hekkelhan schreef:Okay, dan ga ik de koppakking vervangen.
Ga je alleen de koppakking vervangen? Of laat je hem ook (deels) reviseren?





























Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Neah, als je dit bij een ds tegenkomt is in 99% van de gevallen gewoon de koppakking door. In die andere 1% gaat het om een dikke scheur of lekke voetpakking
Dat weet ik, maar een heel enkele keer kan het meevallen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Laat de kop even afpersen en meten of hij nog vlak is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Bedankt voor de tips! Gelukkig kwamen de kopbouten gemakkelijk los.
De kop is er af


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Yep, ik laat ‘m vlakken & afpersen.


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ook nog even de stoterbekers eruitpakken en checken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hekkelhan schreef:Yep, ik laat ‘m vlakken & afpersen.
Als de kop niet krom is zeker niet laten vlakken. Als vlakken nodig is, laat dit dan bij een bedrijf doen dat heel voorzichtig werkt, er mag bijna niets af bij een DS kop!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Inmiddels is de kop gevlakt, koppakking vervangen, zelfs een nieuwe radiator en alles weer in elkaar gezet zonder te veel problemen. Wel wat speling op de as van uilaatklep 1 en 3.
Nu hoor ik nog een irritant hoog fluitend geluid. Gefluit neemt toe met het toerental maar valt even stil als ik gas geef. Mogelijk de V-snaren, maar zou het ook iets anders kunnen zijn wat ik zou kunnen checken???
Grt,
Han
Misschien loopt de fan tegen de rand van de radiatormantel?
De rand van die mantel kan je afstellen.
Pakkingen inlaat spruitstuk even natrekken?
of de voetpakking van de carburateur lekt net.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
radiator mantel heb ik nog niet gemonteerd, wil eerst de radaiator hoes vervengen.
Hans bedoelt de mantel aan de achterkant. Jij de mantel aan de voorkant denk ik.
Na het monteren van de radiateur loopt de fan vak tegen het fanhuis aan. De bout waarmee het beugeltje vast zit op de radiateur even een beetje losdraaien, dan de radiateur zo positioneren dat ‘ie niet meer aanloopt.


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
Nee, het is niet de fan. Het lijkt uit de richting van de carburateur te komen. Ik heb het LPG stuk er tussen uitgehaald zodat de slangen beter aansluiten en het LPG inlaat stuk lekte ook langs de aansluiting van LPG stuk op carburateur (3 boutjes en slang naar luchtfilter past niet goed door hoogteverschil).
Geluid is er nog, dus volgende keer ga ik de voetpakking nog eens checken..


Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 18-10-2014
- 2CV Special
- ID/DS ID Break
- Dyane acadiane
wellicht een domme vraag, maar het voetpakkingset bevatte 3 delen; papier, hard rubber, en papier, en heb ze in die volgorde alle drie ingebouwd, terwijl origineel alleen hard rubber seal had. Klopt dat?