Is er verschil tussen verstuivers van een 1769 cc turbo/nonTurbo / 1905 cc turbo/NonTurbo / Bosch / Lucas???
Zit namelijk met een 1905cc XUD blok met gare verstuivers, en een overschot aan 1769cc blokken waar de verstuivers wel uit mogen…
Test
BX 1905 D: Bosch zit op 130 bar, Roto/Lucas/CAV 125 bar.
BX 1769 D Turbo: beide 5 bar hoger, geloof ik, staat ook wel in de vraagbaak.
De 1769 D ONGBEBLAZEN motoren ken ik niet kwa druk, dus dat zou je even moeten google’n oid.
Die 5 bar verschil maakt trouwens best veel uit, ik zou alleen de juiste types (juiste merk) gebruiken en ze ook even (laten?) testen op verstuiverbeeld en druk. Druk is altijd aan te passen, ongeacht de orginele druk van de verstuiver. Kost bijna niks, zelfs gereviseerde verstuivers (dus nieuwe nozzles) kosten maar iets van 45 euro. Keer vier en je wagen loopt echt als nooit te voren.
Groeten,
Jan
Ja ik ken het verschil met gereviseerde zeer zeker. En ben ook niet van plan te besparen op zoiets, alleen vroeg het mij even af. Want heb nog een een stuk of 12 verstuivers van een ongeblazen 1769cc blok liggen.
Druk laten aanpassen is inderdaat een goede optie.
Iemand nog info over het verschil tussen Lucas en Bosch?
Test
Wat ik nog vergeten was: lucas nozzels passen in een bosch verstuiver en andersom. Lucas verstuivers werken ook wel op een bosch pomp, maar met name de druk van de verstuiver kan je pomp parten gaan spelen.
Wat betreft de verstuivers van het 1769 blok: als het goed is staat erop wat de druk is, dan weet je het meteen (op de boschjes tenminste). De wervelkamers en kop zijn volgens mij verder gelijk van alle diesel (met of zonder turbo…) dus dat zal wel goed gaan, schat ik zo. Als de druk goed is zou ik het wel aandurven!
Groeten,
Jan