11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
BX 1.9 TZI gekocht.
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 28 januari 2006 08:28 PM
  [ # 151 ]
Bram schreef:

Hmm…..geen reactie ? Wink

Jajajaja…...ik vind het verstandig van je dat je je impulsieve ingeving om weer te gaan TZD-Turbo-en hebt weten af te remmen, en die prima 19TZi houdt!! Laughing  Laughing

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 februari 2006 12:02 AM
  [ # 152 ]

Moest vandaag een flinke rit maken….van Haarlem via Roosendaal naar Tilburg en Oss….en weer terug naar Haarlem uiteraard.
Bij elkaar 371 km….hij heeft zeker 1 op 13 gereden nu…en dat vind ik niet slecht voor een 1.9 TZI ! Cool

Wat me ook opvalt is dat hij zo sterk is bij laag toerental…je kunt er ook heel rustig mee rijden, 60 in z’n 5 doet hij prima.

2 jaar geleden heb ik een Chic 1.6 gehad die daar toch wat meer moeite mee had, alleen liep die nog zuiniger op grote ritten…..1 op 14,5 heb ik daar mee gehaald.

Meer mensen met gebruiks-cijfers van de 1.9i motor (109 pk) mogen dat hier best even komen vertellen hoor. Wink

I.i.g. betekent het dat hij me puur aan brandstofkosten 10 a 11 ct per km kost…..dus houd ik er nog 8 a 9 ct aan over voor onderhoud e.d.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 februari 2006 12:12 AM
  [ # 153 ]
Bram schreef:

Meer mensen met gebruiks-cijfers van de 1.9i motor (109 pk) mogen dat hier best even komen vertellen hoor. Wink

Met m’n 19TZI had ik volgens mij meestal iets van 1 op 12 of 1 op 11. Maar ik heb ‘m te kort gehad om het echt te kunnen meten.

Wel heb ik altijd de 1 op 13 gehaald met de BX 19 GT uit 1985 met 105 pk.  Wink

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 10 februari 2006 12:50 AM
  [ # 154 ]

nou bram, doe je goed.

Ik haalde met mijn 1.9 tzi meestal 1 op 10 op de lange ritten, en gecombineerd de 1 op 8..
Ik heb een keer op een rit van hardenberg-bilthoven-hardenberg (ca 270 km) 1 op 13,8 gehaald, maar dat was heel rustig heen en weer en dan gelijk tanken Laughing

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 10 februari 2006 06:32 PM
  [ # 155 ]
Bram schreef:

Moest vandaag een flinke rit maken….van Haarlem via Roosendaal naar Tilburg en Oss….en weer terug naar Haarlem uiteraard.
Bij elkaar 371 km….hij heeft zeker 1 op 13 gereden nu…en dat vind ik niet slecht voor een 1.9 TZI ! Cool

Wat me ook opvalt is dat hij zo sterk is bij laag toerental…je kunt er ook heel rustig mee rijden, 60 in z’n 5 doet hij prima.

2 jaar geleden heb ik een Chic 1.6 gehad die daar toch wat meer moeite mee had, alleen liep die nog zuiniger op grote ritten…..1 op 14,5 heb ik daar mee gehaald.

Meer mensen met gebruiks-cijfers van de 1.9i motor (109 pk) mogen dat hier best even komen vertellen hoor. Wink

I.i.g. betekent het dat hij me puur aan brandstofkosten 10 a 11 ct per km kost…..dus houd ik er nog 8 a 9 ct aan over voor onderhoud e.d.

Vertel me je geheim, hoe rij jij zo zuinig Shocked

Ik heb de laatste tankbeurt als een oude lul gereden, vlot doorschakelen, op de snelweg met 90 kachelen, lange stukken gereden geen stadritten gemaakt en verbruik: 1 op 11,7 Confused (normaal 1 op 11,2 )

Rolling Eyes ik weet het niet meer, dan de auto maar weer lekker ouderwets laten brullen en hard rijden, dan zuipt ie net zoveel.
gek ding.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 februari 2006 06:44 PM
  [ # 156 ]

Jij rijdt toch met een GTI? Zit toch wat verschil in, maar 1: 11,7 is niet slecht hoor. Maar 1 ding: zuinig rijden wil niet zeggen dat je moet rijden als een ouwe lul!! Integendeel: lekker vlot optrekken maar wel tijdig doorschakelen, rotondes en bochten zo hard als veilig mogelijk is nemen, en op rechte stukken zo constant mogelijk rijden. 90 km/h is een mooie snelheid om constant aan te houden als het je om zuinigheid gaat, dus da’s prima.

Eigenlijk komt het er heel simpel op neer dat je zo min mogelijk je rempedaal moet gebruiken, en vooral zoveel mogelijk moet blijven rollen. Uitrollen naar bijv. stoplichten in een zo hoog mogelijk versnelling doen, zodat je nog zoveel mogelijk van het rollend vermogen gebruik kan maken. Dan maak je eenvoudigweg zo efficient mogelijk gebruik van de bewegingsenergie die de auto heeft na het optrekken.

Maar nogmaals, 1: 11,7 is heus niet beroerd voor een GTI, ik deed het nauwelijks beter, alhoewel mijn GTI wel eens ongeveer 1: 13,5 heeft gehaald. Maar dat was dan wel voornamelijk 80 km/h over provinciale wegen met lekker warme motor.  Wink

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 10 februari 2006 06:49 PM
  [ # 157 ]

Hmm, ja ik heb een gti maargoed, heb tot nu toe altijd extreem zuinig kunnen rijden met elke auto die ik gehad heb:

suzuki alto 1.0l : 1 op 22
Mitsubishi colt 1.3: 1 op 18,5
Citroën ZX 1.6: 1 op 16,5
Citroen Xantia 2.0 8v: 1 op 16,4


Wink ik kan het dus wel maar bij deze wil het maar niet lukken hehe.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 februari 2006 07:12 PM
  [ # 158 ]

Kijk ik net naar het eerste bericht in dit draadje:
Dat is van 10 november 2005!!!!


Vandaag precies 3 maanden geleden!!!!!!


Gefeli Bram, met dit record Wink !

Profiel  
 
midas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 10 februari 2006 08:38 PM
  [ # 159 ]

een beetje oftopic, maar ik weet niet het verschil tussen een tzi en een tgi?
iemand?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 februari 2006 09:43 PM
  [ # 160 ]
midas schreef:

een beetje oftopic, maar ik weet niet het verschil tussen een tzi en een tgi?
iemand?

Belangrijkste verschil:

19 TZI = monopoint injectie
19 GTI = multipoint injectie

Verder zijn er nog een hele rits electronische en motorische verschilletjes.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 februari 2006 09:46 PM
  [ # 161 ]
V2 schreef:

Exact weet ik het helaas niet, de dagteller is op nul gesprongen in Rooi tijdens de toerenteller-acties aldaar…

En daarom schrijf ik altijd de kilometerstand op de tankbonnetjes (die ik dan weer bij de administratie leg), zodat je altijd kunt zien na hoeveel kilometer je de tank weer hebt volgegooid.  Wink

Profiel  
 
midas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 10 februari 2006 09:47 PM
  [ # 162 ]
XBXG schreef:
midas schreef:

een beetje oftopic, maar ik weet niet het verschil tussen een tzi en een tgi?
iemand?

Belangrijkste verschil:

19 TZI = monopoint injectie
19 GTI = multipoint injectie

Verder zijn er nog een hele rits electronische en motorische verschilletjes.

dat vroeg ik dus niet

het verschil tussen een tzi en een tgi!!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 februari 2006 09:49 PM
  [ # 163 ]
midas schreef:
XBXG schreef:
midas schreef:

een beetje oftopic, maar ik weet niet het verschil tussen een tzi en een tgi?
iemand?

Belangrijkste verschil:

19 TZI = monopoint injectie
19 GTI = multipoint injectie

Verder zijn er nog een hele rits electronische en motorische verschilletjes.

dat vroeg ik dus niet

het verschil tussen een tzi en een tgi!!

Oeps, verkeer gelezen…  Surprisedops:

TGI = standaard / basis / hoe je het ook wilt noemen
TZI = met opties (electrische ramen, centrale vergrendeling, kaartleeslampje, stuurbekrachtiging, etc)

De opties die de TZI’s/TZD’s hebben, zijn soms ook op TGI’s/TGD’s geleverd.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 maart 2006 04:28 PM
  [ # 164 ]

Vraagje : de TZI rijdt uitstekend, ik kan er niets negatiefs over vertellen…behalve dan het ietsje inhouden tijdens rustig accelereren (maar daar is wel mee te leven).....maar nu heb ik 1,5 maand geleden een nieuwe accu gekocht en toch merk ik na een dag of 3 stilstaan dat hij wat moeite heeft met starten. Confused
Hij draait dus wat langzamer rond.

Zou dit komen door de autoradio die voor zijn geheugen stroom trekt….hij heeft namelijk continue spanning.
Of zijn er nog andere zaken die ongemerkt stroom gebruiken bij een 1.9 TZI als hij stilstaat ....en ZO streng vriest het nu ook weer niet de laatste weken ?

Overigens rijd ik er om de paar dagen een 30 km mee op een 80 km weg…dus krijgt hij wel de kans goed opgeladen te worden.
Tijdens het verwisselen van de accu door een plaatselijke accuspecialist, is de dynamo gecheckt met meetapparatuur en die werkte prima volgens de man.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 maart 2006 06:35 PM
  [ # 165 ]

Dat heeft mijn bix ook hoor, komt denk ik eerder door het koude weer dan door je accu Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook