Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Robin Visser schreef:Men wil geen volledige restauraties.
Matuurlijk wil “men” dat wel. “Men” kan het alleen niet betalen. Om de kosten wat te spreiden koop je een koets met goed interieur en ga je aan de slag. Je bent en blijft altijd het goedkoopst uit bij een restauratie die een ander heeft uitgevoerd. Meteen een goede kopen scheelt een hoop gezeik en je kan meteen rijden. Je moet het natuurlijk wel kunnen lijden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nou, ik heb een volledig gerestaureerde koets en een auto die in de basis hard is en een nieuwe lak nodig heeft. Los van de kosten, vind ik een origineel strakke koets toch fijner. Van lassen en plaatwerken gaat de rek eruit. Het plaatstaal wordt harder. Een koets met laswerk en uitdeukwerk is moeilijker te bewerken na schade. Daarbij is het gewoon goedkoper te beginnen met een strakke harde koets. Zou ik een budget van 40-50 k hebben, dan geen kant-en-klare voor mij. Je koopt een beleving die wat mij betreft meestal niet terecht is.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Je koopt geen beleving, je koopt een auto. Als je voor 50k€ een auto koopt check je of de koets origineel en strak is en door wie de motor gedaan is. Ik snap dat dit je hobby is, maar je loopt al jaren iedereen te adviseren om het precies op jouw manier te doen. Er zijn echt meerdere manieren om een goede SM onder je kont te krijgen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nope, ik adviseer al jaren het niet zo te doen als ik.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Want dan ben je twee zo duur uit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Frank, wat ben je af en toe een heerlijk nuchtere boer. Je zou een Westfries kunnen zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat komt met ouwe Troentjes wel van pas. Twee keer zo duur uit, de hele zooi al in de primer en toch verder met een andere koets, één die nog op een auto lijkt. Blok en bak waren al gedaan en toch moest eigenlijk alles opnieuw. Gewoon broddelwerk. Juist daarom liever een goede basis en bij de juiste adressen aankloppen. Ik heb van een paar bedrijven in Europa werk uit elkaar gezien. Je weet uiteraard niet met welke opdracht dat was gedaan. Toch is er wel een structuur te zien, wat je meeneemt voor ongeveer dezelfde moeite, wat je laat reviseren of op z’n Jan boerenfluitjes weer in elkaar beunt met al een eind versleten zooi, enzovoort, enzovoort. Ook dat kost geld. Ik heb ooit geld genoeg geld betaald voor goed werk en kreeg zooi. En daar heb je last van met rijden. Dan sta je bijvoorbeeld drie keer achter elkaar stil met een kapotte koppeling. Niks gedaan aan het achter liggende probleem. Niet gezien of aldaar ‘gerepareerd’, wie zal het zeggen. Daarom liever een auto waarvan de techniek nog niet is gedaan. Dat is uiteraard anders als je één van de zeldzame auto’s hebt die bij één van de goede bedrijven is gedaan. Die komen echter zelden beschikbaar.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Drie keer een koppeling. Dat heeft toch helemaal niets met een restauratie te maken?
Dan monteer je of zooi, of je bent een amateur.
Maar we zeilen een beetje af.
SM’s te koop
Inderdaad, we dwalen af! Des al niet te min wordt er bij de z.g. professioneel nooit zo veel aandacht aan besteed als mijn SM heeft gehad. Beter een goede amateur of beunhaas met een perfecte SM, als enkele jaren lang slepend moeizaam restauratie project bij een z.g. professioneel.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Robin Visser schreef:Die komen echter zelden beschikbaar.
Onder welke doos heb jij de afgelopen jaren geleefd?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
In Den Bosch, alle ellende waarnemend die voorbij komt . Wat is overigens de strekking van de boodschap die je voor mij hebt Ree?
Als er dus geen SM beschikbaar is die bij een goed bedrijf is gedaan of door een goede thuissleutelaar is aangepakt, dan koop je naar mijn mening het best voor de juiste prijs, zonder beleving van al het werk dat al is gedaan, een harde auto met een goed interieur. Dan kun je dus naar één van die goede bedrijven of er zelf mee aan de slag gaan als je dat kunt. Een goede reviseur voor de koppen en zo nodig voor de bussen, dat is denk ik wel het begin dat naderhand lastig is recht te trekken zonder al te veel kosten. En daarna moet natuurlijk ook alles goed gaan om een fijne probleemloze SM te verkrijgen.
Om bij het draadje te blijven, zou ik op dit moment de volgende auto’s wel interessant vinden. De laatste is overigens niet meer beschikbaar. Die staat al in Nederland. Eerste eigenaar, prachtig origineel soepel leer, eerste lak, slechts op één plekje roest, alles in het motorruim origineel en dus ook niet verkamizoold.
http://www.classicdriver.com/en/car/citroen/sm/1973/255759
http://www.citrosars.nl/citroen-sm-3-0-ltr/
http://www.lesanciennes.com/annonce/A51602-Ventes-Auto-CITROEN-SM-IE—-1973.html
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mooi!
We zijn weer on topic. Nou ja half dan.
Nu weer fijn over te koop staande SM’s posten.
Die eerst genoemde SM mag op marktplaats inmiddels voor 12k van eigenaar verwisselen
Terwijl hij ook een jaartje op kapaza.be heeft gestaan voor 19K…..(maar dat wist jij ook wel ).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
De auto heb ik gezien, toen nog in België. Je hoopt dat zo’n auto voor minder gaat. Er werd toen 16k gevraagd. Er is een hoop mis aan de auto. Stuurinrichting mis, motor moet worden gedaan. Jammer ook van de schade. Die kost maar zo 100 piek extra aan plaatwerk. Het goede interieur scheelt geld bij de renovatie. Alle techniek moet toch worden gedaan. Als je voor een top auto gaat, lijkt het toch wel een okay ding. Het kan wel wat beter. Maar hoe lang wil je wachten op een goede basis voor het juiste bedrag? Dat is uiteraard als je niet voor kant-en-klaar gaat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl