Net een reactie van de garage gehad die deze aanbood http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=CoCo-SM-TL-S&id=258375784
De DS is particulier gerestaureerd en het plaatwerk is roest vrij.
De dorpels ( bij het open doen van de portieren ) verdienen wat aandacht.
Het spuitwerk is netjes, alleen zijn er een hoop stofdeeltjes in de lak terecht gekomen, niet storend maar het zit er wel.
Verder moet er het nodige onderhoud uitgevoerd worden, omdat de auto jaren stil gestaan heeft.
De auto rijdt en remt goed !
Lijkt me dat de prijs , zeker na het goed bekijken van de foto,s dan aan de hoge kant is , denk dat ik deze voorlopig even oversla .
Zag ook nog een (op paier) prima zwarte DS maar vindt zwart voor een DS niet zo fraai en om hem nou helemaal te laten overspuiten ....
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
ramrod schreef:Zag ook nog een (op paier) prima zwarte DS maar vindt zwart voor een DS niet zo fraai en om hem nou helemaal te laten overspuiten ....
Ik vind zwart juist de meest gave kleur op een DS!
Hmm, je hebt verder niet zo veel aan deze reactie Heb je een link van de zwarte misschien?
Geen link ff zo snel maar hij staat op Marktplaats .
En nu niet snel deze voor mn neus weg kopen he .....
Ik vindt de Zee-groene , Goud kleurige en bepaalde grijs kleur het mooist , wit hoeft voor mij ook niet zo (sorry )
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005
- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
ramrod schreef:Geen link ff zo snel maar hij staat op Marktplaats .
En nu niet snel deze voor mn neus weg kopen he .....
Ik vindt de Zee-groene , Goud kleurige en bepaalde grijs kleur het mooist , wit hoeft voor mij ook niet zo (sorry )
Nee hoor, ik denk dat we qua concurrentie weinig van elkaar te vrezen hebben Alleen wat betreft wit hebben we wel dezelfde smaak.
Vandaag de zwarte DS bekeken en gereden zag er voor het geld goed uit, interieur bekleding zag er prima uit ,alleen de deur panelen voor zouden vernieuwd moeten worden, dashboard zou wat aandacht mogen ,radio ontbrak ook , exterieur 95% goed ,achterspatbord zit wat roest , onderkant auto en deuren zeer goed en goed in de tectyl.Starten en rijden ook prima zowel op benzine als gas .DS in de hoogste stand gezet , na 2 a 3 seconden kwam deze omhoog .
Er zit ook een origineel open dak in ,deze zou ik eventueel willen laten vervangen want die ziet er matig/sllecht uit .
Iemand een idee wat hier van de kosten ongeveer van zullen zijn ?
Willem
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zijn geen originele schuifdaken geleverd op de ds. Alles is “after market” dus later door een extern bedrijf geleverd en gemonteerd. Het gehele dak vervangen, dus een dak er in zonder schuifdak, dan moet je rekenen op iets van vanaf € 1000. Da’s een dak, de- en montage, spuiten en een hemeltje er in.
O enne, voor je die ds koopt: aankoopkeuring laten doen bij een DS-garage!!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik mag toch hopen dat je niet bedoelt bij deze…... “orgineel schuifdak” !!
Met die “renault twingo” dakjes doe je een DS echt tekort en kan ik me voorstellen dat je deze wil vervangen. (zwart,lpg,geen radio….zoals je vermelde)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hoe zie jij op deze foto’s nou dat dit een Twingo dak is en niet iets uit de tijd van de auto?
>Ik mag toch hopen dat je niet bedoelt bij deze…... “orgineel schuifdak”
Het gaat wel om die DS ja , maar origineel is wat ongelukkig gekozen , het is een korte versie opendak , dus niet de Twingo versie , er zit ook een mooi verchroomde handel/vergrendeling aan .Oud is het dakje wel .
Her doek van dat dak is in de loop van de jaren gekrompen en aan de zijkanten komen de geleiders wat door het doek heen hij sluit dus niet meer zo mooi op het dak aan , mocht het deze DS worden dan zou ik dat direct willen aanpakken .
Zou alleen het doek vervangen kunnen worden , zo ja iemand een idee wat zo iets zou gaan kosten
Neem in dat geval eens contact op met deze gasten. 26 jaar geleden eens een reparatie laten doen aan een hemeltje van een DS. Kwaliteit van de reparatie was goed. Zal ook wel de reden zijn dat ze nog bestaan.
http://www.lukkien-autobekleding.nl/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank voor je reactie , heb ze een mail gestuurd .
Heb weer een vraag ....
Morgen ga ik kijken naar een Citroen DS, 2.1 inj. electr, , half automaat uit 71
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m841327349-citroen-ds-2-1-inj-electr-h-aut-1971-zwart-oldtimer.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
Deze rijdt alleen nog op gas , is dit wel goed te doen als je er mee naar het buitenland wil , heb geen idee hoe het met de gastank mogelijkheden zijn in Duitsland,Belgie en Frankrijk .Verder nog voor of nadelen bij dit type ?
Alvast bedankt weer
@ramrod, LPG is in Europa, behalve Zwitserland, goed te verkrijgen. Zorg wel dat je de juiste nippels bij je hebt. Als je extra zekerheid wilt hebben over waar tankstations met LPG staan in het buitenland, kan je bij de ANWB de LPGgids kopen. Tegenwoordig zelfs met een bestand voor op je tomtom. Op mijn smartphone maak ik gebruik van carbu.be-app en van de mehr-tanken-app. De eerste kan je in België en Frankrijk gebruiken de tweede in Duitsland.
Persoonlijk zou ik er wel vor zorgen op termijn dat het benzine systeem ook werkt. Het is prettig om een extratje beschikbaar te hebben. En volgens mij heeft een injectie op benzine extra pit en kracht…
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Juist bij een IE is het verlies aan vermogem fors op LPG. Zonde hoor. Een vervuilde benzinetank en leidingen is bij een carburateur model al best wat gedoe is mijn ervaring. Bij een IE die al jaren niet meer op benzine loopt lijkt me dat nog wat lastiger. Als je sowieso op gas wilt rijden, maakt dat allemaal niet uit natuurlijk.
Ik zie in de advertentie niet staan dat hij niet op benzine loopt. Hebben ze dat er telefonisch bij gezegd? Bijna elfduizend euro lijkt me wel fors als de deuren overgespoten en de voorstoelen vervangen moeten worden. De daklijst midden boven de voorruit zit ook niet helemaal lekker. Ik zou wel een kenner meenemen als je deze auto wil gaan kopen…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Foto’s zijn denk ik niet recent. Dagelijks mee gereden. Kijken kan geen kwaad.