Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maarten fechner schreef:
Maar de Ds trilt wel bij 110-120 km , ondanks nieuw balanceren bij euromaster. Zij zeiden dat er veel onbalans in de banden zat
Ook bij een velgwissel bij Citrotech, zeiden ze dat deze band veel onbalans heeft van zichzelf en dat er velen zijn, die deze banden willen wisselen voor michelins daarom.
Is dit nu kletskoek of niet?
Het verhaal klopt, ik heb min of meer dezelfde ervaringen met deze ondingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heeft iemand ervaring met de banden die nu op marktplaats worden aangeboden voor €80 ? Het profiel lijkt mooi op de XVS.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die nep XVSen schijnen heel slecht te zijn…
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die zijn gevaarlijk slecht zelfs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar waarom(!) zijn ze eigenlijk gevaarlijk slecht Waterman? Profiel is nagenoeg identiek aan de Michelins (zeker als je ze omdraait). Waarin zit het verschil? Rubberkwaliteit? Een vriend van mij heeft onlangs een DS Ambulance vanuit NL hierheen gereden ter restauratie.(1300 km) Auto had 20 jaar stilgestaan. Stond op 4 oude Michelins. Om op safe te gaan 4 nieuwe Nankangs eronder gezet (à 60 euro) en -volgens zeggen- comfortabel, hard en veilig hierheen gereden.
Inmiddels heeft ie hier een DSuper gekocht en is daar vorige week mee naar NL gereden. Zelfde geval, mega-oude Michelins eronder. Dus….: Velgen met de nieuwe Nankangs onder de break vandaan gehaald en op de DSuper gemonteerd en hop; naar Groningen. Sms berichtje na aankomst in NL: rijdt super! Waarin zit het (evt) verschil, behalve de naam en de prijs?
Ook interessant: Onze Duitse oosterburen zijn inmiddels helemaal klaar met Michelin. Worden in een achterafhoekje in (ik dacht) Slovenië nog op kleine schaal geproduceerd, op verouderde apparatuur. Banden blijken niet meer “rond” en nauwelijks nog te balanceren. (lees topics Duitse DS forum). Er worden nu zelfs al als nieuwe Michelins aldaar aangeboden ivm aanschaf Vredesteins. Zelfs DS gigant Sassen biedt zijn 35.000 euro DSsen inmiddels aan met nieuwe Vredesteins.
Zijn zij nou gek, of wij wat te behoudend onder het mom van duur = beter, of origineel verdient altijd de voorkeur of “Michelins horen er nu eenmaal onder, goed of niet” ?
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1300 km op de snelweg zal altijd wel lukken met relatief nieuwe banden.
Een noodstop of elandtest gaat het verschil maken.
Ook “sportief” rijden zal je best wat verschil merken.
Het verhaal van de Oosterburen vind ik opmerkelijk, waarom is dat hier nog geen 1 keer naar voren gekomen?
Of hebben toevallig een aantal mensen op dat forum een slechte batch te pakken?
In Duitsland mogen toch geen 2de hands banden gemonteerd worden?
1 lekke band is toch 4 nieuwe monteren? Of geld dat niet voor oldtimer?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem van die nankangs met xvs profiel is de rubbersamenstelling, de hardheid van de wang en de algehele kwaliteit van de rijeigenschappen. De banden gillen het uit in de bocht, het rubber is te hard waardoor er een wegliggingsprobleem ontstaat bij lage temperaturen en de remweg is zelfs nog langer dan bij de vredestein banden. En die vredesteins hebben al een remweg die veel langer is dan bij de michelins. Trouwens, in tests van de ds-clubs is al vast komen te staan dat de vredesteins onder de maat presteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Op zich is dat verhaal van het in runoff brengen van Michelins in Slovenië wel interessant. Zou mij niets verbazen dat wij nog een discussie voeren die teruggaat tot het stenen tijdperk. Wellicht een parallel met NOS rubbers en nieuw geproduceerde ?
Ben benieuwd of iemand dat kan checken op waarheid.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Achja, ieder zijn meug he, er bestaat geen subliem merk, Michelin heeft goed en ook slechte banden, en dat geldt evengoed voor Uniroyal, Vredestein en weet ik nog veel wat nog. Op mijn DS lagen ook oud verstorven Michelin (hoe geraakte men daar nog mee door de APK bij jullie?) en ik heb er 4 nieuwe Hankooks laten opleggen. Na 3 jaar ben ik heel tevreden van deze banden, zowel in regen als zelfs sneeuw en droog weer, maar ik rij dan ook niet sportief met mijn Dspecial. Als jij tevreden bent van Nankang’s, leg die er dan op, en zweer je bij Michelin, achja, leg die der dan op.
Op mijn firmawagen had ik origineel Uniroyal’s liggen, waren bijna versleten op 80000km (!), dus ik laat er opnieuw Uniroyal op leggen, rara, na 40000km rat op! Uitleg bandencentrale: ‘ahja, inderdaad die eerste serie was een zeer goede band en toen ze dat ook doorhadden hebben ze wat samenstellingen verandert en nu slijten ze veel sneller’. Liggen nu sinds kort Michelin’s op, ben eens benieuwd hoe lang die gaan meegaan… Op Berlingo hadden we Michelins, na 40000km versleten (achteras!) liggen nu Bridgestone’s op, zitten al over de 30000km en nog niet halfweg. Het is een beetje zoeken zeker
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
robbertkars schreef:Op zich is dat verhaal van het in runoff brengen van Michelins in Slovenië wel interessant. Zou mij niets verbazen dat wij nog een discussie voeren die teruggaat tot het stenen tijdperk. Wellicht een parallel met NOS rubbers en nieuw geproduceerde ?
Ben benieuwd of iemand dat kan checken op waarheid.
We kunnen misschien stenen wielen onder onze DS steken en een gat maken in de bodemplaat zodat we kunnen ‘stappen’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Feit is dat de laatste batch Michelins uit Servië komt, niet uit Sovenië.
Feit is ook de meeste posters hier niet de capaciteiten hebben om banden echt te beoordelen op hun eigenschappen. Voor Waterman maak ik dan een uitzondering: Hij heeft het over feiten en weet het kaf van het (banden)koren te scheiden.
Helaas probeert een aantal posters voor een (te) klein budget een DS te onderhouden. Allemaal leuk en aardig, tot het over onderdelen gaat die de eigen veiligheid en die van anderen aangaan. Vredesteins zijn ronduit gevaarlijk, dat is gebleken uit objectieve vergelijkende tests. Nankangs zijn nog slechter. Leuk om een auto statisch te showen, verder nergens voor. Blijf eraf.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De laatste batch Michelins komt dus uit de voormalige Tigar-banden fabrieken in zuid-servië, in het plaatsje Pirot gelegen. Dat is niet bepaald een gaar achteraf schuurtje waar een stel boeren banden in elkaar staan te plakken maar een heel moderne bandenfabriek die michelin enkele jaren geleden heeft overgenomen en verder heeft gemoderniseerd. Ik heb die fabriek 2 jaar geleden bezocht en was er wel van onder de indruk. Die Tigarfabriek bestaat al sinds 1935 trouwens en de mensen die er werken zijn erg trots op “hun” fabriek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik weet niet meer precies wat voor Chinese meuk er onder de DS van Ree ligt, maar ze rijden ruk, gillen als een bezetene en als je kijkt wat een enorme bult lood er inmiddels aan hangt om ze een klein beetje gebalanceerd te krijgen…
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zijn die mooie en goedkope Nangkans Graddus… o ja, heb je al gemeld dat ze steeds lek gaan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15706
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Volgens mij kun je nog beter je oude michelins opspuiten met zwarte kit.