Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
maxcitro schreef:
maar wat ik me wel af vraag is hoeveel van de mensen die ze slecht vinden ze ook daadwerkelijk getest hebben.
Hiero één. Zowel Vredesteins, Nangkangs, Hankooks, Marshal als Michelins geprobeerd. Nangkangs waren, voor mijn rijstijl, by far de slechtste.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik stel me een serieuze onafhankelijke test voor. Lelystad circuit dus. Vlotte DS, handgeschakeld (DSuper5 bv), 3 of 4 sets (vrijwel) nieuwe banden. Liefst 2 onafhankelijke gediplomeerde/ervaren testrijders. Blinde test (dus chauffeurs weten niet welke banden ze rijden). En dan natuurlijk de gebruikelijke bandentestomstandigheden: Nat en droog wegdek, elandentest, remweg nat en droog,hogesnelheidsgedrag enz enz. Denk dat met de uitslag van zo’n test DS rijders nationaal en internationaal wel weer 10 jaar verder kunnen. Let’s go for it! (denk trouwens dat Vredestein hiervoor wel 4 nieuwe banden wil leveren, bij de andere merken wordt dat wat lastiger).
Ok waterman, das in ieder geval een ervaring waar we iets mee kunnen dan. Waren die Nankangs dan wel al ingereden ?
Nogmaals het zou best kunnen dat ze niet best zijn hoor. Vaak is dat ook wel zo met cheapo banden.
Aan de andere kant zie je tegenwoordig veel nieuwe aziatische bandenmerken die vanwege de concurentie concurerend in prijs gaan zitten. Ik rijd met mn ‘gewone’ auto bijv op chinezen en die doen het erg goed.
Iets anders, ik hoor verschillende mensen de Nankangs omdraaien om de XVS te imiteren, maar is dat wel zo eerlijk ? De XVS hoorde je per slot van rekening ook niet verkeerd om te monteren.
Doorgaans moet je een band met een specifieke binnen- en buitenkant wel monteren zoals de fabrikant het voorschrijft.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch zie je dat die chinezen in zo’n beetje iedere serieuze test van bv adac, tuv, anwb, etc het serieus afleggen tegen banden van een A-merk. Nankang is geen uitzondering. Het zou heel raar zijn als een nankang met xvs-profiel in eens goed zou presteren terwijl nankangs voor een moderne auto zonder uitzondering slechte prestaties leveren… Voor mij NOOIT Chinese banden onder een auto. Het kan het verschil zijn tussen dood of overleven….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DS Am(b)rulance schreef:Ik stel me een serieuze onafhankelijke test voor. Lelystad circuit dus. Vlotte DS, handgeschakeld (DSuper5 bv), 3 of 4 sets (vrijwel) nieuwe banden. Liefst 2 onafhankelijke gediplomeerde/ervaren testrijders. Blinde test (dus chauffeurs weten niet welke banden ze rijden). En dan natuurlijk de gebruikelijke bandentestomstandigheden: Nat en droog wegdek, elandentest, remweg nat en droog,hogesnelheidsgedrag enz enz. Denk dat met de uitslag van zo’n test DS rijders nationaal en internationaal wel weer 10 jaar verder kunnen. Let’s go for it! (denk trouwens dat Vredestein hiervoor wel 4 nieuwe banden wil leveren, bij de andere merken wordt dat wat lastiger).
Waarom niet een injectiemodel? Die hebben rondom dezelfde bandenmaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Misschien ligt het eraan welke chinees je hebt laten monteren.
In dat artikel word gesproken over een tot 70% langere remweg bij nat weer.
Bij mijn chinezen gaat dat in die mate in ieder geval niet op. Maar goed er zal best troep bij zitten, dat wil ik wel geloven.
Ik ben wel benieuwd wat de Nankangs gaan doen op een nat wegdek.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jantje1948 schreef:
Waarom niet een injectiemodel? Die hebben rondom dezelfde bandenmaat.
Dat schreef ik ook al. En je moet dan dus ook met 4 banden per keer gaan testen. Dus heb je gewoon 5 sets van 4 wielen/banden nodig:
4x michelin
4x nankang
4x Vredestein
4x Hankook
4x iets anders wat past
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
maxcitro schreef:
In dat artikel word gesproken over een tot 70% langere remweg bij nat weer.
Bij mijn chinezen gaat dat in die mate in ieder geval niet op..
heb je dat getest met een noodstop vanaf 80 km/h?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De duitse DS club heeft in het verleden eens een nat/droog bandentest op een circuitje laten doen met een dsie.
Daar kwam toen de Continental 205/65R15H als beste uit dacht ik.
Zoiets zou dan weer moeten gebeuren.
waterman schreef:maxcitro schreef:
In dat artikel word gesproken over een tot 70% langere remweg bij nat weer.
Bij mijn chinezen gaat dat in die mate in ieder geval niet op..heb je dat getest met een noodstop vanaf 80 km/h?
Heb nog geen noodstops hoeven maken, maar wel vaker stevig moeten remmen. Ik reed (en rijd maar gebruik nu de ds) dagelijks de A4 op en neer van leiden naar A’dam. En dat niet op de meest rechter baan.
Maar goed mijn dagelijkse auto is niet bepaald een scheurijzer (1300 cc). Met een wat stevigere auto zou ik er wel gewoon een europese band onder zetten.
Alhoewel, daar is ook bagger bij. Barum bijvoorbeeld.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Je krijgt alleen niet getest hoe consequent de kwaliteit van de banden is over meerdere batches van de productie gezien.
Is er niet iets van een funding site waarin je dit idee kan aanmelden? Er zijn zat forummers die misschien wel een steentje willen bijdragen. Je wil ook niet dat je de test doet en zelf geld voorschieten of mensen geld terugbetalen omdat toch blijkt dat er niet genoeg funding is.
edit: Dit bedoel ik
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:jantje1948 schreef:
Waarom niet een injectiemodel? Die hebben rondom dezelfde bandenmaat.
Dat schreef ik ook al. En je moet dan dus ook met 4 banden per keer gaan testen. Dus heb je gewoon 5 sets van 4 wielen/banden nodig:
4x michelin
4x nankang
4x Vredestein
4x Hankook
4x iets anders wat past
Als optie 5 zou ik wel van die veel te moderne en harde busjes banden zien die veel DS rijders ook monteren omdat ze goedkoop zijn.
Optie 6: Je ziet steeds meer ds-rijders, waaronder ikzelf, op moderne Michelin Energysavers rijden. Ziet er niet origineel uit, maar scoort naar mijn ervaring op alle fronten beter dan XVS. Geluid, comfort, wegligging, stuurgedrag, remweg droog en vooral nat/glibberig….
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ben ik ook wel benieuwd naar, de Michelin Energy Savers 185/65/15 kosten net zo veel als de Nangkangs (rond de 60 Euro)
Ook bij de test doen, vind ik.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!