Heb de eigenaar aan de telefoon gehad , daar de nodige info gevraagd , vond de prijs ook aan de hoge kant maar hij zakte al tot €9000 zonder al te veel moeite ....
Ga hem ook zeker niet kopen ben eerst met een oriëntatie rondje bezig , kijken wat er zoal wordt aangeboden voor rond de €10000 , wil ook zo ie zo een aankoop keuring laten doen , ik heb geen kenner in mn kennissen kring die ik mee kan nemen , vandaar een aankoopkeuring .
Net de eigenaar van de zilvergrijze DS http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=Co-P-SM-TL-S&id=247948981 gesproken en de nodige informatie gevraagd .
Het komt er op neer dat de bodem incl balken gedaan/vervangen moeten worden , iemand een idee wat zoiets ongeveer kost , want dan vind ik een vraagprijs van €10500 toch wel aan de hoge kant , ik verwacht echt geen DS in perfecte conditie maar dit lijkt me toch wat te hoog ?
Ook moest er nog 1 voorscherm en 1 achterscherm behandeld en gespoten worden , technisch is hij wel goed onderhanden genomen .
Wel voor die prijs vind je heus wel iets perfect ; Check eens hier op het forum => te koop aangeboden .
Wij verkopen onze ds en die is volledig gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
ramrod schreef:Net de eigenaar van de zilvergrijze DS http://www.autoscout24.nl/details.aspx?smid=Co-P-SM-TL-S&id=247948981 gesproken en de nodige informatie gevraagd .
Het komt er op neer dat de bodem incl balken gedaan/vervangen moeten worden , iemand een idee wat zoiets ongeveer kost , want dan vind ik een vraagprijs van €10500 toch wel aan de hoge kant , ik verwacht echt geen DS in perfecte conditie maar dit lijkt me toch wat te hoog ?Ook moest er nog 1 voorscherm en 1 achterscherm behandeld en gespoten worden , technisch is hij wel goed onderhanden genomen .
Je moet ook uitgaan van de waarde van de DS als tie helemaal goed is. Als je uitgaat van 5000 euro kosten om de grijze DS21 pallas helemaal in orde te maken dan heb je (stel je onderhandeld wat en koopt het ding voor 9000 euro) 14k uitgeven en een harde technisch goede pallas met mooi leer in bezit. Dan is die 14k niet eens zo gek lijkt me. Zeker als je er vanuit gaat dat een vers gerestaureerde Pallas bij Renaissance tegen de 30k zit.
Zie hier: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?smid=TAFC-SM-TL-S&id=260676667
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wottel schreef:Wel voor die prijs vind je heus wel iets perfect
Voor 10000 euro kun je geen perfecte ds vinden, die van u is ook niet perfect…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo is het. Het “pluggen” van je eigen auto in dit topic is ook niet toegestaan.
=) Sorry mijn excuses hiervoor. Ga het reglement eens goed doorlezen om dergelijke fouten te voorkomen.
Alvast bedankt ; Wouter
Hij ziet er er op de foto,s fraai uit hoor maar perfect is hij niet , maar dat is logisch voor zo,n prijs , wat is de kleur benaming eigenlijk ...?
Maar iemand een idee wat bodem en balken vervangen / herstellen gaat kosten , ongeveer ?
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Dat ligt eraan hoe veel er vervangen moet worden, je kunt proberen richtprijzen op te vragen bij de gerenommeerde DS garages. (Renaissance, Citro Classique, DSadvies, Konijnendijk)
De 21 pallas is al eens bij renaissance gedaan, ik denk dat als je daarheen een belletje doet ze wel weten wat er vervangen moet worden en wat de kosten gaan zijn omdat ze die auto kennen. Rene Vogel doet het laswerk voor Renaissance (heb ik zelf ook laten doen daar) en dat is rete goed gedaan.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Rene Vogel doet het laswerk voor Renaissance (heb ik zelf ook laten doen daar) en dat was rete goed gedaan.
off-topic, maar: helemaal waar. Rene heeft 12 jaar geleden m’n cabriolet helemaal gedaan samen met mij en dat was écht 100% topwerk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
En om je een idee te geven, de betreffende DS (mijn ex DS) kreeg zowat een compleet nieuwe onderkant, zat een aantal jaar geleden op een 3500 piek geloof ik.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hier nog wat te koop staande DS-en die mogelijk interessant zijn, omdat ze bij gerenommeerde garages staan:
http://citro-classique.nl/40oc_39_yb_04.html
http://www.autorenaissance.nl/nl/aanbod/70/dsuper5-1973.aspx
http://www.wielinga-wommels.nl/html/diaDSah6534.html
http://www.dsadvies.nl/citroen-ds-aanbod/
Zijn allemaal DS-en met 21 motor en 3 met handgeschakelde 5 bak.
Bedankt voor de div links ,
Wielinga heeft er 3 staan die wel wat zouden zijn voor mij , jammer dat er geen prijzen bij staan , en die site is niet echt profi zeg ...
De groene DSuper bij DS Advies ken ik. Een prima auto waar echt niets aan hoeft te gebeuren. Wordt namens een klant verkocht.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CLL Martin schreef:Hier nog wat te koop staande DS-en die mogelijk interessant zijn, omdat ze bij gerenommeerde garages staan:
http://citro-classique.nl/40oc_39_yb_04.htmlhttp://www.autorenaissance.nl/nl/aanbod/70/dsuper5-1973.aspx
http://www.wielinga-wommels.nl/html/diaDSah6534.html
http://www.dsadvies.nl/citroen-ds-aanbod/
Zijn allemaal DS-en met 21 motor en 3 met handgeschakelde 5 bak.
Die eerste 2 zijn wel half verPallaste ID’s.