motortype
t.brandsma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 18 oktober 2014 11:13 PM

Hoe kan ik het verschil zien tussen een perfo en een D11 motor?

Op het type plaatje staat dat het een André Citroën revisie motor is.
En Type PVS 11

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 oktober 2014 08:56 AM
  [ # 1 ]

D11, dit staat meestal op het blok zelf vermeldt. zit ook een andere luchtfilterbehuizing etc op.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gepost: 19 oktober 2014 09:25 AM
  [ # 2 ]

Staat het niet in het onderblok gegoten? Bij een perfo staat er in elk geval een 11 in, durf zo even niet te zeggen wat er aan een 11D te zien is.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 19 oktober 2014 03:59 PM
  [ # 3 ]

kenmerk aan de buitenkant is een afdekplaatje onder de koelwateraftap. Het nokkenaseind is voorzien van groeven i.p.v. een nok.Meestal een aluminium carterpan soms stalen pan met uitstulping ter hoogte van de oliepomp.Op de cylinderkop staat duidelijk 11D. Luchtfilter staat dwars op de motor en is aangesloten op de carburateur en het kleppendeksel. olievuldop zit aan tuit op de cylinderkop. Hoofdlagerkappen zitten vast met bouten i.p.v. tapeinden en moeren.

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 19 oktober 2014 08:31 PM
  [ # 4 ]

In de loop der jaren zijn de 2 types ook door elkaar gemonteerd.
Als je een kleppendeksel met 11D hebt, een alu carterpan dan is de kans groot op 11D motor

Bij mijn motor heb ik een 11 perfo motorblok met 11d kleppendeksel, carterpan en krukas/nokkenas.

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
t.brandsma
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-01-2011

Gepost: 20 oktober 2014 09:37 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de reacties.

Dit blok heeft een dwars geplaatst luchtfilter zonder extra olievulmond. Vullen moet door het luchtfilterhuis.
Links in het blok staat een 11 gegoten.
Een stalen carter.
Ik heb net het blok eruit gehaald en de aandrijfas van de poelie heeft een nok.

Dus dan kan ik er vanuit gaan dat het een perfo blok is

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 oktober 2014 02:23 PM
  [ # 6 ]

Hoort zich aan als een Perfo blok inderdaad. Deze combinaties (perfo gemixt met 11D) zie je wel vaker terug.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 21 oktober 2014 07:11 PM
  [ # 7 ]

Lijkt idd om een perfoblok te gaan. Voor wat betreft de nokkenas: vanaf 1954 werd in de perfo motor al de vertande aandrijving voor de poelie toegepast zoals later alle 11D motoren hadden. De mix van 11D onderdelen en perfoblok heeft vrnl. te maken met de schuine 11D drijfstangen die voorzien zijn van losse lagerschalen. De rechte perfo drijfstangen hebben nog ingegoten lagers hetgeen lastiger en duurder is bij een motorrevisie. Voor alle duidelijkheid: zo’n mix is dus niet origineel, maar wel goedkoper, makkelijker en van buitenaf niet zichtbaar…..

Profiel  
 
kfc_ice
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007

- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Gepost: 23 oktober 2014 10:18 AM
  [ # 8 ]
Aard schreef:

. Voor alle duidelijkheid: zo’n mix is dus niet origineel, maar wel goedkoper, makkelijker en van buitenaf niet zichtbaar…..

En even betrouwbaar Smile

Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook