Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gewoon je huidige zonneklep laten spuiten, klaar ,...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
albveld schreef:Leuke review, goed om te zien dat de rechter zonneklep in GB niet die lelijke sticker heeft. Iets om te onthouden, ik zou ‘m graag willen uitwisselen t.z.t. ...
Hier heb ik ook over gedacht. Online heb ik het onderdeel proberen op te zoeken (via Citroen Service), maar ik kreeg het niet zo ingesteld dat ik onderdelen voor rechtsgestuurde auto’s te zien kreeg. Bij een linksgestuurde kost de linker zonneklep echter bijna 100 euro, best flink. Ik ga er even vanuit dat die de rechter zonneklep bij een rechtsgestuurde vrijwel even duur zal zijn.
Ook denk ik dat de rechter zonneklep uit een rechtsgestuurde auto een spiegeltje heeft (net als bij de linker zonneklep bij een linksgestuurde auto). Aangezien de airbag er boven zit leek mij het niet zo verstandig i.v.m. scherven van het spiegeltje bij een mogelijke aanrijding/ontvouwing van de plafondairbag. Ik laat het dus maar zo (ondanks die lelijke veiligheidsvoorschriften er op ).
Stomme vraag…
Die sticker kan je die niet gewoon eraf trekken?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het is geen sticker helaas. Het lijkt er op gedrukt te zijn.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Wat ik dus al aangaf, even naar de interieurspecialist en vragen dit te spuiten, klaar ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Gisteren onze Cactus in ontvangst mogen nemen. We hebben er precies twee maanden op moeten wachten, besteld 23 augustus en geleverd 23 oktober. We hebben de VTI 82 handbak Hello Yellow met navigatie en achteruitrijcamera. De eerste km’s zijn dus een feit. Wat me echter wel opvalt is dat als je vanuit stilstand optrekt de motor over een “dood” punt heen moet komen, met andere woorden je moet behoorlijk wat gas geen wil je een beetje soepel van je plek komen….misschien een kwestie van wennen maar toch viel me dat een beetje tegen. Eenmaal op snelheid is de motor erg soepel en reageert goed op het gas.
De uitrusting is bijzonder goed te noemen en tevens is de bediening van de tablet dermate intuïtief dat je eigenlijk geen handleiding nodig hebt om deze soepel te bedienen. Pairen met de telefoon is een eitje, werkt erg goed. Wij hebben een geluidssysteem met 6 speakers (want navigatiepak) de geluidskwaliteit is erg goed. Kortom wij zijn tot nu toe tevreden over de Cactus, alleen het oppakken van de motor vanaf stationair is een puntje…
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
82 pk maakt het geen raket natuurlijk ...
Veel plezier ermee, leuke frisse gedurfde kleur hoor
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Dat niet helemaal lekker oppakken van de motor hoort een beetje bij de 3 cilinder. Daar raak je snel aan gewend.
Ik moest bijvoorbeeld heel erg wennen aan de rembekrachtiging. Die werkt stevig. Maar na een paar kilometer weet je het.
Misschien heeft het ook nog een beetje met nieuwigheid te maken en het geluid van de motor.
Ik zou me daar niet te druk over maken dat komt allemaal in orde.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
hoeksepeet schreef:Dat niet helemaal lekker oppakken van de motor hoort een beetje bij de 3 cilinder. Daar raak je snel aan gewend.
Inderdaad, daar wen je snel aan. Wagen rijdt heerlijk.
Leuk alweer een gele op de weg.
Overigens zijn het de pk’s per kilo die het moeten doen. De cactus moet 11.6 kg per pk trekken. Mijn vergelijk is dan de Xantia hdi met 90 pk. welke 14.7 kg per pk moest wegtrekken. Het is dus wel heel subjectief.
Wat ik raar vindt is dat de schakelaar voor de spiegelverstelling en de koplamp hoogte niet in het schermpje zitten.
BX Break 19RD 1987 365.000 km
Xantia Break HDI 2001 280.000 km
Cactus eVTI 82 000.000 km
@Poekoek: Goeie tip van die spiegel, daar had ik niet aan gedacht. Nog maar even over denken dan ...
@Jeroen210: Gefeliciteerd met de Cactus! Lekker korte levertijd ook! Ben zelf ook erg benieuwd naar het geluid van het standaard systeem, niet echt goed geprobeerd tijdens het proefrijden.
Dank je ! wij zijn eigenlijk ook nog steeds verbaast over de hoeveelheid auto die je voor je geld krijgt. Zelf rij ik een een Audi TT van 2010 en ben eigenlijk best wel verwend maar de Cactus heeft mij en de missis bijzonder positief verrast.
Alleen wat ik ik in mijn voorgaande draadje al heb besproken over het oppakken van de motor vanaf stilstand, zit me toch een beetje dwars. Volgens mij is het een softwareprobleem van het motormanagement. De symptomen zijn als volgt:
Bij lichtjes gas geven gaat de motor erg rommelig lopen en smoort (dusdanig dat het net lijkt alsof de motor er mee nokt…) daarna pakt de motor weer prima op. Voor rest onder het rijden geen centje pijn, sterker nog, de motor loopt bijzonder aangenaam zelfs. Het is alleen van stationair naar deellast tijdens optrekken. Misschien wordt het beter als er meer km’s mee gereden zijn…. heb echter toch m’n twijfels daarover.
Ik ga er zeker mee langs de dealer, ben alleen bang dat er niets aan gedaan kan worden. Een drie cilinder zal misschien niet zo “mooi” lopen als een viercilinder maar dit euvel lijkt me niet specifiek een “driecilinder” probleem.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de bevindingen van de dealer.
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82
Ik vind de 82vti in de c3 ook wat onrustig lopen en heb gelezen dat er voor de 208 een software update is voor dezelfde motor. Bij de eerste beurt over 2 maanden ga ik het daar over hebben bij de Citroën dealer.
C3 1.2 Vti EGS Collection
Dit herken ik..
waar ik aan heb moeten wennen is het vertrekken uit stilstand…
Ik had soms het idee dat het gaspedaal niet reageerde als ik wilde vertrekken..
Maar nu ik er vaker mee gereden heb moet ik zeggen dat het een pretiige motor is in de c3.
Wel is hij feller dan mijn 1.6 vti in de c4..
Ik bedoel de 1.2 vti staat te springen om weg te mogen.. Net een hond die je de leiband af doet als hij iets gezien heeft..
Terwijl de 1.6 vti meer het type is, rustig en jaag me maar eerst in de toeren voordat je wat krijgt…
Als je begrijpt wat ik bedoel hahahahaa
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wrak schreef:Leuk alweer een gele op de weg.
Overigens zijn het de pk’s per kilo die het moeten doen. De cactus moet 11.6 kg per pk trekken. Mijn vergelijk is dan de Xantia hdi met 90 pk. welke 14.7 kg per pk moest wegtrekken. Het is dus wel heel subjectief.Wat ik raar vindt is dat de schakelaar voor de spiegelverstelling en de koplamp hoogte niet in het schermpje zitten.
Een Xantia HDi heeft misschien minder PK’s per kilo, maar een geblazen diesel heeft wel een hoop meer koppel dan een ongeblazen benzine. Dat telt ook.