Hoe kan ik het verschil zien tussen een perfo en een D11 motor?
Op het type plaatje staat dat het een André Citroën revisie motor is.
En Type PVS 11
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
D11, dit staat meestal op het blok zelf vermeldt. zit ook een andere luchtfilterbehuizing etc op.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Staat het niet in het onderblok gegoten? Bij een perfo staat er in elk geval een 11 in, durf zo even niet te zeggen wat er aan een 11D te zien is.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
kenmerk aan de buitenkant is een afdekplaatje onder de koelwateraftap. Het nokkenaseind is voorzien van groeven i.p.v. een nok.Meestal een aluminium carterpan soms stalen pan met uitstulping ter hoogte van de oliepomp.Op de cylinderkop staat duidelijk 11D. Luchtfilter staat dwars op de motor en is aangesloten op de carburateur en het kleppendeksel. olievuldop zit aan tuit op de cylinderkop. Hoofdlagerkappen zitten vast met bouten i.p.v. tapeinden en moeren.
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
In de loop der jaren zijn de 2 types ook door elkaar gemonteerd.
Als je een kleppendeksel met 11D hebt, een alu carterpan dan is de kans groot op 11D motor
Bij mijn motor heb ik een 11 perfo motorblok met 11d kleppendeksel, carterpan en krukas/nokkenas.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Bedankt voor de reacties.
Dit blok heeft een dwars geplaatst luchtfilter zonder extra olievulmond. Vullen moet door het luchtfilterhuis.
Links in het blok staat een 11 gegoten.
Een stalen carter.
Ik heb net het blok eruit gehaald en de aandrijfas van de poelie heeft een nok.
Dus dan kan ik er vanuit gaan dat het een perfo blok is
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Hoort zich aan als een Perfo blok inderdaad. Deze combinaties (perfo gemixt met 11D) zie je wel vaker terug.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Lijkt idd om een perfoblok te gaan. Voor wat betreft de nokkenas: vanaf 1954 werd in de perfo motor al de vertande aandrijving voor de poelie toegepast zoals later alle 11D motoren hadden. De mix van 11D onderdelen en perfoblok heeft vrnl. te maken met de schuine 11D drijfstangen die voorzien zijn van losse lagerschalen. De rechte perfo drijfstangen hebben nog ingegoten lagers hetgeen lastiger en duurder is bij een motorrevisie. Voor alle duidelijkheid: zo’n mix is dus niet origineel, maar wel goedkoper, makkelijker en van buitenaf niet zichtbaar…..
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Aard schreef:. Voor alle duidelijkheid: zo’n mix is dus niet origineel, maar wel goedkoper, makkelijker en van buitenaf niet zichtbaar…..
En even betrouwbaar
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.