WYD schreef:De 16V velgen zijn 6J breed ipv 5,5J breed. De 266mm remklauwen van een xantia zijn niet groter dan die van een BX 16V, maar wel dikker!
En ook iets groter daar ze de hele schijf beremmen waar de 16v klauw niet de hele schijf beremd. Daardoor krijg je opstaande randen aan de buitenkant van de schijf. Dat kun je goed in onderstaande foto zien.
WYD schreef:Mijn remschijven zijn niet voor een break, maar voor een xantia 16V ph2. Daar zit volgens mij ook weer verschil in qua dikte van de schijf.
Een Xantia break heeft ook altijd die grotere 283x22mm schijven, en de motorisch zwaardere berline’s ook. Overigens hebben de allerzwaarsten 288xnogietsmm. Zie onderstaande lijstje. ‘Nadeel’ van jouw setup is dat je de BX achterremmen bijna MOET vervangen omdat je anders op de voorkant veelsteveel remkracht krijgt. Dan gaat de neus echt duiken bij het remmen.
Ik zal misschien dit weekend even kijken of ik mijn standaard stalen velg nog past maar ik denk het niet. Hmm voetnoot, ook maar op zoek naar een reserve 16v velg.
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (266mm) XANTIA 1,6i
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (266mm) XANTIA 1,8i
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (266mm) XANTIA 1,8i 16V
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (266mm) XANTIA 2,0i
BREMSSCHEIBE vo.belüft (283mm) bis 01/1998 XANTIA 2,0i 16V
BREMSSCHEIBE vor.belüft.(288mm) ab 01/1998 XANTIA 2,0i 16V
BREMSSCHEIBE vo.belüft.(283mm) bis 01/1998 XANTIA 2,0Turbo CT
BREMSSCHEIBE vor.belüft.(288mm) ab 01/1998 XANTIA 2,0Turbo CT
BREMSSCHEIBE vorne belüftet ab 01/1998 XANTIA 3,0i V6
BREMSSCHEIBE vorne belüftet XANTIA 1,9 Diesel
BREMSSCHEIBE vor.belüft.(266mm) bis 01/1998 XANTIA 1,9 TRD
BREMSSCHEIBE vorn.belüft.(288mm) ab 01/1998 XANTIA 1,9 TRD
BREMSSCHEIBE vo.belüft.(283mm) bis 01/1998 XANTIA 2,1 TRD
BREMSSCHEIBE vor.belüft.(288mm) ab 01/1998 XANTIA 2,1 TRD
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (283mm) XANTIA 2,0HDi 90PS
BREMSSCHEIBE vorne belüftet XANTIA2,0HDi 109PS 45.24
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (283mm) BREAK XANTIA 1,8i
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (283mm) BREAK XANTIA 2,0i
BREMSSCHEIBE v.be.(283mm) bis 01/1998 BREAK XANTIA 2,0i 16V
BREMSSCHEIBE vo.bel.(288mm)ab 01/1988 BREAK XANTIA 2,0i 16V
BREMSSCHEIBE vo.belüftet bis 01/1998 BREAK XANTIA 2,0Turbo CT
BREMSSCHEIBE vo.belüftet ab 01/1998 BREAK XANTIA 2,0Turbo CT
BREMSSCHEIBE vo.belüftet ab 01/1998 BREAK XANTIA 3,0 V6
BREMSSCHEIBE vorne bel. bis 01/1998 BREAK XANTIA 1,9 TRD
BREMSSCHEIBE vo.bel.(288mm)ab 01/1998 BREAK XANTIA 1,9 TRD
BREMSSCHEIBE v.bel.(283mm)bis 01/1998 BREAK XANTIA 2,1 TRD
BREMSSCHEIBE v.bel.(288mm) ab 01/1998 BREAK XANTIA 2,1 TRD
BREMSSCHEIBE vorne belüftet BREAK XANTIA 2,0HDi 90PS
BREMSSCHEIBE vorne belüftet (288mm) BREAK XANTIA 2,0HDi109PS
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:
Een Xantia break heeft ook altijd die grotere 283x22mm schijven, en de motorisch zwaardere berline’s ook. Overigens hebben de allerzwaarsten 288xnogietsmm. Zie onderstaande lijstje.
Dit klopt overigens niet. Zo ken ik in ieder geval één Xantia 1.8i break met gewone 266 mm schijven op de voorwielen. Identiek aan de BX16V.
Jou verhaal (T(h)ijs) komt niet meer zeker, aangezien je hem nu gaat verkopen? of vergis ik me
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
Ik kan mijn verhaal nog steeds doen hoor Echter ik moet me er even voor gaan zitten en dat is er nog niet van gekomen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Even een heele harde schop: de remmen waar het in dit verhaal om gaat zitten nog altijd onder dezelfde 16V Echter zijn de blokjes aan de voorkant zo goed als op. Moet ik dan deze ter vervanging hebben: http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken-vooras/bosch-0-986-461-757_g900005_a0300!986!461!757.html ?
En dan nog een vraag: ik lees dat er best wat bij is komen kijken om de Xantia-klauwen/schijven/blokken te monteren. In dit geval wil ik enkel de blokjes vervangen. Is dat ook weer zo veel werk?
Het zal vast niet heel lastig zijn, maar ik heb dat nog nooit gedaan en met de remmerij doe ik liever geen verkeerde dingen.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Stelt niet zo heel veel voor als je bij het terug draaien van de zuigers (niet drukken, echt draaien!) maar oplet dat je die rubber rand niet sloopt.
Eerst de boel heel goed schoonmaken met remmenreiniger scheelt een hoop
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….