Hoi, ik ben zojuist de trotse eigenaar geworden van mijn, inmiddels, 3e XM.
Dit keer een 2.0 turbo CT uit 94. Ze heeft alleen 1 naar trekje:
Als ik via het deurslot de auto op slot draai (rf zender zat er niet meer bij)
klikken alle deuren netjes opslot om binnen 2 sec vrolijk weer te ontgrendelen.
De truuk om voorlopig de auto af te sluiten is:
-Motorkap open
-Min van de accu eraf
-Motorkap dicht
-Deuren een voor een afsluiten.
Wie kent dit probleem en weet hoe ik het moet fixen?
Alvast bedankt..
1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT
Heb zo een idee dat het portier aan de bestuurderskant of bijrijderskant niet goed sluit, of dat de schakelaar hiervoor niet goed word ingedrukt/kapot is.
Heb dit ook weleens met mijn Xsara, Saxo en 306 gehad, de deuren springen na het sluiten met sleutel of AB meteen weer open. Altijd bleek dat één van de voordeuren niet goed dicht was.
Zal wel iets te maken hebben met het feit dat je het vergrendelings knopje bij franse auto’s niet kan indrukken met de deur open. Dus je moet altijd met de sleutel of AB met gesloten deuren de auto op slot doen. Zal wel een soort beveileging zijn :
OK thanks.. dat ga ik checken.
Maar gingen die voordeuren dan ook handmatig wel op slot?
Ik bedoel dus zonder accuspanning.
1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT
Dat heb ik nooit geprobeerd, ik keek eerst even of de voorportieren goed dicht waren. Zo ja, dan gooide ik ze nog een keer goed dicht, meestal was het dan ok.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
CV motortje gaar, een draadbreuk of een vastzittend mechanisme.
succes met zoeken
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Vuile of gecorrodeerde connectors?
Ik zag ergens anders dat er in voorportieren en achterklep connectors zouden zitten die het euvel zouden kunnen veroorzaken.
Voordat ik de deur “the hard way” ontleed, iemand een idee wat de makkelijkste manier is om daarbij te komen(en waar ze precies zitten)?
De deuren lijken goed te sluiten maar wellicht is een van de sensors/schakelaars die checken of de deur dicht is stuk.
Iemand een idee waar die zitten of waar ik met multimeter kan checken of de schakelaar ok is?
De motortjes zijn iig ok want tussen vergrendelen en ontgrendelen zijn de deuren echt op slot (elke deur afzonderlijk gecheckt) ....alleen dus niet voor lang.
Bedankt voor jullie hulp.
1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
het kan best dat het schuifje dat omlaag gaat, ergens in de deur zwaar loopt. Omdat de CV dan niet kan sluiten, gaat hij ook meteen weer open. Het hoeft niet vast te zitten.
Kan ook een slechte massa zijn, als er na het sluiten een korte stroom loopt via de CV of de massa, dan zou de CV ook ontgrendelen. Bij een XM heb ik het nooit gezien, maar ik heb wel eens gezien dat de koplampen van een auto gingen branden als het elektrische raam bediend werd, toen bleek er sluiting in de bedrading te zitten.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Die schuifjes had ik ook al in gedachten en voor de zekerheid maar even verwijderd….dat wat het niet.
Massa probleem lijkt me ook aannemelijk, daarom mijn vraag over die
connectors en sensor/schakelaars…..
Toch bedankt.
1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als je wilt weten welke deur problemen geeft, moet je deur voor deur loskoppelen, bij de scharnieren lopen de kabelbomen en zitten met een stekker in de deur vast, de stekker kan je een slag losdraaien en eruit trekken. Dan elektrisch op slot zetten en kijken wanneer het fout gaat. Er is gewoon 1 deur met een dubieus mechanisme, daardoor ontgrendeld het hele systeem zich.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Kijk daar kan ik wat mee… ik hoef dus niet de hele bekleding van de deur te verwijderen…
Thanks!
1987 BX 14 RE
1990 XM 2.0i
1994 XM 2.0i
1994 XM 2.0 turbo CT
Er is gewoon 1 deur met een dubieus mechanisme, daardoor ontgrendeld het hele systeem zich.
Het systeem ontgrendeld toch alleen als één van de voordeuren niet goed dicht zijn, achterdeuren/klep maakt toch niets uit :
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
zo slim is een xm niet hoor. als 1 deur niet goed dicht zit, blijft alleen die deur open en gaat de rest gewoon dicht
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002