Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok doe ik.. Stuurkolomdeksels heb ik er inmiddels uit. Ik zie alleen nog niet hoe ik het dash rechts aan de bovenkant loshaal. Het handschoenenvakje zit daar in de weg. Radio kan ik er wellicht uitschuiven als ik de met leer beklede onderdkant verwijder?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zoals ik het in het WPHB lees moet ik via de asbak het handschoenenvakje los halen. Ik zag daar alleen schroeven om de bovenkant van de onderkant te scheiden. Misschien moet ik iets beter kijken nog?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik kan mij helemaal niet herinneren dat ik het dashboardkastje er uit moest halen. Volgens mij moet je gewoon rechts dat ventilatierooster weghalen, zit daar achter een M5 moer, in het midden van het dash (achter het klokje zo’n beetje) en links een m5 moer en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ziet er bekend uit! goed bezig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
echt slecht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
hee, dat ziet er inderdaad bekend uit. Dat was ook de situatie in mijn ‘69-er Dsuper….
Amai ! das wel erg brandgevaarlijk ook.
Waarom heeft Citroen dit zo snel weer in orde gemaakt trouwens ? Was in 1970 al duidelijk dat de isolatie bagger was ?
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Het zijn alleen de zwarte draden die aangetast zijn, ofwel de meesten. Zowel in het dashboard als in het motorcompartiment… En deels ertussen.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Vraagje…
Ik moet voor iemand een b-stijl uit een sloper halen. Het liefst zonder de dakrand te beschadigen. Is de b-stijl van onder af los te boren?
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Dat is een lastige klus: de stijl zit met twee puntlassen vast, maar de puntlassen zitten vlak naast de stijl, waardoor er (te) weinig ruimte is voor een boormachine.
Als je de boor scheef houdt, loopt die weg en blijft de stijl half vast zitten.
Veel eenvoudiger vanaf de bovenzijde losboren. Je ziet de puntlassen zitten, met 8 mm puntlasboor uitboren, en eventueel een restje los hakken. Die twee gaatjes in de dankrand kun je achteraf wel dichtlassen..
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok Thanks voor de tip. Die twee puntlassen gaan ook niet veel verkeer tegenhouden dan…
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik ben m’n ds21 motor aan het reviseren. Alle nieuwe delen bij Grossouw gehaald. Koprevisie, drijfstanglagerschalen, krukaslagerschalen, axiaallagers, pakkingset, stoterbekers, nokkenas, ketting, spanner, geleider, zuigers en bussen.
Nu heb ik de drijfstangen gemonteerd zoals in het werkplaatshandboek omschreven. Met de nummers richting nokkenaszijde. Bij het bekijken van mijn gedocumenteerde foto’s zie ik nu echter dat ze voor revisie de andere kant op wezen. Iemand enig idee?
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
1 van de twee is verkeerd om…....
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
volgens mij zijn de drijfstangen symmetrisch, ik bedoel dat de lagerkap van het krukaslager haaks op de lenterichting van de drijfstang staat en niet zoals bij de HY onder een hoek staat.
In het eerste geval zou het misschien niet uitmaken hoe je de drijfstangen monteert