De Michelin Energy-savers komen er bij deze ANWB-test wel heel belabberd af….Vooral op nat wegdek…worden juist daarop afgewaardeerd. Zuinig zijn ze dan weer wel, doen hun naam eer aan. http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/195-65-R15V
Is natuurlijk wat appels en peren vergelijken. Andere auto’s, andere bandenmaatvoering. Wij willen graag weten wat de 185/15 onder een DS doet.
Het betreffende artikel is echter wel heel interessant qua achtergrondinfo. Hoe zo’n test opgezet wordt bv. Ik ga morgen even contact zoeken met de ANWB hieromtrent. Zij doen deze tests tenslotte 2x per jaar. Over kosten, locatie enz. We hoeven tenslotte het wiel niet opnieuw uit te vinden (hoogstens de 185/15 band ). Het zou al met al best een mooi DS-event kunnen worden, zo’n bandentestdag. Leerzaam en gezellig.
O ja; de gebruikte testauto (ok wat mij betreft kan ook een 23IE) moet wel aan een aantal eisen voldoen. Strak stuurhuis, perfect uitgelijnd, nwe remblokken en uiteraard scheurvrij in de draagarmbussen.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou is een 65 band wel heel wat lager dan een 80 band. En breder dan 185 krijg je niet in de achterschermen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mooi en zeer interessant initiatief.
Ik wil financieel zeker mee doen voor 100 Euro.
De Technische Commissie van de IDDS club (waar ik coordinator van ben) doet voor een vgl bedrag mee.
Ik kan mij goed voorstellen dat het magazijn van de IDDS club ook een fin bijdrage wil leveren. DriverD kan jij als magazijn man daar met je collegas eens over hebben?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Omdat het voornamelijk om voorbanden gaat lijkt het me prima om een standaard achterband te monteren. Een XZX 165 15 of zo. Die laat je er bij alle tests onder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
DS Am(b)rulance schreef:De Michelin Energy-savers komen er bij deze ANWB-test wel heel belabberd af….Vooral op nat wegdek…worden juist daarop afgewaardeerd. Zuinig zijn ze dan weer wel, doen hun naam eer aan. http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/195-65-R15V
nou ja, belabberd ......
Michelin Energy Saver+
Zeer goed op droog wegdek, de beste uit de test op slijtvastheid en het laagste brandstofverbruik uit de test. Afgewaardeerd vanwege lichte tekortkomingen op nat wegdek
en dat ook nog op het grensbereik ......
...... en de ds-en blijven toch binnen als het buiten nat is? ........
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DS Am(b)rulance schreef:
O ja; de gebruikte testauto (ok wat mij betreft kan ook een 23IE) moet wel aan een aantal eisen voldoen. Strak stuurhuis, perfect uitgelijnd, nwe remblokken en uiteraard scheurvrij in de draagarmbussen.
Helemaal mee eens
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
GSPallas schreef:DS Am(b)rulance schreef:De Michelin Energy-savers komen er bij deze ANWB-test wel heel belabberd af….Vooral op nat wegdek…worden juist daarop afgewaardeerd. Zuinig zijn ze dan weer wel, doen hun naam eer aan. http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/195-65-R15V
nou ja, belabberd ......
Michelin Energy Saver+
Zeer goed op droog wegdek, de beste uit de test op slijtvastheid en het laagste brandstofverbruik uit de test. Afgewaardeerd vanwege lichte tekortkomingen op nat wegdeken dat ook nog op het grensbereik ......
...... en de ds-en blijven toch binnen als het buiten nat is? ........
En daar bij: dit is een test van nu, in vergelijking met andere banden van nu. Het interessante is wat het resultaat van het vergelijk is met bijvoorbeeld de oude michelins. Ben daarom ook erg benieuwd naar de resultaten.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
De banden van de jaren 70 zijn nu niet meer te koop.
Lijkt me dat de hele vergelijking mank gaat: zelfs de tests met de moderne banden geven significante verschillen bij hetzelfde merk, maar andere maat! De winnaar van het ene jaar is matig in het andere jaar, soms.
Meeste waar (veiligheid) voor je geld krijg je met een keuze uit het aanbod 195/65-15.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
GSPallas schreef:DS Am(b)rulance schreef:De Michelin Energy-savers komen er bij deze ANWB-test wel heel belabberd af….Vooral op nat wegdek…worden juist daarop afgewaardeerd. Zuinig zijn ze dan weer wel, doen hun naam eer aan. http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/195-65-R15V
nou ja, belabberd ......
Michelin Energy Saver+
Zeer goed op droog wegdek, de beste uit de test op slijtvastheid en het laagste brandstofverbruik uit de test. Afgewaardeerd vanwege lichte tekortkomingen op nat wegdeken dat ook nog op het grensbereik ......
...... en de ds-en blijven toch binnen als het buiten nat is? ........
Mijn DS gaat ook alleen op pad als het niet regent, niet sneeuwt, niet net zout gestrooid is, etc etc. (Bijna nooit dus ) Het feit is dat je dit niet in de hand hebt. Op een dag die er droog uitzag kan in ene een bak regen naar beneden vallen. Als ik met mijn gezin op pad ga, wil ik dit minimale, maar misschien net crusiale, punt tip top in orde hebben.
Dit is natuurlijk ook relatief, de wagen is natuurlijk lang niet zo veilig als mijn DS5. Feit blijft dat ik wil dat de wagen zo veilig mogelijk is met zo origineel mogelijke onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vlietmansje schreef:
Meeste waar (veiligheid) voor je geld krijg je met een keuze uit het aanbod 195/65-15.
En die zijn dus te breed en hebben een verkeerde afrolomtrek…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
5% te klein, rijd je niet gauw te hard…
Nu heb ik 185ers XVS ipv 180ers XAS, die zijn juist weer 2% te groot.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
185 XVS is wel een originele maat, standaard rondom op alle injectie modellen.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
GSPallas schreef:DS Am(b)rulance schreef:De Michelin Energy-savers komen er bij deze ANWB-test wel heel belabberd af….Vooral op nat wegdek…worden juist daarop afgewaardeerd. Zuinig zijn ze dan weer wel, doen hun naam eer aan. http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/195-65-R15V
nou ja, belabberd ......
Michelin Energy Saver+
Zeer goed op droog wegdek, de beste uit de test op slijtvastheid en het laagste brandstofverbruik uit de test. Afgewaardeerd vanwege lichte tekortkomingen op nat wegdeken dat ook nog op het grensbereik ......
...... en de ds-en blijven toch binnen als het buiten nat is? ........
In de Consumentengids van november, komen de energysavers er niet slecht af (en de Hankooks trouwens ook niet….):
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hankook is geen chinees beunbandje hé. ‘t is één van de grootste bandenfabrieken ter wereld, uit zuid koreo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
volgens mij had ik hancook op de perekist. Prima band!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>