Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb het er wel gewoon ingepleurd, 4 jaar geleden. Behoudens een massaprobleempje werkt het prima! Als je kiest voor 3800K heb je het nog in geel ook!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ook. Niets aangepast: gewoon in de H4 fittingen gezet die ik al eerder in de lampunits had gezet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Voor de uitstraling van de auto behoud ik halogeen. Ik probeer aan een cx I fitting te komen voor H4, maar die zijn niet dik gezaaid.
Dat is natuurlijk ook een zeer mooie optie. Zijn de fittingen van de CX de enige die passen op de SM units?
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Vorige week het instructieboekje dat via de club te bestellen is binnengekregen. Wat een super mooie kwaliteit. Het lijkt wel origineel. Een tipje voor iedereen die het helemaal af wil maken.
Ik moest het even kwijt!!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
U-Niek schreef:Dat is natuurlijk ook een zeer mooie optie. Zijn de fittingen van de CX de enige die passen op de SM units?
voor zover bekend, ja.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ernst Jan schreef:Vorige week het instructieboekje dat via de club te bestellen is binnengekregen. Wat een super mooie kwaliteit. Het lijkt wel origineel. Een tipje voor iedereen die het helemaal af wil maken.
Ik moest het even kwijt!!
Ze waren er al ver voor mijn tijd en daarom voor zover dit mij toekomt, dank je voor het compliment! Er zijn er niet meer zoveel. Toevallig gaat er in het bestuur op dit moment over dit boekje een gedachtewisseling over de mail. Waar er geen energie zit op de clubshop, vinden we dit nog wèl een ding om nog ‘ns een nieuwe serie van te laten maken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Wat een genot, fuseekogel vervangen, stuuratang vervangen en doorgesmeerd. Wat een lekkere auto weer. Ook nieuwe uitlaat gemonteerd, klinkt toch weer heel anders.
Mirgen wordt de auto getaxeerd en kunnen we weer veilig en goed verzekerd op pad.
Daarna ga ik nog EEN keer de kleppendeksels lekvrij maken😠
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daarna nooit meer kleppen stellen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Over een paar jaar pas weer….. Intussen denken we daar niet aan.
Heeft er nog iemand een magic tipje?
Ik heb nwe pakkingen en ook met aan 2 kanten een beetje vloeibare pakking gemonteerd. Het komt volgens mij vooral door het spatten van de nokkenassen in de olie. Hierdoor golft het er lekker tegenaan.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Kleppendeksel links gedemonteerd. Wat me opvalt is dat er, door het iets achterover staan van de motor, een plasje in de kop staat die zo diep is dat het tot de rand van de kleppendeksel staat.
Ik ga de hoogte van de motorsteunen opmeten/ afstellen om te kijken of de motor niet net teveel achterover hangt. Dan zal de plas olie ook beter verdeeld worden over de lengte van de kop en kan de pakking ook niet meer doorlekken.
Het is makkelijker om de hoogte afstelling van de auto aan te passen
Heb je geen foto’s ?
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Afgelopen week na afstellen van de motorsteunen een lekkere proefrit gemaakt. Top op heden zijn de kleppendeksels droog!!! De motorsteunen konden 1a2 cm omhoog waardoor de motor meer horizontaal ligt. Even de uitgaande as opnieuw gecentreerd en alles zit weer netjes.
Vanmiddag nog een blokje rijden en eens kijken of de kleppendeksels droog blijven, dit zou wel erg lekker zijn.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goede oplossing. Ga ik ook eens checken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>