THX voor de tip maar hoe zie je dat nu eigenlijk en is het bezwaarlijk en waarom ?
kan ik er ook nog wat van leren
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bezwaarlijk is persoonlijk.
Een DS heeft andere techniek dan een ID.
Zo heeft een DS altijd stuurbekrachtiging, en een rem knop ipv van een rempedaal. Oftewel je heb ook remkracht verdeling dat wil zeggen hij past de remkracht op de achteras aan aan de hand van het gewicht.
Een DS kan ook een halfautomaat (of vol automaat) hebben.
Een ID heeft altijd een rempedaal en aan handbak. Over het algemeen iets minder krachtige motoren. Bij de laatste bouwjaren werden er wel DS motoren in geleverd.
De ID werd later vervangen door:
DSpécial
DSuper
DSuper5
De eerste is de meest kale uitvoering. De DSuper5 heeft een DS 21 (DX2) motorblok met 5 bak.
Dan heb je nog de DS Pallas. De Pallas is gebaseerd op de DS maar veel luxer.
Denk aan meer isolatie en meer chroom/RVS werk en luxere fijnere stoelen. Een leder interieur was alleen op een Pallas leverbaar.
Een DS of ID met leer is er dus altijd later ingezet.
Als je originaliteit belangrijk vind laat je een ID achtige met een DS motor en leer dus staan
Wil je echt alle details weten dan zal je even wat boeken moeten gaan lezen…
Bedankt weer , erg informatief .
Vindt die bij Wielinga wel wat hebben , eigenlijk alles wat ik zoek , kleur is ok , leer , gas , half automaat , benieuwd naar de prijs , straks maar eens even bellen
Net Wielinga gebeld , de grijze DS wordt voor een klant verkocht vr pr 12000 , ziet er goed uit, rijdt erg goed, geen grote gebreken , is redelijk veel mee gereden door de huidige eigenaar ,ziet er dus ook niet als nieuw uit , aldus Wielinga
Hij had nog een zwarte Pallas binnen gehad deze schijnt ook fraai te zijn.Een goudkleurige waarvan de lak niet al te mooi meer is wel met nieuw interieur .
Het is denk ik zoiezo de moeite om eens naar Friesland af te reizen
Staat Wielinga goed en betouwbaar bekend in DS land ?
- CX 25 GTi Turbo 2
Uit welke regio kom je zelf?
Anders even bellen met http://www.citroen-konijnendijk.nl/
Ze hebben meestal ook wel wat te koop.
Ik kom uit Rotterdam , vorige week bij Konijnendijk geweest , hij heeft mn vorige DS ook onderhouden , had momenteel niet staan wel 1 aan het opknappe maar die ging rond de 20.000 kosten dus die gaat het niet worden .
- CX 25 GTi Turbo 2
Die groene met bruin dak?
Groen dacht het wel maar bruindak weet ik niet meer , wel met bruileren stoelen dacht ik , heb er niet meer zo opgelet nadat hij de richtprijs noemde .Hoezo ken je die wagen ?
- CX 25 GTi Turbo 2
Die heb ik er van de zomer zien staan, hij zei toen dat die te koop was.
Vert Arganté met Brun Scarabee dak. Een combi die je niet vaak ziet, volgens de eigenaar wel origineel.
Ik dacht dat het een DS 23 (IE?) was.
Zag er op het eerste gezicht wel goed uit.
Ik kwam deze nog tegen Nederlands bedrijf in Duitsland net over de grens
Zwart is niet mn meest favorieten kleur maar samen met het donker rode dak en leren bekleding vindt ik het er fraai uit zien http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=200976520&secret=8e1af4c1aaebfb4af4ce3939ad65d455
Kennen jullie dit bedrijf ?
Is een nederlands bedrijf gevestigd in Duitsland net over de grens. Zie je veel daar.
Ja dat zeg ik dus .... :-0
- CX 25 GTi Turbo 2
Persoonlijk vind ik het niks..
En die schroeven door de deurpanelen is helemaal een gemiste kans
> En die schroeven door de deurpanelen is helemaal geen gemiste kan
Met je eens maar dat is toch vrij eenvoudig te verhelpen , benieuwd waarom je het verder niets vindt .
- CX 25 GTi Turbo 2
Zo eenvoudig is dat niet, hoe krijg je die gaten in het leer weer netjes?
Er zit alweer zo’n open dak in, dat vind ik zo’n afknapper op een DS. Totale afbreuk aan de lijn van de auto.
Het leer oogt te modern vind ik.
Maar over smaak valt niet te twisten, het is gewoon niet “mijn” DS