk zou ik er een brandstofdrukmeter tussen hangen en daar mee gaan rijden. Net zo lang tot het probleem zich voordoet. Op dat moment moet je dan toch een kijken wat er met de druk gebeurd. Als de druk constant is en blijft, ook al het probleem zich voordoet, kun je een defect in de aanvoer van brandstof min of meer uitsluiten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 oktober 2014 11:35 PM
  [ # 21 ]

Opgelost!
Met dank aan oldehage.
Dacht toch dat de wastegate aansturing niet goed was. Dat relais op het schutboard.
NIeuwe besteld en lijkt echt weer helemaal normaal!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 15 oktober 2014 11:41 PM
  [ # 22 ]

Die groene XM van jou ?


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 15 oktober 2014 11:56 PM
  [ # 23 ]

Klopt ja, tenminste hij stond 2 weken bij oldehage. ziet er nu niet uit, nogal stoffig.
Maar wel redelijk verse XM inderdaad.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 oktober 2014 02:33 AM
  [ # 24 ]

Ik heb die sensor ook wel eens vervangen na zelf meten omdat `ie niet werkte, maar dat dat had niets met de tankinhoud te maken.
Anyway, blij voor je dat het weer werkt .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 16 oktober 2014 10:17 AM
  [ # 25 ]

@ Verkuilm , Mooi exemplaar hoor !


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Marcel Reimer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-06-2014

Gepost: 16 oktober 2014 04:22 PM
  [ # 26 ]

Nou mijn XM heeft het probleem nog steeds. Bovenste dode punt sensor is vervangen, evenals de bobine. Maar het helpt nog niks. Waar zit dat wastegate relais precies?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 oktober 2014 08:02 PM
  [ # 27 ]

In het midden bovenaan je schutboard.
Je kunt er even 12 v. op zetten , als `ie goed is hoor je hem dan klepperen.
Ook willen de draden of het stekkertje eraan wel eens stuk zijn , was bij mij het geval.
De auto geeft geen vol vermogen meer of/en houdt in.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 oktober 2014 09:07 PM
  [ # 28 ]

PS. er lopen 3 rubberen slangetjes naar toe .
Succes.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 oktober 2014 09:41 PM
  [ # 29 ]

Nou ik had m dus ook nagemeten.
Alles goed.

Maar blijkbaar niet dus! Want met een nieuwe is probleem weg.

Meten is niet altijd garantiw dat goed is.
Want je doet dat stilstaand.

Precies in het midden schutboord.
Vierkantje met wat slangen wn een stekker.
Foto plaatsen vanaf phone lukt helaas niet

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 16 oktober 2014 10:35 PM
  [ # 30 ]

Als `ie klepperde was `ie goed.
Er kan nogal wat fout gaan daar, losse of lekkende slangen , elektra , stekkertjes, wastegate-hendeltje kan los gegaan zijn( komt vaak voor).
Wellicht heeft Oldenhage dit ook allemaal gecontroleerd.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook