Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Persoonlijk zou ik voor 10k liever een gave, harde en mooie ID19 of Dsuper-achtige schrapers-uitvoering kopen dan een luxe pallas waar je éigenlijk nog minimaal 5k in moet pompen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok ,was al niet mn eerste keuze maar die valt dan zoiezo af .
Maar Wielinga is verder wel een goede / betrouwbare DS garage ?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die “gouden” lijkt op de foto Beige Tholonet.
Terwijl dat in dat modeljaar nog niet beschikbaar was. Het kan een verkeerd gespoten Sable Métallisé tint kunnen zijn of is naar eigen smaak gespoten.
Sable Métallisé is wat gouder terwijl Beige Tholonet meer zandkleurig is.
Zie de bekende DS kleuren website voor kleuren bij het bouwjaar en de juiste AC codes die je onder de motorkap zou moeten kunnen terug vinden.
Overigens heb ik het idee wat alle 3 de auto’s al enige tijd te koop staan.
5000 Euro voor een originele 21 Pallas die alleen een spuitbeurt nodig heeft lijkt me nog aan de goedkope kant
Nee er zal ook best nog wel iets aan moeten gebeuren maar ik had gevraagd naar de grotere dingen die aangepakt zouden moeten worden .
Ik zou persoonlijk ook nooit die oker kleurige stoelen hebben gekozen bij die huidige kleur van de auto , mocht deze toch intresant zijn voor mij en inderdaad moeten worden overgespoten word thet zoiezo een andere kleur .
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die kleur interieur vind ik ook niet mooi.
Maar bij beide kleuren was dat de enige stoffen optie die leverbaar zover ik weet.
Je kon natuurlijk wel voor tabac of zwart leer kiezen.
Persoonlijk vind ik een tabac lederen interieur erg mooi bij Beige Tholonet, maar ja dat is ook precies de combi die ik zelf heb
Dat oker kleurge interieur had ik ook in mij grijs/zilverkleurge DS , kon je die kleur stof bij iedere kleur DS combineren of was dat alleen leverbaar in combinatie met bepaalde kleuren ?Zelf lijkt me dan de combinatie met groen , donker rood of donker blauw nog wel mooi , tja leer blijf ik ook he mooist vinden maar ja het zal wel een compromis worden voor mij met mijn budget .
Staat nu op MP een , op het oog, mooie rooie voor mij te duur . Is ook bij Wielinga op geknapt en gekocht ,heeeel veel aan gedaan .
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee niet alle combi’s waren fabrieks af leverbaar.
Hier een compleet overzicht:
http://www.nuancierds.fr/entreeuk.htm
Let op, kan per modeljaar weer verschillen per kleur
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Kan geen kwaliteits-oordeel geven over Wielinga. Heb nooit iets gezien dat door hem is gerestaureerd.
Wellicht is het bezoek te combineren met wat bezoekjes aan andere garages in Noord-Nederland? Bij Antonnisse in Koekange staan enkele DS-en te koop (waaronder een mooie DSpecial). Timmer in Groningen heeft nog het één en ander staan (o.m. een leuke 68-er ID) en HOVC in Gasseltenijveen ook (Spaanse DS20 Halfautomaat en een gave DSuper5). Als je alledrie hebt bezocht heb je een idee van wat er is en wat het kost.
Ben het met Waterman eens dat een leuke ID19 of ID20 aantrekkelijker is dan een DS Pallas met werk, waarvan onduidelijk is waar het eindigt.
Veel wijsheid gewenst!
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waar ik persoonlijk altijd wel voorstander van ben is om van te voren goed te weten wat je echt wil en wat nice to have is.
Als je echt een Pallas wil en je komt met een DSpécial thuis en je ben er na een jaar op uit gekeken is het ook zonde van het geld.
Andersom werkt ook niet als je eenvoudige techniek wil en met een “complexe” Pallas thuis komt en het onderhoud valt qua kosten tegen…
Daarbij zal je altijd wel ergens een compromis moeten doen, vrij zeldzaam om met echt de “perfecte” auto thuis te komen
HOVC in Gasseltenijveen heeft geen website , ik kom hem nergens tegen ook niet bij DS garages
De eerste zoekopdracht in Google geeft al meteen de website:
http://www.hovc.nl
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Vreemd kwam het niet tegen bij “HOVC in Gasseltenijveen” bedankt zal ze morgen eens bellen , maar denk niet dat er iets tussen zit voor rond de €10000
Zaterdag zoals gezegd naar Wielinga , dan kom ik langs Breezand daar staat ook nog een op de foto,s mooie DS , wellicht niet een originele kleur interieur maar IK vind het er wel fraai uit zien , kennen jullie deze wagen en wat zijn de eventuele op of aanmerkingen ?
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
Tsja… Ken de auto niet.
Hij oogt mooi strak. Interieur vind ik verschrikkelijk. Deuren lijken van binnenuit gezien netjes. Voel aan de onderzijde of de felsnaad dun is. Je weet dan of de deur netjes is gerestaureerd of dat hij is dichtgekit en geplamuurd. Hetzelfde zou ik doen bij de randen van het voorscherm (met name bij het ophangoog en bij het bakje). Auto in de hoogste stand en kijken of de kriksteunen, de longerons. onderzijden b- en c-stijl en de kofferbak in orde zijn. Je kunt de achterschermen er afpakken om de gootjes te bekijken, maar vervanging hiervan is niet kostbaar (dus voor mij minder van belang). Gevoelsmatig zou de auto niet mijn eerste keus zijn. Dit met name omdat hij is Verpallast. Stel dat het een ID zou zijn met originele niet-versleten dorpelbekleding in goede staat, dan zou mij dat veel meer vertrouwen geven. Dan koop je een auto die met zijn eerste, tweede of derde leven bezig is. Daar valt bij deze auto helaas weinig over te zeggen.
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zwaar verpallaste ID….
Rempedaal…, dus geen DS.
En daarbij, een DS 20 Pallas is nooit geleverd als handbak, alleen als halfautomaat.
De DS 21/23 Pallassen waren wel leverbaar als handbak, laatste jaren altijd een 5 bak.
Kleur interieur is natuurlijk ook niet origineel, maar dat had je waarschijnlijk al bedacht
Ohja, deur links achter moet gesteld worden