Rijden ?? voor 1200 euro in Sm diesel ....
http://www.leboncoin.fr/voitures/718857116.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou, die is wel heel snel verkocht….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Snel rekensommetje: da’s 3750 dollar per SM, met de huidige wisselkoers nog geen 3000 euro per stuk!
Ik word wel hebberig. Niet zo hebberig dat ik toehap hoor, maar wel hebberig…
http://detroit.craigslist.org/wyn/cto/4707554640.html
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dan heb je dus 4 wrakken… Wat moet je daar dan mee? Restaureren? van 4 één bouwen? Hoe dan, er zit niets tussen waar je écht wat aan hebt? Slopen dus en in onderdelen uitventen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
He ik zat nou net aan jou te denken toen ik die advertentie zag, Waterman… nu je hebt besloten om te Stoppen Met Sleutelen heb je toch tijd gekregen om er een Project bij te nemen?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
tijd zat! Maar zulke projecten gaan bij gelijk de pers in hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan restaureer je ze alle 4.
Dan zit je met 4 USA neuzen en 2 automaten. Die wil juist niemand hebben…
Ga je ze ombouwen dan ben je weer veel meer kwijt. Maar ja, goedkoop worden ze toch niet.
Voor degene die nog steeds twijfelen:
“These cars are notorious money pits….......”
“You have nothing to lose but your credit rating, house, family and, eventually, before it all goes dark, your sanity”
http://autoweek.com/article/classic-cars/opportunity-or-nightmare-four-citroen-sms-15000
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Blikkie commandant, accu op spanning en gaan!
Ooit komt er een tijd dat schuurvondsten op zijn en dan gaan de prijzen stijgen. Dan ook gaat het de moeite lonen om te restaureren. Voor een echt goede auto blijf ik het de moeite vinden om een auto met werk te nemen. Een harde auto met een goed leren interieur, dat is het wat mij betreft wel. Voor de meeste dure SM’s betaal je voor de beleving van de eigenaar. in verband met het geïnvesteerde bedrag bij de garagist en een spuitbeurt. Uit ervaring van dichtbij zijn er toch een hoop auto’s die ik in verband hiermee niet zou hoeven hebben. Dan dus liever een deelrestauratie in eigen beheer. Zo op het eerste gezicht zouden van twee van die Amerikanen het interieur goed kunnen zijn. Als dat zo is en de auto’s zijn hard, dan koop je er een Europese sloper bij en maak je een auto. Dat zou ik liever hebben dan de meeste SM’s in het dure segment.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je bent een uitzondering, Robin. De meeste mensen willen gewoon een auto kopen en er direct mee rijden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Dat klopt wel ongeveer wat je zegt. Toch niet helemaal. Men wil geen volledige restauraties. De laatste twee SM’s die ik naar Nederland heb zien komen, zijn harde SM’s injectie met een origineel goed interieur als criteria. Het idee is juist om een auto te hebben waarvan de techniek nog moet worden gedaan. Er is namelijk erg veel broddelwerk op de markt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit soort advertenties doen sommige doen geloven dat ze voor weinig een SM kunnen kopen, dat kan dus ook.
Maar er is geen enkele manier om deze wagens voor een enigszins klein budget weer op de weg te krijgen. Dan heb ik het er nog niet over om ze weer netjes of zelfs in top staat te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als je van auto’s waar de schimmel duimendik op de interieurdelen staat niet ver genoeg wegblijft, krijg je allerlei enge ziektes .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!